ANCHETA accidentului din Muntenegru. Oficialii Politiei Rutiere spun cum putea fi evitata tragedia
Soferul autocarului care s-a rasturnat in Muntenegru, George Ciobanu, nu avea contract de munca la firma care asigura transportul, nici avizele medical si psihologic, a declarat, vineri, Adrian Kritikos, inspector ISCTR.
UPDATE 17:00 Tragedia din Muntenegru putea fi evitata daca parapetul de pe marginea drumului ar fi fost unul de tip "greu" si ar fi rezistat la impactul cu autocarul, a declarat vineri, la conferinta MEDIAFAX, seful Seviciului Legalitate Transporturi si Control Tehnic din Politia Rutiera, George Grigore.
"Pot sa va spun, vizavi de accidentul din Muntenegru, ca acest accident putea avea urmari foarte usoare daca acolo ar fi fost ceea ce, in termeni tehnici, se numeste parapet greu, care atunci cand este lovit perpendicular de o masina de transport marfa sau persoane, efectiv arunca masina inapoi pe sosea. Avand in vedere si acea diferenta de nivel intre platforma viaductului si, fundul prapastiei, de aproximativ 30-40 de metri, era necesar un asemenea parapet. Ce era acolo nici nu era parapet, nici nu stiu cum sa-i spun, era pus acolo eventual sa nu cada in prapastie pietonul care traverseaza acel viaduct", a spus comisarul sef George Grigore, la conferinta "Mediafax Talks About Transport & Logistics".
Seful Seviciului Legalitate Transporturi si Control Tehnic din Politia Rutiera a mai spus ca, desi din punct de vedere al infrastructurii, Romania "sta mult mai bine decat Muntenegru", la noi este nevoie de autostrazi. Acesta a explicat ca este nevoie cel putin de o autostrada care sa tranziteze axa "vest-sud", pentru ca autostrada este un drum pe care se poate circula cu viteza, in siguranta.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
"Consideram ca, totusi, daca am avea o autostrada care sa lege aceste puncte cardinale, ar atrage tot traficul de tranzit intre aceste zone si s-ar reduce cu mult numarul accidentelor rutiere", a precizat comisarul sef George Grigore.
Inspectorul Adrian Kritikos a spus ca imediat dupa producerea accidentului a fost in control la sediul firmei Gregory Tour, careia ii apartinea autocarul implicat in accident, iar patronul acesteia nu a putut prezenta contractul de munca, avizul medical si cel psihologic pentru George Ciobanu.
Patronul firmei avea opt soferi angajati, dintre care sapte aveau acte in regula, a precizat Adrian Kritikos.
In urma verificarilor, inspectorul ISCTR a anuntat ca s-au gasit mai multe nereguli, motiv pentru care patronul firmei Gregory Tour, Stefan Grigore, a primit dublul amenzii maxime.
"Chiar eu i-am scris procesul verbal de amenda, pe care marturisesc ca l-am completat cu satisfactie", a mai spus Kritikos, fara a preciza cuantumul amenzii.
Un autocar al firmei Gregory Tour, in care se aflau turisti romani, s-a rasturnat intr-o prapastie, duminica, in jurul orei 18.00, ora Romaniei. In urma accidentului si-au pierdut viata 18 persoane, printre care si soferul autocarului, iar alte 29 au fost ranite. Ranitii au fost adusi in Romania marti, cu doua aeronave militare, si internati la spitalele Universitar, Floreasca, Elias si Bagdasar-Arseni.
Autocarul era condus de George Ciobanu, care lucra ca sofer in cadrul Politiei Capitalei, la Logistica. Potrivit oficialilor din Politia Capitalei, el lucra din septembrie 2012 si la firma care a transportat turistii in Muntenegru.
Patronul firmei Gregory Tour, Stefan Grigore, declara marti, dupa ce a fost audiat la Parchetul instantei supreme, ca George Ciobanu, care era si angajat al Politiei Capitalei, a fost "detasat temporar" pentru aceasta deplasare de la o firma patronata de fiul acestuia, dupa ce angajatul programat initial pentru cursa a intrat in concediu.
El a adaugat ca le-a dat procurorilor informatii privind starea tehnica si juridica a autocarului, precum si despre soferii firmei.
Patronul de la Gregory Tour a mai spus ca a fost solicitat de procurori sa aduca documente justificative de la firma si ca va sprijini, in acest caz, si cercetarile Inspectoratului Teritorial de Munca.
La Parchetul instantei supreme a fost, marti, si directorul agentiei de turism Mareea Travel, Marius Usturoiu. Acesta declara ca a fost chemat de anchetatori pentru a i se spune ce documente necesare pentru ancheta sa aduca.
Mareea Travel este agentia care a organizat circuitul turistic in care s-a produs accidentul, Usturoiu afirmand, luni, ca responsabilitatea pentru pagubele produse in urma acestuia apartine transportatorului, Gregory Tour.
Parchetul instantei supreme face o ancheta in cazul accidentului, sesizandu-se din oficiu pentru savarsirea infractiunii de ucidere din culpa. Sectia de urmarire penala si criminalistica a Parchetului inaltei Curti de Casatie si Justitie a cerut sprijinul autoritatilor din Muntenegru in acest caz, au precizat reprezentantii institutiei.
Anchetatorii muntenegreni au stabilit ca autocarul se deplasa cu o viteza de 80 de kilometri pe ora, aceasta fiind de doua ori mai mare decat limita admisa pentru acest sector de drum, potrivit datelor inregistrate de tahograf, citate de presa locala.