Proiect de 150 de milioane euro în portul Galați pentru a deveni cale sigură de acces fluvial pentru mărfurile din Ucraina
Portul Galați se pregătește să devină o cale sigură de acces fluvial pentru mărfurile din Ucraina, dar și din vestul Asiei.
Un proiect de peste 150 de milioane de euro este în desfășurare și presupune realizarea unei platforme multimodale, astfel încât produse diverse să poată fi manipulate în containere.
În prezent, în mare part, cerealele din Ucraina ajung la noi pe cale rutieră sau feroviară.
Programul vehiculat de ani buni de Ministerul Transporturilor presupune 4 pași: modernizarea cheului - adică țărmul portului, pentru care a fost semnat acum contractul - reabilitarea racordurilor rutiere și feroviare, dar și realizarea platformei multimodale și a accesului în noul port.
Marcela Costea, Director General C.N. Administrația Porturilor Dunării Maritime Galați: "Proiectul, în integralitate, are valoarea de 780 de milioane de lei, inclusiv TVA, o investiție pentru transportatori, pentru realizarea infrastructurii de transport rutiere, feroviare și portuare".
În urma blocării porturilor fluviale ucrainene, din cauza atacului recent al Rusiei la Reni și Izmail, este de așteptat ca presiunea pe porturile din Galați să crească.
Ionuț Pucheanu, primarul municipiului Galați: "Asta înseamnă că, cumva, Galațiul devine singura poartă sigură de acces pentru intrare și ieșire pentru produse."
Dan Tivilichi, director adjunct APDM Galați: "Așa cum s-a întâmplat în ultima perioadă în vecinătatea noastră, considerăm că portul Galați poate prelua întreaga capacitate de containere sau o mare parte din ea."
Lucrările pentru construirea cheului vertical, înalt de 7 metri, pe o lungine de peste 800 de metri, implică, printre altele, dragajul în port și realizarea unor umpluturi. Vor fi, de asemenea, asigurate utilitățile pentru operatorii portuari și pentru nave. Această etapă ar prebui să fie gata peste 20 de luni. Conform proiectului realizat cu fonduri europene, prin portul multimodal de la Galați ar urma să treacă 300 de mii de containere pe an.