Rareş Năstase, despre diferenţele dintre staţiile de metrou de la noi şi cele din Tokyo. FOTO
Se pune acum şi la noi problema unor măsuri de protecţie la metrou. O tânără a murit, după ce o femeie a împins-o pe șine, fiind ulterior călcată de tren, în staţia Dristor 1, din Capitală.
La metroul din Tokyo găseşti fie staţii cu perete de sticlă până sus, fie un soi de parapet de peste un metru înălţime. Nu sunt în toate staţiile, ci doar în zonele campusurilor universitare, în locuri cu trafic intens de călători ( care la japonezi înseamnă mai mulţi decât mulţi), sau în zone unde există risc sporit de suicid.
Alegeri 2024
15:07
BEC a retras materialele online ale unui candidat. Ce regulă importantă nu a respectat în propaganda electorală
14:21
Câți bani vor câștiga membrii secțiilor de votare la alegeriile parlamentare și prezidențiale. Sumele pe care le vor încasa
12:32
Cine poate deveni președintele României. Ce prevede Constituția
11:25
Cum și unde pot vota românii la alegerile prezidențiale. Ce trebuie să ai la tine când mergi la secția de vot
Asta coincidea în unele locuri cu sediile de afaceri, clădiri de birouri cu mulţi angajaţi.
Dar mai au ceva în acele staţii, pe lângă respectivii parapeţi. Au angajaţi de la metrou, care ies pe peron, la supraveghere, şi sunt prezenţi acolo până când garnitura părăseşte zona.
Nu mai spun că, la orele de vârf, îi împing elegant pe călători, în interior, ajuta la înghesuială, ca să se închidă uşile. Şi folosesc mănuşi, când fac asta.
Se întâmplă inclusiv la tren.
Mă gândesc la staţiile centrale de la noi, Victoriei, Romana, Unirii, Universitate, unde, la ore de vârf, sta lumea buluc, până în buza peronului, iar un accident poate avea loc oricând.
Rareş Năstase,
România, te iubesc!
Sursa: Romania, te iubesc
Etichete: metrou, Tokyo, Rares Nastase, Romania te iubesc,
Dată publicare:
14-12-2017 14:54