Rareş Năstase, despre diferenţele dintre staţiile de metrou de la noi şi cele din Tokyo. FOTO

metrou Tokyo

Se pune acum şi la noi problema unor măsuri de protecţie la metrou. O tânără a murit, după ce o femeie a împins-o pe șine, fiind ulterior călcată de tren, în staţia Dristor 1, din Capitală.

La metroul din Tokyo găseşti fie staţii cu perete de sticlă până sus, fie un soi de parapet de peste un metru înălţime. Nu sunt în toate staţiile, ci doar în zonele campusurilor universitare, în locuri cu trafic intens de călători ( care la japonezi înseamnă mai mulţi decât mulţi), sau în zone unde există risc sporit de suicid.

Asta coincidea în unele locuri cu sediile de afaceri, clădiri de birouri cu mulţi angajaţi.

Citește și
REPORTAJ. Ce nu spune ministrul Sorin Grindeanu despre Autostrada Sibiu – Pitești. Statul român n-a plătit încă nici un leu despăgubiri cetățenilor expropriați: „Ne trombonesc!”

Dar mai au ceva în acele staţii, pe lângă respectivii parapeţi. Au angajaţi de la metrou, care ies pe peron, la supraveghere, şi sunt prezenţi acolo până când garnitura părăseşte zona.

Nu mai spun că, la orele de vârf, îi împing elegant pe călători, în interior, ajuta la înghesuială, ca să se închidă uşile. Şi folosesc mănuşi, când fac asta.

Se întâmplă inclusiv la tren.

Mă gândesc la staţiile centrale de la noi, Victoriei, Romana, Unirii, Universitate, unde, la ore de vârf, sta lumea buluc, până în buza peronului, iar un accident poate avea loc oricând.

Rareş Năstase,

România, te iubesc!

Articol recomandat de sport.ro
Rusia lui Putin, ca URSS! Decizia luată de televiziunea de stat rusă cu privire la Jocurile Olimpice de la Paris
Rusia lui Putin, ca URSS! Decizia luată de televiziunea de stat rusă cu privire la Jocurile Olimpice de la Paris
Citește și...
România, te iubesc! Emisiunea integrală din 2 iunie 2024
România, te iubesc! Emisiunea integrală din 2 iunie 2024

România, te iubesc! Emisiunea integrală din 2 iunie 2024.

Motivul pentru care țara noastră nu a reușit să facă modernizări prin investiții cu bani europeni pentru căile ferate
Motivul pentru care țara noastră nu a reușit să facă modernizări prin investiții cu bani europeni pentru căile ferate

„Pe drum spre Europa” partea a III-a. Avem una dintre cele mai bogate rețele de cale ferată din Europa, dar și cea mai învechită și proastă.

Cum au ajutat banii europeni la dezvoltarea aeroporturilor din țara noastră care au înregistrat un vârf de călători în 2023
Cum au ajutat banii europeni la dezvoltarea aeroporturilor din țara noastră care au înregistrat un vârf de călători în 2023

„Pe drum spre Europa” partea a II-a. Orice cetățean al Uniunii Europene are dreptul de circulație și de ședere liberă pe teritoriul statelor membre, iar asta a ajutat, în primul rând transportul aeronautic.  

Recomandări
Ciolacu anunță că
Ciolacu anunță că "nu se măreşte TVA, nu se măreşte impozitarea". Când vor fi prezentate măsurile fiscale

Premierul României, Marcel Ciolacu, a anunțat, vineri, că pe 1 septembrie va fi prezentat un plan de reducere a cheltuielilor fiscale care nu va presupune şi mărirea TVA sau creşterea contribuţiilor sociale.

Viktor Orban se implică în problema aderării complete a României la Schengen. Promisiunea făcută de liderul de la Budapesta
Viktor Orban se implică în problema aderării complete a României la Schengen. Promisiunea făcută de liderul de la Budapesta

Tema întrării României în spațiul Schengen, pe cale terestră, a fost reluată, cu prilejul vizitei premierului maghiar, Viktor Orban, în România.

Atmosferă de poveste la ceremonia de deschidere a Jocurilor Olimpice de la Paris. Show total pe Sena | GALERIE FOTO
Atmosferă de poveste la ceremonia de deschidere a Jocurilor Olimpice de la Paris. Show total pe Sena | GALERIE FOTO

A sosit ziua cea mare. Ziua pentru care Franţa se pregăteşte de ani buni, pentru ca Parisul să găzduiască ceea ce se vrea a fi cea mai grandioasă ceremonie de deschidere a Jocurilor Olimpice.