Seful pilotilor Wizz Air: Aterizarea de sambata, extrem de dificila, a fost executata ca la carte
''Echipajul Wizz Air si-a facut meseria ca la carte, iar faptul ca 171 de oameni au coborat teferi pe pista aeroportului Fiumicino, li se datoreaza comandatului dar si insotitoarelor de bord, romance. Suntem mandri de toti'.'
Acesta a fost mesajul sefului pilotilor Wizzair, care a explicat luni incidentul extrem de grav petrecut sambata. Atunci, o aeronava care plecase de la Bucuresti, a aterizat de urgenta la Roma, fara ca trenul din stanga sa se fi deschis.
In momentul in care pilotii cursei Wizzair 3141 Otopeni-Ciampino au realizat ca trenul de aterizare stanga nu coboara, au renuntat sa aterizeze. Au survolat zona de coasta a Italiei pana cand au consumat combustibilul si au obtinut aprobarea sa aterizeze de urgenta la Fiumicino, aeroportul cel mai bine pregatit pentru situatii de criza.
"Echipajul a transferat o parte din carburantul din aripa stanga, in aripa dreapta pentru a micsora si mai mult sansele de producere a unui incendiu. Echipele de salvare de la aeroport s-au plasat de-a lungul pistei, la posturile lor si avionul s-a aliniat pentru aterizare." - David Morgan, seful pilotilor Wizz Air.
165 de pasageri, 6 membri ai echipajului dar si sute de oameni aflati la sol si-au tinut respiratia.
"Pilotii au pus avionul lin pe pista, numai pe rotile din dreapta. Au rulat asa, in echilibru, pret de doi kilometri, inainte sa aseze avionul pe motorul din stanga, pe ultimele sute de metri de rulare pe pista." - David Morgan.
In aviatie nu exista coincidente si nici lucruri intamplatoare, sustine seful pilotilor de la Wizz, iar pregatirile pentru situatii care au loc o data la cateva mii de zboruri sunt esentiale.
"Cand are loc un incident de genul acesta, echipajul este singurul care poate salva situatia.Pilotii si insotitorii de zbor si-au facut meseria la modul exceptional si sintem mandri de ei. Insotitoarele de bord romance au facut o treba superba si au respectat procedurile ca la carte."
Daca o defectiune mecanica sau hidraulica a pus in pericol vietile atator oameni, asta ramane sa stabileasca autoritatile italiene, cele maghiare, care au inregistrat compania Wizz Air, dar si constructorul Airbus.