”Suntem panicați. Se poate scufunda”. De ce spun autoritățile că noile fisuri în pământ din Slănic sunt normale
Este alertă din nou la Slănic Prahova, unde au apărut noi fisuri în asfalt, pe strada care s-a surpat în primăvară. În plus, s-a adâncit și caverna umplută cu pietriș.
Îngrijorați, locuitorii din zonă au anunțat autoritățile, ca să intervină. Constructorii care stabilizează terenul spun însă că tasarea materialului de umplutură este normală.
Fenomenul a început vineri, însă duminică s-a accentuat. Oamenii care locuiesc în apropiere au făcut imediat fotografii, care demonstrează că groapa de pe strada lor s-a adâncit din nou. De jur împrejur, noi fisuri se creează spre clădirile din zonă.
Eugen, locatar: ”Era astupată la nivel și s-a surpat. Era îndreptat și în 3 ore s-a surpat”.
Constantin Boboc, locatar: ”Vineri dimineață până la 10 a fost o tasare de 55 de cm măsurată, sâmbătă evoluția foarte mică, iar duminică s-a dus la 2, deci e tot o scufundare, o zonă care n-a fost stabilizat”.
Pavel Ionescu locuiește într-unul dintre blocurile aflate lângă caverna formată din primavară. Spune că și clădirea a avut de suferit.
”- Ia uite, ce se deplasează
- A plecat?
- Da, a plecat de vale și încolo.
- Cam cât e?
- Vreo 10-12 cm.
- E un pic de teamă?
- Cum să nu fie teamă, doamnă? Nu suntem cu bagajele la ușă, dar cam așa”.
Oamenii vor explicații din partea autorităților, însă până acum nimeni nu le-a spus dacă se impune sau nu evacuarea, ca în luna aprilie.
”Suntem panicați, se poate scufunda”
Sorin Popescu, localnic: ”Toată lumea stă cu sufletul la gură, suntem panicați, se poate scufunda. Se vede clar că perimetrul acestei scufundări este extins de ieri. Se măsoară aproape zilnic, dar nu ni se spune oficial nimic”.
Experții Institutului de Geologie au montat luni dimineață senzori de monitorizare.
Irina Stoian, Institutul Geologic al României: ”Se fac măsurători geofizice pentru investigarea fenomenului de sufoziune, se montează niște electrozi pentru a se măsura rezistivitatea”.
Cei care efectuează lucrările de stabilizare spun însă că se așteptau la o astfel de tasare, ce depășește un metru. În ultimele luni, în această groapă s-au turnat 40 de camioane cu balastru.
”Marian Pruteanu, manager de proiect: Au fost introduse materiale, 3 mii sau chiar 4 mii de tone de material coeziv, fără să fie compactat.
Reporter: Practic, vă așteptați?
Marian Pruteanu: Da. Nu este un fenomen care s-a liniștit. Când vom observa semne clare că aceste blocuri intră în colaps, o să evacuăm”.
Cel puțin un an vor dura lucrările de stabilizare, spun constructorii.