Trenul care a luat foc în Oradea mai avea de parcurs doar 4 km până la destinație. Garnitura de tren are peste de 90 de ani
Panică pe calea ferată, vineri dimineață, după ce un tren de călători, care circula pe ruta Arad-Oradea, a fost mistuit de flăcări uriașe. În garnitura cu două vagoane se aflau 20 de persoane și angajații CFR.
Au urmat momente de coșmar până când oamenii, speriați, au reușit să iasă din trenul care se aprindea, bucată cu bucată.
Trenul Regio circula pe ruta Arad - Oradea, iar când s-a produs incidentul, mai avea de parcurs 4 kilometri până la destinație. Flăcările au izbucnit, se pare, la vagonul din spate, iar mecanicul a oprit în plin câmp, iar călătorii au reușit să iasă teferi.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Apelul de urgență a fost dat la ora 6:25 dimineața și 5 echipaje de pompieri militari de la ISU Crișana au fost trimise la fața locului.
Camelia Roșca, purtător de cuvânt ISU Crișana: „În momentul în care au sosit colegii la locul intervenției, nu se afla nicio persoană în tren. Flăcările, care se manifestau la întregul tren, deosebit de violent, au fost stinse de echipajele de pompieri, în mai puțin de o oră. În urma cercetărilor efectuate la fața locului, s-a stabilit drept cauză probabilă a incendiului, efectul termic al curentului electric, generat de un conductor electric defect”.
Călătorii au fost aduși la Oradea cu un microbuz. Garnitura de tren era fabricată la fostele fabrici Malaxa cu aproape 90 de ani în urmă. Potrivit Ministrului Transporturilor, în ultimii 25 de ani în România nu a mai fost cumpărată nicio locomotivă nouă, așa că zilnic călătorii sunt nevoiți să circule și cu astfel de garnituri vechi, care pot deveni un pericol în orice moment.
Rodrigo Maxim, Federația Sindicatelor Transportatorilor Feroviar din România: „Problema e că materialul rulant fiind vechi, pot să apară pe parcurs diversele probleme pe care mecanicul poate să nu le observe la timp. În ultimul timp au apărut fel și fel de probleme, nemaiavând bani de piese de schimb, parcul a scăzut foarte mult, iar cel care a rămas în activitate, este folosit practic peste puterile lui de funcționare”.
Potrivit ministerului, în momentul de față este deschisă procedura de achiziție a 161 de garnituri de tren noi.