Primul segment al metroului spre Otopeni a fost finalizat. Al doilea are probleme din cauza finanțării din PNRR

×
Codul embed a fost copiat

Primul tunel al metroului, care va ajunge până la Aeroportul Henri Coandă, a fost săpat integral între viitoarele stații Tokyo și Aeroport Băneasa. Patru luni a forat acolo un utilaj, lung de aproape 100 de metri.

Al doilea tunel ar trebui să fie gata în septembrie, dar a apărut o mare provocare: finanțarea, care este din bani europeni și riscă să fie pierdută.

Momentul în care utilajul uriaș de foraj, botezat „Sfânta Maria”, a străpuns peretele stației Aeroport Băneasa a avut loc după mai bine de patru luni de muncă sub pământ. 902 metri are tunelul și au fost montate în el peste 600 de inele din beton.

În paralel, al doilea utilaj, „Sfânta Ana”, lucrează pe linia alăturată. A înaintat deja peste 400 de metri iar tunelul ar urma să fie gata luna viitoare. Oamenii așteaptă cu nerăbdare această magistrală.

Planuri ambițioase pentru metroul către Aeroportul Otopeni

Magistrala M6 de metrou va avea în total 12 stații. Secțiunea Sud, cu o lungime de 6,6 kilometri, cuprinde șase stații: 1 Mai, Pajura, Expoziției, Piața Montreal, Gara Băneasa, Aeroport Băneasa și Tokyo. Din zona Băneasa, Secțiunea Nord va continua traseul cu stațiile: Washington, Paris, Bruxelles, Otopeni, Brătianu și Aeroport Otopeni.

Citește și
metrou, cluj, lucrari
Au început, în sfârșit, săpăturile la metroul din Cluj-Napoca. Se forează puțul pentru coborârea „cârtițelor”

În fața aeroportului, unde acum este un întreg șantier, va fi construită ultima stație a metroului. Aceasta va avea patru căi de acces și va fi amplasată lângă terminalele de Sosiri și Plecări, astfel încât pasagerii să ajungă foarte ușor la metrou.

Ar fi însă probleme cu banii, potrivit Asociației Pro Infrastructură. Secțiunea Sud, între 1 Mai și Tokyo, este finanțată din PNRR.

Ionuț Ciurea, Asociația Pro Infrastructură: „Trebuie ca această secțiune de sud să intre pe fonduri structurale, că banii care au fost dați până acum probabil că au fost dați de la buget. Acolo se produce, cârtițele se mișcă, la stații se lucrează în continuare și șantierul ăsta produce costuri fixe, lunare de 3 până la 3,5 milioane de euro, un cost semnificativ”.

Situația este și mai complicată pe Secțiunea Nord, între Washington și Otopeni, unde Comisia Europeană a refuzat finanțarea, astfel că statul va trebui să acopere costurile doar din buget și împrumuturi.

Articol recomandat de sport.ro
Acuzații grave! Englezii susțin că grupa în care poate ajunge România la Mondial a fost măsluită
Acuzații grave! Englezii susțin că grupa în care poate ajunge România la Mondial a fost măsluită
Citește și...
Primul segment de tunel între stațiile Tokyo și Aeroport Băneasa a fost realizat utilajul de foraj „Sfânta Maria” | VIDEO
Primul segment de tunel între stațiile Tokyo și Aeroport Băneasa a fost realizat utilajul de foraj „Sfânta Maria” | VIDEO

Metrorex anunţă, luni, că scutul de forare „Sfânta Maria” a realizat primul segment de tunel între viitoarele staţii de metrou Tokyo şi Aeroport Băneasa.

Au început, în sfârșit, săpăturile la metroul din Cluj-Napoca. Se forează puțul pentru coborârea „cârtițelor”
Au început, în sfârșit, săpăturile la metroul din Cluj-Napoca. Se forează puțul pentru coborârea „cârtițelor”

Au început lucrările de construcţie pentru puţul de lansare a mașinilor de forat (TBM) care vor săpa tunelurile pentru metrou, a anunțat primarul Clujului, Emil Boc. 

Recomandări
Alegeri locale 2025. Pentru a vota este nevoie de un document de identitate. Ce trebuie să știe cei cu carte electronică
Alegeri locale 2025. Pentru a vota este nevoie de un document de identitate. Ce trebuie să știe cei cu carte electronică

Sute de tehnicieni STS lucrează în schimburi în aceste zile, ca să rezolve problemele ce apar în secții. Deja sunt ocupați, pentru că în sâmbătă seară se pun în funcțiune tabletele pentru înregistrarea și verificarea alegătorilor.

R. Moldova a solicitat energie de avarie din România, după ce sudul Ucrainei a rămas fără curent în urma atacurilor rusești
R. Moldova a solicitat energie de avarie din România, după ce sudul Ucrainei a rămas fără curent în urma atacurilor rusești

Moldelectrica a anunțat că atacurile rusești din regiunea Odesa au lăsat fără curent sudul Ucrainei și au afectat fluxurile energetice din zonă.

A început să curgă apa la robinetele locuitorilor din Prahova și Dâmbovița, însă poate fi folosită doar la toalete
A început să curgă apa la robinetele locuitorilor din Prahova și Dâmbovița, însă poate fi folosită doar la toalete

A început să curgă apa la robinetele locuitorilor din Prahova și Dâmbovița. Va dura, însă, până va ajunge peste tot, pentru că rețeaua are peste 700 de kilometri.