Autocarul implicat in accidentul din Muntenegru mergea cu 80 km/h, dublu fata de viteza admisa
Anchetatorii au stabilit ca autocarul roman se deplasa cu o viteza de 80 de kilometri pe ora, respectiv de doua ori mai mult decat limita admisa pentru acest sector de drum, potrivit datelor inregistrate de tahograf, relateaza cotidianul Vijesti.
"Dispozitivul care inregistreaza datele la bordul autocarului arata ca viteza acestuia, inainte de accident, era de 80 de kilometri la ora, ceea ce inseamna de doua ori viteza admisa pe aceasta portiune de drum", potrivit politiei.
"Dispozitivul care inregistreaza datele la bordul autocarului arata ca viteza acestuia, inainte de accident, era de 80 de kilometri pe ora, ceea ce inseamna de doua ori viteza admisa pe aceasta portiune de drum", a declarat o sursa din cadrul politiei.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Limita de viteza pe acest sector de drum este de 40 de kilometri pe ora.
"La acest moment nu pot dezvalui detalii despre cum conducea soferul inainte de accident. Aceste date vor fi continute in raportul final, care va fi gata saptamana viitoare", a declarat procurorul Vojislav Grujic.
Procurorul, care se ocupa de ancheta, a declarat ca asteapta mai multe detalii pentru a intocmi raportul final.
"Trebuie sa clarificam unele fapte care sunt importante in proces. Ar trebui sa fie gata saptamana viitoare", a declarat el, adaugand ca este posibil sa fie ceruta o expertiza suplimentara.
La cateva ore dupa tragedie, in timpul investigatiei, echipe ale politiei, specialisti si procurori au emis ipoteza ca accidentul s-ar fi produs probabil din cauza vitezei excesive si a carosabilului alunecos.
Aceeasi concluzie ar reiesi si din analiza urmelor lasate de pneuri. Este posibil ca, tot din cauza vitezei excesive, autocarul sa se fi lovit de zidul de beton, de panourile de semnalizare rutiera si feroviara, precum si de parapetul podului, care avea o lungime de 22,5 metri.
Ancheta va incerca sa stabileasca ce s-a intamplat si ce alti factori in afara de viteza si carosabilul umed l-au impiedicat pe sofer sa vada curba si sa mearga drept, prabusindu-se in prapastie, potrivit cotidianului.
Autocarul nu a fost inca scos din canion si va trebui gasita o modalitate pentru a face acest lucru, deoarece expertiza tehnica ar putea oferi mai multe raspunsuri.
Un autocar cu turisti romani a cazut intr-o prapastie, in Muntenegru, duminica seara, in urma accidentului pierzandu-si viata 18 persoane, iar alte 29 fiind ranite.
Citeste si:
Tara unde telecomunicatiile sunt la pamant, dar in care gigantii se "bat" sa ajunga