Strategia comercianților din România care se bat cu platformele online. Cum vor să concureze cu produsele ieftine din China
Oricât ar fi de tentați să cumpere ce au nevoie rapid, prin câteva clickuri, clienții au început să revină în magazinele reale. Vor să vadă și să încerce produsele.
Iar comercianții și-au dat seama că interacțiunea directă este importantă, mai ales în competiția cu marile platforme online din Asia. Așa se face că, în România apar numeroase mall-uri și toate sunt pline.
De când se deschid, mallurile sunt pline. În magazinele de haine, clienții încearcă articolele dorite.
Alegeri 2024
12:32
Cine poate deveni președintele României. Ce prevede Constituția
11:25
Cum și unde pot vota românii la alegerile prezidențiale. Ce trebuie să ai la tine când mergi la secția de vot
22:40
Ce a răspuns Nicolae Ciucă la întrebarea dacă a scris versurile manelei ce i-a fost dedicată de Dani Mocanu
22:10
„Cine poate să-l oprească pe Simion”. CTP: „În acest tur 1, fiecare candidat va fi pe barba lui, mai puțin dna Lasconi”
Mădălina Avram, reprezentanta unui magazin: „Vin să probeze, să vadă produsul în sine, croiul, materialul din care sunt confecționate, bineînțeles, vor informații despre unde sunt fabricate, modul de întreținere”.
Andra Miculescu, manager de magazin: „Am observat un flux foarte mare de clienți dorrnici să viziteze magazinele noastre fizic, astfel s-a decis extinderea, la nivel national”.
Suprafața totală de mall-uri și centre comerciale apărute în prima jumătate a anului depășește 100 de mii de metri pătrați. La Pitești, noul mall a fost imediat ocupat.
Andreea Stancea, reprezentanta unui mall: „Am fost în situația de a refuza anumiți chiriași, pur și simplu capacitatea nu ne permitea”.
Compania de consultanță imobiliară Colliers estimează că trendul ascendent se va menține și în următoarele luni, astfel că, în 2026, România ar putea avea 5 milioane de metri pătrați de spații de retail.
Românii se întorc la magazinele fizice
Edera Ioniță, antreprenor: „Clientele de acasă sau de la locul de muncă văd produsele, iar aici vin și văd produsele în realitate, le îmbrăcăm, le probează”.
Magazinele online le promovează pe cele fizice și viceversa. Mulți comercianți folosesc metoda click&collect. Cu alte cuvinte, comenzile online sunt ridicate din magazinul fizic.
Laura Ciubotaru, manager de magazine: „S-a întâmplat, și nu de puține ori, cazuri în care clientul să vină pentru o pereche de pantaloni și să plece din magazin cu un full outfit la care nu s-ar fi gândit, probabil, în varianta de online”.
Potrivit firmei de consultanță, cu toate că puține pot fi degustate în magazin, in primul rand alimentele ii atrag pe oameni în magazinele fizice.
Sursa: Pro TV
Etichete: comert online, mall, magazine online, magazine,
Dată publicare:
03-11-2024 19:13