Socata va fi disponibilă anul acesta mai repede. Cât costă un litru de băutură bogată în antioxidanți
În bătaia soarelui, dar și răsfățate cu ploaie, florile de soc au apărut anul acesta mai repede și mai multe pe câmpurile din țară.
Crescuți spontan, arbuștii s-au înmulțit și la poalele munților astfel că acum materia primă pentru socată este din abundență și...gratis.
Cei care îmbuteliază băutura aromată spun că cererea pe piață a crescut, în ultimul an, chiar și cu 30 la sută.
Pe Valea Frumoasei, în județul Alba arbuștii încărcați cu flori de şoc învăluie trectorii într-un parfum delicat!
Bogate în antioxidanți, florile au apărut în toată țara, în zona de câmpie dar și la poalele munților. Belșugul a fost adus de alternanța zilelor cu ploi dese urmate de cele cu mult soare.
Anul acesta culesul a început mai devreme, pentru ca materia primă să fie transformată în socată, delicioasa băutură aromată, cu lămâie, ghimbir ori frunze proaspete de mentă.
Elena Pogan, producător de socată: "Le vom lăsa la macerat 3 zile. Gustul este dulce acrișor, numai bun pentru
o zi în care este foarte cald afară”.
Socata și-a făcut loc și printre băuturile răcoritoare și limonadele servite în restaurante, în zilele toride de vară. Treptat, a devenit vedeta teraselor. Prețurile pot ajunge și la 25 de lei pentru 500 de mililitri.
Dulcea infuzie este amestecată cu prosecco, pentru un plus de savoare!
În această gelaterie din Târgu Mureș, florile pline cu polen sunt tranformate într-o înghețată delicioasă.
Mihai Urcan, proprietar gelaterie: "E ca și limonada aia din copilărie făcută la soare. Exact același gust are și asta. De la floare și până la înghețată e vorba de 2-3 zile. Să nu se scuture floarea , polenul dă gustul mai intens mai bogat."
Micul producător trimite și în Italia saci plini cu flori de şoc de pe meleagurile noastre. Pofticioșii sunt cei care testează aroma florilor de şoc dezmierdate în soare.
Dincolo de aceste delicii, trebuie să fim atenți, însă, de unde culegem florile
de şoc.
Plantele crescute la marginea drumului sau căilor ferate poate fi pline de praf ori contaminate de noxele emise de mașini.