Primăria Capitalei se împrumută iar, pentru a amâna o datorie din 2005
Primăria Capitalei se împrumută din nou prin obligaţiuni listate la bursă. Vrea 555 de milioane de lei ca să re-finanțeze o parte din împrumutul luat în 2005 pentru a cumpăra autobuzele care circulă şi astăzi în Bucureşti.
Municipalitatea va începe să plătească această datorie abia în 2028, în timp ce licitaţia pentru autobuzele noi este blocată de contestaţii.
Primăria Capitalei a listat obligaţiuni în valoare de 555 de milioane de lei. Cu alte cuvinte, a făcut un nou împrumut pentru reeşalonarea unuia mai vechi.
Este vorba despre un credit de pe vremea primarului Adriean Videanu din care au fost cumpărate autobuzele care circulă şi acum în Capitală, în valoare de 2,2 miliarde de el. Scadența era în 2015, când primarul era Sorin Oprescu. Acesta nu a achitat datoria, ci a refințat-o tot prin obligaţiuni în patru tranșe de câte 555 de milioane de lei, prima fiind scadenţa acum.
Alin Brenda, broker bursă: "Practic se plătesc scadenţele la emisiunea trecută deschizându-se o nouă emisiune pe 10 ani. La o dobândă de 5,6%, emiţând aceste titluri de valoare numit obligaţiuni, care celor care deţin aceste titluri le aduc o dobândă anuală".
Potrivit Primăriei Capitalei, datoria nu a fost achitată din bugetul anual de peste 1 miliard de euro pentru a păstra banii pentru investiţii.
Gabriela Firea: "Mă refer aici la infrastructură, rezolvarea problemei acute din trafic, investiţii în domeniul sănătăţii, în domeniul educaţiei, de asemenea în domeniul protecţiei mediului".
Consilierii din opoziţie o contrazic pe Gabriela Firea.
Ciprian Ciucu, consilier PNL: "Primăria neavând proiecte noi, neavând capacităţi de a cheltui banii nu are de ce să rostogolească acel împrumut. Este o greşeală noul împrumut făcut de către primarul Firea pentru că în primul rând nu a reuşit să cheltuie banii pe anul trecut. De ce să te împrumuţi de alţi bani dacă tu nu eşti capabil să îţi faci investiţiile pe care deja le-ai început?"
Aşadar, Primăria va începe să plătească autobuzele abia în 2028, la 20 de ani de când le-a cumpărat.
Din cele 1000 de autobuze cumpărate în 2008, aproape 800 mai circulă încă, deşi s-au învechit şi ar fi trebuit casate acum doi ani. În plus, mai puţin de jumătate au aer condiţionat. Şi cel mai probabil tot cu aceste autobuze vom circula şi vara aceasta, pentru că licitaţia pentru cele noi a fost blocată de contestaţii.
Licitaţia pentru cele 400 de autobuze noi a fost contestată de două companii, după ce Primăria Capitalei declarase câştigătoare o firmă din Turcia. Valoarea contractului este de 100 de milioane de euro fără TVA.
Sursa: Pro TV
Etichete: bucuresti, dobanda, primaria capitalei, imprumuturi, datorii, obligațiuni, refinantari,
Dată publicare:
26-04-2018 20:08