Tot mai mulți străini aleg să se distreze în București, dar agențiile de turism sunt nemulțumite: „Ne lovim de bariere”
Turismul începe să-și revină după pandemie, conform datelor oficiale. Străinii își petrec mai multe nopți la noi în țară, mai ales că în ultimul timp s-au înmulțit evenimentele culturale.
După Cluj și Timisoara, și Capitala atrage oaspeți străini, chiar dacă mai sunt lucruri de pus la punct.
Deși este mereu în reparații, Centrul Istoric al Capitalei este plin de turiști străini. Unii sunt fascinați de clădirile istorice, alții apreciază distracția și viața de noapte, dar au și niste sugestii.
Turist: „Cred că ar trebui să fie mai multe benzi pentru biciclete în București, iar aceste străzi nu sunt bune pentru bagaje. Ce altceva aș corecta este urbanismul. Nu sunt suficiente bicicletele electrice, văd că oamenii nu mai folosesc biciclete”.
Dacă în anul 2019, în Capitală ajungeau peste 2 milioane de turiști, pandemia a redus numărul lor. Turismul și-a mai revenit anul trecut, când au sosit în Capitală peste 1,6 milioane de străini. Și asta pentru că orașul le oferă multe posibilitati de distracție. De la concerte și festivaluri de muzică și cultură, la muzee, spectacole de teatru sau deja Îfaimoasele Străzi Deschise. Însă, agențiile de turism care încearcă să atragă vizitatori la noi în țară au nemulțumiri.
Virginia Lungu, agent de turism: „În fiecare an ne lovim de noi bariere. Avem mai nou și restricții de circulație în centrul Bucureștiului. Există un perimetru care include Piața Unirii. Ne afectează în mod direct pentru că avem autobuze și autocare, iar acela este practic unul dintre punctele cele mai frumoase ale Bucureștiului și orice turist care vine până în București trebuie să vadă centrul. Încercăm să nu îi ducem prin cartiere obscure”.
Un nou proiect „Bucharest City Tour”
Tot pentru vizitatori, municipalitatea vrea să inființeze din nou linia de transport turistic „Bucharest City Tour”, dar cu autobuze vechi. 70.000 de euro a dat STB pe fiecare vehicul, majoritatea deja stricate.
Nicușor Dan, primarul Capitalei: „Înțeleg de la STB că este o activitate profitabilă economică, spre deosebire de transportul public unde știți că subvenția este mai mare de un miliard de lei pentru municipalitate”.
Proiecte au mai fost, dar multe au rămas doar pe hârtie. Esplanada de pe Dâmbovița mai are de așteptat, pentru că proiectul a fost din nou amânat. Altfel stau lucrurile în orașe precum Timișoara sau Cluj, care și-au pus la punct strategii de turism.