Reacția Băncii Mondiale după ce am renunțat la împrumutul pentru autostrada Comarnic-Brașov


Ultimul update: Miercuri 28 Noiembrie 2018 10:13
Data publicarii: Vineri 22 Iunie 2018 18:46
Categorie: Stiri actuale

Reprezentanții Băncii Mondiale și-au arătat dezamăgirea față de decizia Guvernului de a renunța la colaborarea pentru autostrada Ploiești - Comarnic - Brașov.

Instituția financiară urma să ne acorde un împrumut de 35 de milioane de euro pentru studiile necesare și promitea un model de proiect de succes pe care să îl putem folosi în viitor și la alte investiții în infrastructură. Doar că Guvernul s-a răzgândit după aceeași logică, după care ministrul Transporturilor consideră că "dacă am avea autostrăzi, am alunga multinaționalele".

În contextul în care România are cea mai proastă reţea de autostrăzi din regiune, reprezentanţii Băncii Mondiale au aflat cu dezamăgire din presă ca Executivul a renunţat la proiectul autostrăzii Ploiești-Comarnic-Brașov, anunţat încă din noiembrie anul trecut.

Planul era să pregătim acest proiect împreună şi apoi să îl propunem pentru a fi finanţat din fonduri europene. Cred că era o afacere mai bună pentru România”, a explicat Tatiana Proskuryakova, Banca Mondială.

Banca Mondială urma să ne împrumute 35 de milioane de dolari, bani în care erau incluse studiile necesare şi consultanţă. Însă Guvernul s-a răzgândit şi susţine că are altă soluţie, un posibil parteneriat public-privat. Reprezentanţii Băncii Mondiale nu cred că proiectul este viabil câtă vreme se bazează pe un studiu de fezabilitate din 2005.

Avem dubii că asta ar funcţiona, pentru că mai mult de 10 ani e prea mult şi studiul trebuie să fie actualizat. Asta am propus noi să facem”, a continuat Tatiana Proskuryakova.

Am cerut explicaţii de la Ministrul Transporturilor, pe care nu le-am primit până la această oră. Însă, potrivit unei înregistrări publicată de deputatul USR Cătălin Drula, ministrul Transporturilor, Lucian Șova, a spus recent la comisia de transporturi din Parlament că autostrăzile oricum nu ne-ar face bine.

Este o reţea de autostrăzi minunată în Occident. De ce au venit multinaţionalele aici? Pentru că sunt salarii mici. Când o să avem autostrăzi, o să avem salarii mari. Toţi vor pleca către alte zone cu autostrăzi, dar cu salarii mici”, a spus atunci Lucian Șova.

Autostrada Ploiești-Comarnic-Brașov ar fi trebuit să rezolve problema aglomeraţiei infernale de pe Valea Prahovei. În ultimii cinci ani, 10 miniştri care au trecut pe la Transporturi au făcut promisiuni, iar România nu a rămas decât cu patru licitaţii eşuate.

CLICK AICI pentru a instala GRATUIT aplicatia Stirile ProTV pentru telefoane Android si iPhone!

VIDEO PROTVPLUS.RO