Radarele noastre toate, inutile si periculoase

Ultima actualizare: 29-09-2012 19:24
George Buhnici

DN1 este arena zilnica a zeci de accidente mai mult sau mai putin grave. Reintroducerea si suplimentarea radarelor fixe vine ca o urmare a acestora. Asa ni se spune. Desi nu viteza este factorul numarul 1.

Zilnic DN1 este tranzitat de betivii din Tancabesti ori Fierbinti si nu numai, in Daciile lor care nici de Remat nu mai sunt bune. O singura manevra mai in zig-zag a acestora si celorlalti participanti la trafic le trec prin fata ochilor rapid cele mai frumoase momente petrecute in viata. Unul dintre soferi roteste in neant volanul de parca de el ar mai depinde salvarea. Insa copacul cu diametrul de 4 metri devine locul de ofranda pentru 5 oameni morti din vina unui cretin. Cercetarile de la fata locului arata ca accidentul s-a produs din cauza celor 10km/h in plus peste viteza legala. Caz inchis.

Radarele fixe vor fi montate in cele mai “sangeroase” zone de pe sosele. Asta implica punerea in functiune a celor 120 scoase din uz prin instanta acum 2 ani si suplimentarea cu alte 100 de bucati in viitorul apropiat. Niste functionari vor da de lucru unor firme care vor da de lucru unor banci.

Haios este faptul ca pana in 2020, politistii se asteapta ca numarul de accidente grave sa scada cu 55%. Bine zis asteapta… Tot ei au spus ca “Din 2009, in fiecare an am reusit sa scadem numarul de accidente rutiere grave”. Vorbim tomcai despre o perioada in care radarele fixe au fost scoase din folosinta si a venit la putere mama prudentei – criza.

Nu le vom intalni doar pe DN1. Vom vedea camere fixe si in alte judete din tara, acolo unde drumurile pustiite chiar striga dupa astfel de solutii.

Introducerea lor nu va face altceva decat sa ne invite la goana si mai tare pe tronsoanele dintre ele, cel putin in localitati, unde trecerile de pietoni sunt asezate strategic in fata carciumii. E stiut doar ca acolo unde sunt radare fixe, nu mai apar si cele mobile, asa ca o poti calca pana la urmatorul fara jena. Calci frana 100 de metri dupa camera si apoi acceleratia la fund.

Satenii binecuvantati cu asfalt doar pe sosea, fara trotuare decente, vor sari artistic din drumul national in sant din instinct, de dragul supravietuirii sau pur si simplu proiectati de un sofer nenorocit pe viata.

Insa nu doar depasirea vitezei legale este luata in vizor, ci si alte abateri mai mult sau mai putin grave, cum ar fi depasirea si intoarcerea peste linia continua si condusul agresiv. As vrea sa traiesc sa ii vad fara permis pentru 60 de zile pe barcanestenii si ciolpanenii care intorc peste benzi de parca sunt ale lor de acasa.

In cel mult un an, prin update-ul de harti de pe dispozitivele GPS va fi stiuta fiecare pozitie a camerei. Ca sa ne astampere ele vor fi se pare mutate din loc in loc. Adica denumirea de radare fixe nu va mai fi viabila si vor deveni iarasi ilegale.

Pe scurt, radarele fixe sunt utile, insa nu asa de tare pe cat si-ar dori politistii. Ce facem cu betivii si biciclistii care merg in toiul noptii pe marginea sau chiar mijlocul drumului ? Ce facem cu carutasii care nu isi mai permit sa dea 3 lei pe gazul lampant pentru ca l-au baut pe etilic? Cu cei care conduc obositi la volan? Le dam cafele gratis? Nu mai bine umblam la coarda sensibila? Cea care tine banii in portofel? Si sa luam permise, multe, foarte multe. Vreau sa vad o tara terorizata de imaginea politistului care apare din senin cand vitezomanul Gica a trecut pe rosu, a depasit coloana sau a calcat linia continua si ii taie in bucati carnetul care ii permite sa fie inconstient.

Voi cum ati reduce numarul de accidente grave?

Considerati utila montarea radarelor fixe?

Vezi mai multe articole semnate de George Buhnici pe blogul sau personal www.buhnici.ro

Parteneri
VIDEO PROTVPLUS.RO