Tot mai mulţi pasageri se trezesc că se anulează zborul sau li se pierd bagajele. Care sunt cele mai afectate linii
Dacă plănuiţi să zburaţi în străinătate de sărbători, fiţi foarte bine organizaţi. Aeroporturile vor fi arhipline, aşa că există riscul să rataţi cursa ori să vi se piardă bagajele.
Vi s-a întâmplat ca zborul pentru care aveaţi bilet să fie anulat sau că avionul să aibă o întârziere mai mare de două ore? Dar să vi se piardă bagajul? Dacă răspunsul este da, este important să ştiţi că ar trebui să fiţi despăgubiţi.
„Am pierdut bagajul de mână, care era cumva de o greutate mai mare şi nu l-am mai găsit. Dar a venit după 6 luni de zile. Acum, de obicei luăm bagaj în aşa fel încât să nu fie nevoie de despăgubiri”, spune un pasager.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Deja anul acesta, numărul pasagerilor care au cerut despăgubiri este de 3 ori mai mare, decât în 2017, iar zeci de cazuri au ajuns inclusiv în instanţă.
Chiar dacă numărul celor care au început să ceară despăgubiri a crescut vizibil anul acesta, sub zece la sută dintre pasagerii afectaţi se preocupă să ceară compensaţia de la companiile aeriene sau prin firmele specializate.
„Noi am constatat o creştere de 300 la sută în numărul persoanelor care îşi cer drepturile din partea transportatorilor aerieni. Despăgubirile pentru întârzierea cu mai mult de 3 ore la destinaţie, pentru anularea zborului sau refuzul la îmbarcare, variază între 250 şi 600 de euro. Despăgubirile în cazul bagajelor sunt limitate la 1200 de euro pe valiză”, explică un avocat.
„Numai în ultimele luni compania noastră a deschis 25 de procese împotriva companiilor care operează în România”, spune reprezentantul unei companii de despăgubiri.
În luna decembrie, sunt multe zboruri dar şi multe probleme. Reprezentanţiia aeroporturilor le recomandă pasagerilor să vină cu minim 2 ore înainte de zbor. Cele mai multe complicaţii apar la zborurile low cost, iar 60 la sută dintre pasagerii care ajung pe Otopeni aleg astfel de companii.
Pe Instagram-ul Știrile ProTV găsiți imaginile momentului din România, dar și din lume!
CLICK AICI pentru a instala GRATUIT aplicația Știrile ProTV pentru telefoane Android și iPhone!
Sursa: Pro TV
Etichete: avioane, aeroport, daune, pasageri, zbor anulat, bagaje, despagubiri, intarzieri,
Dată publicare:
12-12-2018 07:00