Rabla Local a fost prelungit până la 29 septembrie. Programul nu a stârnit interesul așteptat
Programul Rabla Local, prin care românii primesc 3.000 de lei pentru a-și casa mașinile vechi, fără să mai cumpere una nouă, nu a stârnit interesul așteptat.
Până acum au fost depuse numai 30.000 de dosare, deși există fonduri pentru 100.000. Administrația Fondului pentru Mediu a prelungit perioada de înscriere până pe 29 septembrie.
În Timișoara, de la începutul acestui an, în oraș au fost ridicate peste 250 de rable abandonate pe domeniul public. Proprietarii au avut la dispoziție șase luni să le mute sau să le caseze, însă nu au făcut-o.
Prin programul Rabla Local, cei care dețin o mașină veche și o dau la casat primesc 3.000 de lei - 2.400 de lei, de la Administratia Fondului de Mediu, iar restul din bugetul local.
Monica Iovan, purtător de cuvânt Primăria Timișoara: „E foarte important să eliberăm domeniul public de mașinile ce nu sunt utilizate, iar mașinile vechi știm că au un grad ridicat de poluare.”
La Timișoara există bani pentru casarea a 4.700 de rable dar, până acum doar 1.170 de persoane s-au înscris în program.
Și în Cluj sunt bani pentru 5.000 de mașini vechi, însă numai 1.236 de persoane s-au înscris.
La nivelul întregii țări s-au depus aproximativ 30.000 de dosare, în timp ce Ministerul Mediului speră ca numarul lor să ajunga la 100.000.
Între timp, ministrul a vizitat Centrul de testare al Dacia - Renault din Titu și a anunțat lansarea noilor sesiuni ale programelor Rabla Clasic și Rabla Plus.
Mircea Fechet, ministrul Mediului: „Cred că fiecare rablă scoasă dintr-o comună, oraș sau municipiu este un câștig pentru mediu.”
România s-a angajat ca, până în anul 2026, să scoată de pe străzi un sfert de milion de mașini mai vechi de 15 ani.