Primul tren electric nou cumpărat de România a intrat în circulație. Ruta pe care va merge zi de zi
Primul tren electric nou cumpărat de statul român în ultimii 20 de ani este miercuri pus în circulație. Garnitura va circula în fiecare zi pe ruta Bucureşti-Braşov.
După zeci de ani de așteptări, în sfârșit, călătorii au posibilitatea să circule cu un nou tren care ajunge la standarde europene. Dar și această veste bună vine după un an de întârziere și asta pentru că trenul a ajuns în România anul trecut și ar fi trebuit să intre în circulație în perioada sărbătorilor de iarnă, însă în toată această perioadă s-a aflat în teste.
Rama electrică va fi operată de CFR Călători și va circula pe ruta București Nord – Ploiești Vest – stațiunile de pe Valea Prahovei până la Brașov ca tren Interregio, iar biletele vor avea prețul aferent acestei categorii de tren. Adică pentru o călătorie de la București la Brașov veți plăti 63 de lei la clasa a II-a și 91 de lei la clasa I.
Alegeri 2024
11:28
Ce atribuții are, de fapt, președintele României. Până unde poate merge puterea primului om în stat conform Constituției
09:31
Câte mandate are voie să aibă un președinte în România. De ce vom avea cu siguranță un nou președinte de anul acesta
08:01
Ciucă îl contrazice pe Ciolacu: România nu poate intra în Schengen de la 1 ianuarie. Nu se poate tehnic
22:26
Ilie Bolojan admite că a discutat cu Elena Lasconi şi cu Mircea Geoană, dar spune că nu le-a cerut celor doi să se retragă
Începând de joi rama va pleca spre Brașov din București la ora 05:40 dimineața, iar călătoria ar trebui să dureze 2 ore și 28 de minute, iar întoarcerea spre Capitală este programată la ora 08:43.
Trenul are 6 vagoane cu un număr de 351 de locuri, unul dintre vagoane fiind de clasa I, culori generoase, important - băi moderne, prize pentru fiecare rând de scaune, locuri speciale pentru bagaje voluminoase și încălzire în pardoseală. De asemenea, accesul este facil pentru persoanele cu mobilitate redusă și poate să circule cu o viteză maximă de 160 kilometri pe oră.
În total, au fost cumpărate 37 de astfel de trenuri. Celelalte ar urma să ajungă în țară până la finalul anului viitor. Garniturile vor circula intre marile orașe de la noi.