Stroe susține că a găsit banii pentru metrou până în Otopeni. ONG-urile spun că va fi gata în 2027
România a cerut de la Uniunea Europeană bani pentru construcţia metroului spre Otopeni chiar în Ajunul Crăciunului, iar ministrul Transporturilor se laudă de parcă suma necesară ar fi pe drum.
Mai mult decât atât, în cinstea europenilor, vom boteza una dintre staţii Bruxelles. Organizaţiile nonguvernamentale care monitorizează proiectul susţin însă că este imposibil să fim gata până în 2020, când Bucureştiul va găzdui câteva meciuri din cadrul Campionatul European de Fotbal.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Dacă ar fi să-i credem pe cei din Ministerul Transporturilor, lucrările pentru magistrala spre Otopeni vor începe anul viitor şi se vor încheia în 2020. Adică am putea avea metroul gata pentru Campionatul European de Fotbal.
Ministrul Transporturilor a anunţat joi că a cerut banii de la Comisia Europeană, care ar fi acceptat cererea pentru finanţarea a 80 la sută din lucrări.
Felix Stroe, ministrul Transporturilor: "Avem finanţarea asigurată. Diferenţa de 300 de milioane de euro pentru realizarea integrală a magistralei de metrou va fi asigurată de BERD.”
Mihai Tudose, premier: ”Felicitari, domnule ministru, îmi retrag ce am spus la investirea dvs, munciţi 30 de zile. Sunt convins acum că şi februarie va avea 30 de zile."
Este o iluzie că vom construi metroul până în 2020, spun organizaţiile neguvernamentale care monitorizează proiectele de infrastructură şi se bazează pe realitatea din Drumul Taberei.
Ionuţ Ciurea, directorul executiv al PRO Infrastructura: "Realistic, 9 ani de zile. Probleme de relocări, țevi, stăm cu lunile să se găsească proprietarii, țevi, cabluri care nu sunt în studiu de fezabilitate nu știm ale cui sunt."
Şi exproprierile vor ţine pe loc magistrala. În plus, lucrările vor crea haos în circulaţie. De exemplu, şantierul de la intrarea în Otopeni. Va fi amplasat pe DN1, imediat după centură, chiar la intrarea în oraşul Otopeni. Aici, Metrorex are suficient spaţiu să construiască staţia de metrou Bruxelles, mai ales că în zonă există şi o bază militară. Problema este însă pentru şoferi. Din cauza lucrărilor, traficul va fi restricţionat, iar şantierul va ocupa o bandă.
Şi alte şantiere vor afecta circulaţia pe DN1, iar Primăria Otopeni, unde vor fi săpate 3 staţii de metrou, va fi obligată să găsească străzi ocolitoare.
Magistrala de metrou spre Otopeni are peste 14 kilometri, 12 staţii şi va costa 1.4 miliarde euro.