Românii tremură de frig în autobuzele cumpărate din Turcia. Șoferii au 10 grade în cabină
Autobuzele fabricate în Turcia, cumpărate de multe primarii din ţară, nu par o investiţie tocmai inspirată. Unele vehicule nu au sistemul de climatizare adaptat condiţiilor meteo de la noi, iar pasagerii tremură.
Dacă anumiţi şefi de regii de transport recunosc că au această problemă şi încearcă să o rezolve - alţii insistă ca achiziţia a fost bună şi consideră că de vină pentru frigul din autobuze sunt opririle dese în staţii.
În cele peste 100 de autobuze ale societăţii de transport în comun, ansamblate în Turcia, pasagerii tremură. Vehiculele nu au sistemul de climatizare adaptat condiţiilor meteo din Braşov, de pildă, iar când este frig instalaţia nu dă randament.
Autobuzele în care pasagerii suferă de frig au costat Primăria din Braşov 25 de milioane de euro şi au fost achitate cu un credit. Conducerea societăţii de transport recunoaşte că achiziţia nu a fost tocmai inspirată. Promite însă că va rezolva problema.
"Din luna decembrie a început un program, cu ajutorul producătorului, de suplimentare a surselor de căldură, prin amplasarea unei aeroterme. Până acum au fost montate doar în câteva, în 4, însă în perioada următoare vor fi montate şi în celelalte”, a declarat Silviu Ștefan, purtător de cuvânt RAT Brașov.
Situaţia se repetă şi în Sibiu. Pe străzile din oraş circulă 55 de astfel de vehicule, cumpărate cu 60 de milioane de lei, bani proveniţi şi de această dată dintr-un credit.
„Acum este 9:30 şi temperatura nu a ajuns la 10 grade. Nu face destulă căldură”, spune un șofer de autobuz.
„Cabinele nu sunt închise etanş, partea de jos nu au căldură absolut deloc. Merg cu pătura pe picior”, spune un alt șofer.
Şoferii susţin că merg degeaba cu instalaţia de încălzire pornită la maximum. Vehiculele sunt dotate cu sisteme de climatizare adaptate condiitiilor din ţările cu ierni mai blânde şi nicidecum gerului de la noi.
Conducerea societăţii de transport public din Sibiu sustinte însă că frigul resimţit de şoferi şi de pasageri este datorat doar opririlor dese în staţii şi nu are nicio legătură cu felul în care au fost fabricate autobuzele.