Ministrul Transporturilor, după prăbușirea pasarelei de 10 t: „Să-i mulțumim lui Dumnezeu”
Alertă miercuri dimineața la Ploieşti, unde o pasarelă de metal, veche de aproape 50 de ani, care susţinea conducte de termoficare, s-a prăbuşit dintr-o dată peste 5 linii de cale ferată, la Gara de Vest.
La ora 7 și 17 minute s-a auzit un zgomot extrem de puternic. Niște oameni sărmani, care și-au făcut adăpost în apropierea gării, au văzut cum peste căile ferate cădea pasarela, grea de peste 10 tone. Noroc că niciun tren nu trecea atunci pe sub ea.
Zona a fost rapid împânzită de echipaje de urgență de la poliție, pompieri, ambulanță, CFR și societatea de termoficare.
Alegeri 2024
21:03
Reacția lui Simion după Kievul a dezvăluit de ce nu are voie în Ucraina. Liderul AUR, apel către serviciile secrete
20:15
Document. Motivul pentru care George Simion a fost interzis în Ucraina. Guvernul României a publicat răspunsul Kievului
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
Dincolo de Gara de Vest din Ploiești nu se trece. Pasarela metalică, lungă de 15 metri și grea de peste 10 tone, a devenit un obstacol de nedepășit. Grindă metalică a retezat în cădere cablurile de înalta tensiune prin care trec 27 de mii de W și care alimentează locomotivele electrice ale trenurilor care fac legătură între Ardeal și Capitala României.
Pasarela a fost construită acum aproape 5 decenii pentru a susține conductele de termoficare ale municipiului Ploiești. Aici se urcau muncitorii pentru mentenanță și intervențîi în caz de avarie. În timp, peste grindă metalică a căzut apă și zăpadă și a ruginit. Din cauza presiunii și a greutății, a cedat. Din fericire, conductele au rămas întregi. Reprezentanțîi societății de termoficare spun că întreagă rețea este inspectată și revizuită anual.
Mihai Dogaru, reprezentantul societății de Termoficare: "Cred că e din anii '70-'80, de când s-a construit este magistrala care alimentează partea de sud a orașului, nu este afectată furnizarea de agent termic."
În același timp, și cei de la CFR ar fi trebuit să se intereseze de starea pasarelei, pe sub care zilnic trec zeci de trenuri. Ministrul Transporturilor susține că va verifică toate instalațiile de pe calea ferată și îi mulțumește celui de sus:
Lucian Şova, ministrul Transporturilor: "Zice să-i mulțumim lui Dumnezeu că nu s-a întâmplat nimic."
Pentru a elibera liniile de cale ferate, echipajele de intervenție au tăiat pasarela.
Începând cu 7 și jumătate dimineață, mai multe trenuri care veneau dinspre Ardeal către București au rămas blocate în câteva gări. Iar din Gara de Nord a Bucureștiului n-au mai plecat 3 garnituri. Însumate, toate aceste întârzieri depășesc câteva sute de ore.
Mai bine de 5 ore, traficul feroviar a fost complet blocat. Responsabilii CFR au hotărât că pasagerii să fie duși cu autocarul până la stația Buda, de unde și-au continuat călătoria cu trenul. Acum în zona se poate circulă doar cu locomotivă diesel, pe două linii.
În acest caz, Poliția Prahova a deschis un dosar de cercetare pentru infracțiuni contra siguranței feroviare.