Șoferii se grăbesc să-și pună cauciucurile pentru iarnă. Cum alegem cele mai bune anvelope
Ne dăm seama că vine frigul după cozile și programările de la vulcanizări și ateliere auto. Șoferii responsabili se grăbesc să-și schimbe cauciucurile.
Dacă îi prind polițiștii pe drumurile acoperite de polei, gheață și zăpadă fără anvelope de iarnă, sunt buni de plată.
Amenzile ajung până la 3.000 de lei și li se reține și certificatul de înmatriculare.
Alegeri 2024
15:07
BEC a retras materialele online ale unui candidat. Ce regulă importantă nu a respectat în propaganda electorală
14:21
Câți bani vor câștiga membrii secțiilor de votare la alegeriile parlamentare și prezidențiale. Sumele pe care le vor încasa
12:32
Cine poate deveni președintele României. Ce prevede Constituția
11:25
Cum și unde pot vota românii la alegerile prezidențiale. Ce trebuie să ai la tine când mergi la secția de vot
În Cluj-Napoca, şoferii s-au aşezat la rând cu maşinile.
Ionuț, angajat vulcanizare: "Deja s-au format cozi ca de mâine s-a anunţat vreme rea. Undeva la 30 de minute - o oră, atât durează un schimb. Majoritatea îşi cumpără cauciucrile de la noi, avem şi second şi noi."
Sunt cozi în toată ţara. Cei care şi-au făcut programare, au scăpat mai repede.
Geo Nedelcu, șofer: "M-am programat din timp. Lumea când vede prima zăpadă sau îngheţ se înghesuie şi e nebunie şi nu mai găseşti loc."
Adriana Iacob, șofer: "Am mers prin mai multe vulcanizări. Peste tot era plin şi m-am strecurat aici printre programări."
Ionuț Moisa, reprezentant vulcanizare: "Lucrăm la capacitate maximă. În următoarele două săptămâni suntem full. Între 50 şi 70 de maşini pe zi îşi fac schimbul de roţi."
La fel de căutate sunt şi centrele care vând anvelope pentru iarnă.
Atunci când cumpăraţi anvelope de iarnă, trebuie să fiţi atenţi să aibă inscripționat un fulg, dar şi marcajul M+S, mud and snow. Extrem de important este şi clasa de aderenţă, care este recomandat să fie A sau B. Iar anul de fabricaţie al anvelopei, care este trecut tot pe ea, să nu fie mai vechi de doi ani.
Specialiştii spun că o anvelopă îşi păstrează calităţile 40.000 de kilometri sau patru ani. Din această cauză, şoferii care îşi cumpără cauciucuri la mâna a doua trebuie să fie foarte atenţi.
Bogdan Balaniscu, reprezentant vulcanizare: "O anvelopă nouă are 8 mm., de la 8 la 12 mm. adâncimea profilului şi dacă e să o comparăm cu o anvelopă rulată, aceasta este o anvelopă care deja şi-a trăit viaţa. Compoziţia de cauciuc a anvelopei este îmbătrânită, este coaptă, încep să apară microfisuri."
În România, legea nu prevede o dată de la care utilizarea anvelopelor de iarnă este obligatorie. Sunt însă specificate condiţiile de drum când acestea sunt obligatorii.
Ioana Vilea, purtător de cuvânt IJP Iași: "Utilizarea anvelopelor de iarnă este obligatorie atunci când se circulă pe drumuri cu gheatra, polei sau zăpadă. Nerespectarea este contravenţie şi se sancţionează cu amendă de la 130 la 2.900 de lei şi reţinerea certificatului de înmatriculare."
Pe lângă anvelope de vreme rea, şoferii trebuie să ţină cont şi de alte lucruri când pornesc la drum. Bateria şi ambreiajul sunt solicitate mai mult iarna, iar antigelul şi lichidul de parbriz trebuie să reziste la temperaturi de minus 30 de grade Celsius.