Sătui de promisiuni, românii își dau întâlniri pe Facebook la inaugurări de autostrăzi peste 50 de ani

×
Codul embed a fost copiat

După 29 de ani în care au fost minţiţi că vor avea autostrăzi, centuri, aeroporturi, românii au înţeles că proiectele nu vor apărea în realitate prea curând.

Ironici, au început să-şi dea întâlnire pe Facebook la inaugurările marilor proiecte de infrastructură peste 50 de ani. Între timp, noul premier vine cu alte promisiuni: alţi 350 de kilometri de autostrăzi. Adică în 3 ani să facem jumătate din cât am făcut în 30 de ani de democraţie.

Romanii au început să se invite reciproc la inaugurarea centurii orașului Sighişoara, a unui sens giratoriu la Bârlad sau a Aeroportului Braşov.

Din păcate, tăierile de panglici sunt imaginare şi există doar pe Facebook.

Oamenii au înţeles că nu are rost să aştepte prea curând să vadă cu ochii lor proiectele terminate şi le-au programat peste 50 de ani.

Citește și
viorica dancila
Promisiunile Guvernului Dăncilă: 350 de km de autostradă și economie mai puternică

Aeroportul Braşov are propriul eveniment pe Facebook stabilit în 2069. Lucrările au fost inaugurate cu mult fast de mai multe ori. Prima dată în 2008, apoi în 2013. În 2014 a fost inaugurata o singură pistă, în câmp, înconjurată de un gard care s-a furat de câteva ori.

Conducerea judeţului a aflat că este luată peste picior de romani pe Facebook, dar: "Le urez multă sănătate, să fie longevivi, să prindă anul două mii şaizeci şi cât îşi propun dumnealor numai ce îi pot asigura este ca în mandatul meu se vor contura, se va apropia de final acest obiectiv", explică Adrian Veștea, președintele Consiliului Județean Brașov.

Ştim sigur doar că de pe Aeroportul fantomă au zburat până acum 25 de milioane de euro.

Şi în Bârlad 5 mii de oameni şi-au anunţat participarea pe Facebook la inaugurarea unui sens giratoriu rutier şi pietonal extrem de important. Este drept, în 2070.

Mare adunare s-a anunţat pe Facebook în acelaşi an, în Galaţi, la inaugurarea unui sens giratoriu. Astăzi, să treci prin intersecţia botezată de localnici "Ultimul Leu" este o aventură.

Deşi arată ca un sens giratoriu, cea mai mare intersecţie din Galaţi funcţionează după indicatoarele rutiere. De exemplu, șoferii din stânga, aici, trebuie să dea prioritate. Trebuie sistematizată zona, o spun toţi şoferii, însă autorităţile locale nu au făcut nimic în ultimii ani pentru îmbunătăţirea condiţiilor de trafic.

Bucureştenii şi-au dat întâlnire pe centura de sud a capitalei în 2069. Romanii au toate motivele să fie neîncrezători. Din 1989 şi până astăzi au văzut doar 540 de kilometri noi de autostradă.

Din 1989 şi până acum România a reuşit să inaugureze în fiecare an câte 18 kilometri de autostradă, în medie. Este un rezultat ruşinos şi ca să vă închipuiţi cât de ridicol este, am făcut un calcul. În cei 29 de ani, romanii au reuşit să construiască în medie câte 2 metri de autostradă pe oră. Un melc mai iute de picior ar reuşi să parcurgă distanţa asta de două ori mai repede.

Cu toate acestea, premierul Dăncilă a anunţat pentru următorii 3 ani 350 de kilometri noi de autostradă. Jumătate din cât am făcut în 29 de ani. În acest moment, în România sunt doar 750 de kilometri de autostradă.

Articol recomandat de sport.ro
Olăroiu, răsplătit de arabi în mijlocul unui sezon istoric: românul încheie anul cu o veste excelentă
Olăroiu, răsplătit de arabi în mijlocul unui sezon istoric: românul încheie anul cu o veste excelentă
Citește și...
Condițiile mizere ale unei călătorii cu CFR. Pe unele rute este mai ieftin avionul
Condițiile mizere ale unei călătorii cu CFR. Pe unele rute este mai ieftin avionul

Încă din ziua jurământului, noul cabinet Dăncilă a promis, pe lângă 350 de kilometri de autostradă şi 250 de kilometri de cale ferată.

Promisiunile Guvernului Dăncilă: 350 de km de autostradă și economie mai puternică
Promisiunile Guvernului Dăncilă: 350 de km de autostradă și economie mai puternică

"Nu exclud revenirea la impozitarea progresivă" - a declarat luni noul ministru de Finanţe Eugen Teodorovici.

Haos în construcţia autostrăzilor. Studiile de fezabilitate sunt
Haos în construcţia autostrăzilor. Studiile de fezabilitate sunt "facultative", deşi costă milioane de euro

Este haos în construcţia de autostrăzi. S-a modificat Contractul Naţional, o adevărată Constituţie, în baza căreia se scot la licitaţie cele mai importante lucrări de drumuri.

Recomandări
Ciolacu n-ar mai vrea o dată premier, iar partidele fug de responsabilitatea Finanțelor. Ce s-a negociat: ”Am mâncat cozonac”
Ciolacu n-ar mai vrea o dată premier, iar partidele fug de responsabilitatea Finanțelor. Ce s-a negociat: ”Am mâncat cozonac”

După nenumărate tensiuni, PSD, PNL și UDMR ar putea ajunge curând la un acord în coaliție. Sâmbătă au purtat noi negocieri la Parlament, pentru a definitiva lista cu ministere.  

Noul Parlament a fost învestit oficial. Motivul ciudat pentru care toți senatorii UDMR au depus de două ori jurământul
Noul Parlament a fost învestit oficial. Motivul ciudat pentru care toți senatorii UDMR au depus de două ori jurământul

Aleșii din actuala legislatură au depus sâmbătă jurământul. Lucrurile s-au complicat puțin în Senat, unde parlamentarii UDMR au fost nevoiți să se întoarcă la pupitru pentru că le-a lipsit un pasaj important din text.

INTERVIU cu Aura Șova, câștigătoarea ”Vocea României 2024”: ”M-am făcut arhitect ca să pot să fac un azil de bătrâni”
INTERVIU cu Aura Șova, câștigătoarea ”Vocea României 2024”: ”M-am făcut arhitect ca să pot să fac un azil de bătrâni”

Aura Șova a câștigat Vocea României 2024. După săptămâni în care vocea ei a răsunat în toate etapele show-ului, telespectatorii au decis ca trofeul și premiul în valoare de 100.000 de euro să ajungă la concurenta din echipa lui Tudor Chirilă..