Zapada a paralizat traficul in Capitala: tramvaie blocate, iar metroul n-a facut fata multimii. "A fost jale"
A fost haos pe strazi, acolo unde mijloacele de transport in comun s-au blocat, tramvaiele au ramas pe sinele necuratate iar oamenii au fost nevoiti sa mearga pe jos chiar si kilometri intregi ca sa ajunga la serviciu.
Nici metroul nu a facut fata multimii. Calatorii au sperat ca asa vor ajunge mai repede la munca, insa nu au avut sorti de izbanda pentru ca din cauza aglomeratiei au asteptat mult si bine pe peroane. Dimineata in piata Victoriei, Unirii sau Dristor, au fost mii de oameni care au asteptat inghesuiti pe peron, garniturile de metrou. Potrivit Metroex, din cauza aglomeratiei trenurile au fost suplimentate astfel incat sa circulate la intervale scurte si sa poata prelua marea de oameni.
Ingroziti la gandul ca trebuie sa inoate prin zapada cei care au sperat ca vor ajunge in timp util la munca au coborat la metrou. In cateva statii a fost infiorator.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Erau atat de multi oameni incat cei din primul rand au trecut peste banda de siguranta, apropiindu-se periculos de marginea peronului. Trenurile care au ajuns la Victoriei si Piata Unirii nu au reusit sa preia acest val.
Calator: A fost jale
Reprezentantii Metrorex spun ca inca de la ora 7 au functionat toate cele 62 de trenuri plus trei rezerve iar garniturile au ajuns in statii intre 2 si 6 minute. Din pacate in aceasta dimineata au fost insuficiente.
Politia Metrou dirijeaza calatorii in statiile cu un trafic crescut, iar pentru evitarea supra-aglomerarii pasajelor de trecere, in special la statiile de corespondenta, pentru perioade scurte de timp, este posibila limitarea accesului in statii, in fata validatoarelor si la nivelul peronului, a anuntat Metrorex, intr-un comunicat de presa.
"Ca urmare a conditiilor meteorologice din aceasta perioada, Metrorex continua seria masurilor pentru imbunatatirea serviciului public de transport cu metroul. Astfel, pentru deszapezirea zonelor de acces in statiile de metrou, au fost mobilizati suplimentar peste 100 de angajati. De asemenea, Metrorex a solicitat si a primit sprijinul autoritatilor de ordine si siguranta publica - Politia Metrou, pentru dirijarea calatorilor in statiile cu un trafic crescut - Piata Unirii si Piata Victoriei (1 si 2). Informam calatorii ca, pentru siguranta transportului si evitarea supraaglomerarii pasajelor de trecere, in special la statiile de corespondenta, pentru perioade scurte de timp, este posibila limitarea accesului in statii, in fata validatoarelor si la nivelul peronului. In acest sens, rugam publicul calator sa respecte indicatiile echipelor de ordine", noteaza sursa citata.
Operatorul metroului bucurestean precizeaza ca, la ora actuala, functioneaza la capacitate maxima, cu 62 de trenuri si 3 rezerve, in intervalele cu varf de trafic (7:00 - 9:00 si 17:00 - 19:00), pe toate magistralele, dupa cum urmeaza: Magistrala 1 - cu 22 trenuri si o rezerva, Magistrala 2 - cu 21 trenuri si o rezerva, Magistrala 3 - cu 15 trenuri si Magistrala 4 - cu 4 trenuri si o rezerva.
In plus, reprezentantii Metrorex sustin ca succesiunea trenurilor are loc la intervale de maximum 3 minute la orele de varf pe Magistrala 2, de cel mult 2-3 minute, pe tronsonul comun al Magistralelor 1 si 3 (Eroilor - Nicolae Grigorescu), respectiv intre 5-6 minute in restul timpului.
De asemenea, printre masurile luate pentru diminuarea supraaglomerarii peroanelor se afla: evitarea in perioada de varf de trafic a sosirii simultane a trenurilor la peroanele statiilor unde se inregistreaza un trafic mare de calatori, iar infrastructura si instalatiile aferente nu permit o dispersare optima a calatorilor (Piata Unirii, Piata Victoriei, Dristor) si suplimentarea cu personal de conducere a trenurilor pentru micsorarea timpilor de intoarcere a trenurilor la capetele de magistrale, prin preluarea rapida a comenzilor de la posturile opuse de conducere a trenurilor.
Totodata, Metrorex subliniaza faptul ca scarile din pasajele subterane de la Universitate si Obor nu apartin si nu sunt gestionate de catre companie.
Probleme au fost si la suprafata
Dimineata a fost extrem de grea pentru oamenii care au vrut sa ajunga la serviciu. Pe langa trotuarele pline de zapada, au gasit si statiile de autobuz inzapezite. In timp ce unii au asteptat zeci de minute in strada un mijloc de transport in comun, altii au luat-o pe jos.
Pe Bulevardul Regina Maria, traficul a fost complet blocat ore in sir dupa ce un perete al fostei fabrici de bere Rahova s-a prabusit. Cum exista riscul ca acoperisul sa cada in strada, pompierii si politistii au inchis drumul pana la remedierea problemei.Un blocaj a avut loc dimineata si pe B-dul Dacia, unde asteptau in sir indian cel putin 8 troleibuze, insa nu pentru a-i prelua pe cei care aveau nevoie de ele. Au ramas intepenite cel putin 30 de minute, din cauza unui troleibuz care s-a defectat.
Unii au facut haz de necaz si au iesit cu schiurile pe Bulevardul Dacia, altii s-au distrat transmitand live pe Facebook cum fac snowboarding pe Calea Victoriei si pe Magheru.
Nici tramvaiele nu au mers mai bine. Pe Calea Rahovei, tramvaiul 32 nu a mai putut inainta din cauza ghetii si a blocurilor de zapada de pe sine. Iar linia 41 a fost blocata o jumatate de ora, din cauza unui tramvai care s-a stricat în zona stadionului Ghencea.
Si tramvaiele 8 si 25, au avut probleme pe soseaua progresul, din cauza sinelor necuratate pe alocuri. Reprezentantii RATB sustin insa,ca ei si-au facut treaba. Au curatat sinele toata noaptea, au intervenit acolo unde a fost nevoie si au suplimentat mijloacele de transport in comun.