Suntem aproape de un blocaj pe Dunăre după bombardamentele din Izmail și Reni. Marinarii români nu mai vor să meargă în curse
Suntem aproape de un blocaj pe Dunăre după ce rușii au bombardat porturile ucrainene de la Izmail și Reni.
Pe la Sulina de două zile nicio navă nu mai poate intra în țara noastră. În același timp autoritățile fluviale se străduiesc să scoată spre Marea Neagră cât mai multe convoaie pentru a fluidiza navigația.
Situația s-a complicat și mai rău. Marinarii noștri nu mai vor să mergă în curse spre porturile ucrainene.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Iar armatorii încearcă să convingă firmele de asigurări să emită polițe pentru echipaje, nave și marfa transportată chiar dacă e stare de război.
În ultimele două zile, Administrația Fluvială a Dunării de Jos a reușit să scoată prin canalul Sulina 29 de nave cu produse agricole din Ucraina.
Florin Uzumtoma, director căi navigabile AFDJ Galați: "Aceste nave care erau deja la operare la ei sau urmau să opereze la ei au fugit din zona de conflict. Au fugit către apele NATO, adică către România. Și atunci bineînțeles că Brăila, Galați, Giurgiulești, către Tulcea, s-au aglomerat foarte multe nave. Imaginați-vă o parcare care are o sută de locuri, peste noapte se fac 200 de mașini. Cele 200 de mașini cum le scoți".
Dunărea românească este extrem de aglomerată în această perioadă, după atacul din portul Izmail, de marți dimineață. Sunt în zona Galați-Brăila aproximativ 25 de nave care așteaptă să iasă pe la Sulina. Și bara Sulina este închisă pentru navele care vor să intre în țara noastră, de două zile.
Această decizie a dus la o aglomerare în Marea Neagră, în dreptul canalului Sulina.
Cel mai mare armator român a transportat nu mai puțin de două milioane de tone de cereale, de la începutul războiului. Însă după atacurile cu drone de la Izmail și Reni, marinarii nu mai vor să plece în curse.
Cătălin Țigănuș, director Navrom: "Noi oricum încercăm a-i proteja în sensul în care navele românești să nu fie acostate la danele portului. Ele vor sta fie în mijlocul Dunării, iar pe timp de noapte vor acosta la malul românesc. Firmele de asigurare, pe perioada războiului, nu oferă polițe de asigurare, dar încercăm să găsim niște soluții".
Sandu Doca, director adjunct companie de transport naval: "Suntem extrem de precauți. Nu am trimis niciun convoi, deocamdată, în zona respectivă. După evenimentele de la Reni și de la Izmail, asigurările nu mai acoperă".
În ciuda atacurilor rusești recente asupra porturilor ucrainene de pe Dunăre, traficul de cereale continuă să fie alert. Este ultima poartă prin care Ucraina poată să exporte pe calea apelor, după ce Rusia a impus luna trecută o blocadă asupra porturilor ucrainene de la Marea Neagră.