Strângeri de fonduri pentru familii nevoiașe în mai multe grădinițe și școli din țară. „Încercăm să aducem o bucurie”
Înaintea vacanței de iarnă, copiii învață că Moș Crăciun trebuie ajutat să ajungă în unele case! Astfel că multe grădinițe și școli organizează strângeri de fonduri.
Cei mici adună jucării și haine în stare bună pentru orfelinate, și merg să colinde în căminele de bătrâni. Cei mari gătesc, cântă și muncesc voluntar pentru fundații sau pentru familii în nevoie.
Mai multe mașini urcă pieptiș drumul spre școala unei comune din Iași. Pe alee, părinți și profesori încep să descarce portbagajele pline.
Aurelia Mihordea, profesor: „Încercăm să aducem o bucurie, acolo unde nu putem înlocui sărăcia cu bunăstarea. N-aș fi reușit să fac acest lucru fără copii.”
În ultimii ani, părinții de la școala Ion Creangă și-au predat ștafeta, pe măsură ce generațiile de copii s-au schimbat.
Andrei Postolache, părinte: „Copiii sunt alături de copiii din Poiana Mănăstirii, care au nevoie de ei.”
Desigur, totul pleacă de la un dascăl dispus să le arate copiilor că mesajul colindelor pleacă de la situații reale.
Empatia și felul în care ne privim semenii se învață în copilăria mică. Într-un liceu, elevii au stat două-trei zile cu șorțul dinainte, iar profesorii și-au golit portofelele, în fața casierilor.
Uneori, rezultatul întrece orice așteptare. 15 mii de euro au strâns, anul trecut, elevii și preșcolarii de la o școală din București.
Georgiana Aldulea, director adjunct:„Anul acesta, merg către burse de terapie pentru copiii cu dizabilități.”
Așadar, serbările devin lecții de educație civică. Copiii devin, când pregătesc și țin evenimentul, indivizi într-o societate, făcând eforturi să nu lase pe nimeni în urmă. Cei care au peste 40 de ani au prins, măcar la grădiniță, serbările “pe stil vechi”. Aveau peste o oră, cu roluri și poezii primite cu săptămâni înainte. Nu era sărbătorit copilul, ci priceperea educatorului. Moșul știe, că era acolo...