Premierul cere Băncii Mondiale să ne facă autostradă pe Valea Prahovei. Eşec total al Ministerului Transporturilor

×
Codul embed a fost copiat

România este prima ţară din Uniunea Europeană care îşi recunoaşte neputinţă de a construi autostrăzi.

Ţara noastră încredinţează proiectul autostrăzii Comarnic Braşov Băncii Mondiale. Instituţia internaţională va gestiona şantierul cap coadă, asta după ce mai multe licitaţii au eşuat, iar nenumăraţi miniştri ai transporturilor au fost incapabili să înceapă şantierul. Vineri, ministerul Transporturilor a rămas fără jumătate de buget pentru că nu a fost în stare să cheltuiască banii.

În ultimii zece ani toţi miniştrii transporturilor au promis că vor construi autostrada Comarnic - Braşov. Rezultatul, trei contracte de construcţie au fost reziliate ruşinos. În disperare, guvernul a cerut intervenţia Băncii Mondiale.

"Domnul Premier a solicitat suportul Băncii Mondiale pentru construcţia autostrăzii Ploieşti-Braşov. Solicitarea a intervenit în condiţiile elaborării noii Strategii privind Parteneriatul cu Ţară pentru perioada 2018-2023”, se arată într-un răspuns oficial al instituţiei financiare

Ce înseamnă asta? Că instituţia internaţională va coordona construcţia autostrăzii de la licitaţie, până la darea în exploatare. Experţii urmează să stabilească mai întâi care studii de fezabilitate sau de mediu se prăfuiesc în sertarele Companiei de Infrastructură şi să le folosească.

Citește și
Mihai Tudose
Promisiunile făcute de premierul Tudose celor de la Ford

Ar fi o premieră pentru Uniunea Europeană. Banca Mondială a mai coordonat astfel de proiecte în Georgia, Ucraina, Kazahstan.

Îngrijorată de situaţia din transporturi, Comisia Europeană este de acord cu această idee, mai ales că ţară noastră poate pierde fonduri europene. Corina Creţu, Comisarul european pentru politică regională: "Este vorba de proiecte complexe, mari, care au nevoie de asistenţă şi externă. Avem bani la dispoziţie, dar nu pot fi transmişi pentru că nu avem proiecte mature"

Şi ministerul Finanţelor a anunţat că nu poate sta cu banii blocaţi la ministerul Transporturilor, aşa că a tăiat peste 6 miliarde de lei de la infrastructură, cam jumătate din banii alocaţi.

Între timp, nici alte autostrăzi nu sunt într-o situaţie mai fericită. La Iaşi, zeci de şoferi au protestat astăzi cerând autostrada Iaşi-Târgu Mureş.

Într-o întâlnire cu reprezentanţii companiei Ford, premierul Tudose a promis că până la sfârşitul mandatului sau, anul 2020, autostrada Sibiu-Piteşti va fi gata. Dar, până atunci, potrivit Masterplanului asumat în faţă Comisiei Europene, ar trebui să fie gata şi Comarnic-Braşov, estimată la un miliard de euro.

Ministerul Transporturilor nu a comentat până acum decizia Guvernului de a transferă construcţia autostrăzii Comarnic-Braşov în responsabilitatea Băncii Mondiale. Este de înţeles în condiţiile în care astfel se recunoaşte oficial, această instituţie nu este în stare să construiască o autostrada care să traverse munţii.

Articol recomandat de sport.ro
Investigație Josimar: Trei miliardari români, alături de Dan Șucu la Genoa: "Așa se explică"
Investigație Josimar: Trei miliardari români, alături de Dan Șucu la Genoa: "Așa se explică"
Citește și...
”Nici în Siria nu sunt așa drumuri”. Protest amplu în Iași
”Nici în Siria nu sunt așa drumuri”. Protest amplu în Iași

Zeci de maşini şi motociclete au pornit vineri din Iaşi spre Ungheni, în cel mai amplu protest prin care care oamenii vor să atragă atenţia autorităţilor privind importanța realizării autostrăzii Iaşi-Târgu Mureş.

Promisiunile făcute de premierul Tudose celor de la Ford
Promisiunile făcute de premierul Tudose celor de la Ford

Premierul Tudose a promis Ford că va finaliza autostrada Piteşti - Sibiu şi legătura între Piteşti şi Craiova până la finalul mandatului, relatează news.ro.

"Autostrada urbană" e aproape gata. Şoferii se vor bloca la capătul ei, la un semafor

Prima autostradă urbană din România a ajuns în sfârşit în Bucureşti, în zona străzii Petricani din sectorul 2. Ar trebui să fie gata până la sfârşitul anului, dacă responsabilii se vor ţine de cuvânt.

Constructia de autostrazi in Romania, un sir nesfarsit de balbe. Gafa prin care Guvernul a expropriat un teren gresit
Constructia de autostrazi in Romania, un sir nesfarsit de balbe. Gafa prin care Guvernul a expropriat un teren gresit

Constructia de autostrazi in Romania pare un sir nesfarsit de balbe, incompententa si coruptie.

Recomandări
Oficial: Românii își votează viitorul președinte în mai. Coaliția a stabilit datele în care vor avea loc ambele scrutinuri
Oficial: Românii își votează viitorul președinte în mai. Coaliția a stabilit datele în care vor avea loc ambele scrutinuri

În ședința din această seară ar fi decis liderii ca primul tur să aibă loc în mai, împreună cu alegeri parțiale (primari 13 comune - Zalău și Bușteni; Președinte Consiliul Județean Bihor).

România ar putea încasa 2 miliarde de euro anual din exportul gazelor aflate în perimetrul Neptun Deep
România ar putea încasa 2 miliarde de euro anual din exportul gazelor aflate în perimetrul Neptun Deep

O parte din gazele extrase din perimetrul Neptun Deep, din Marea Neagră, vor fi exportate. Un acord încheiat între OMV și o companie din Germania marchează primul contract de export pentru gazele care vor fi scoase din adâncurile mării începând cu 2027.

CEDO obligă statul român să retrocedeze 17.000 de hectare de pădure sau să plătească despăgubiri de 61,5 de milioane de euro
CEDO obligă statul român să retrocedeze 17.000 de hectare de pădure sau să plătească despăgubiri de 61,5 de milioane de euro

România a primit un ultimatum din partea Curții Europene a Drepturilor Omului să restituie zeci de mii de hectare de păduri, pășuni, dar și case naționalizate, pentru care există hotărâri definitive.