Premierul cere Băncii Mondiale să ne facă autostradă pe Valea Prahovei. Eşec total al Ministerului Transporturilor

×
Codul embed a fost copiat

România este prima ţară din Uniunea Europeană care îşi recunoaşte neputinţă de a construi autostrăzi.

Ţara noastră încredinţează proiectul autostrăzii Comarnic Braşov Băncii Mondiale. Instituţia internaţională va gestiona şantierul cap coadă, asta după ce mai multe licitaţii au eşuat, iar nenumăraţi miniştri ai transporturilor au fost incapabili să înceapă şantierul. Vineri, ministerul Transporturilor a rămas fără jumătate de buget pentru că nu a fost în stare să cheltuiască banii.

În ultimii zece ani toţi miniştrii transporturilor au promis că vor construi autostrada Comarnic - Braşov. Rezultatul, trei contracte de construcţie au fost reziliate ruşinos. În disperare, guvernul a cerut intervenţia Băncii Mondiale.

"Domnul Premier a solicitat suportul Băncii Mondiale pentru construcţia autostrăzii Ploieşti-Braşov. Solicitarea a intervenit în condiţiile elaborării noii Strategii privind Parteneriatul cu Ţară pentru perioada 2018-2023”, se arată într-un răspuns oficial al instituţiei financiare

Ce înseamnă asta? Că instituţia internaţională va coordona construcţia autostrăzii de la licitaţie, până la darea în exploatare. Experţii urmează să stabilească mai întâi care studii de fezabilitate sau de mediu se prăfuiesc în sertarele Companiei de Infrastructură şi să le folosească.

Citește și
Mihai Tudose
Promisiunile făcute de premierul Tudose celor de la Ford

Ar fi o premieră pentru Uniunea Europeană. Banca Mondială a mai coordonat astfel de proiecte în Georgia, Ucraina, Kazahstan.

Îngrijorată de situaţia din transporturi, Comisia Europeană este de acord cu această idee, mai ales că ţară noastră poate pierde fonduri europene. Corina Creţu, Comisarul european pentru politică regională: "Este vorba de proiecte complexe, mari, care au nevoie de asistenţă şi externă. Avem bani la dispoziţie, dar nu pot fi transmişi pentru că nu avem proiecte mature"

Şi ministerul Finanţelor a anunţat că nu poate sta cu banii blocaţi la ministerul Transporturilor, aşa că a tăiat peste 6 miliarde de lei de la infrastructură, cam jumătate din banii alocaţi.

Între timp, nici alte autostrăzi nu sunt într-o situaţie mai fericită. La Iaşi, zeci de şoferi au protestat astăzi cerând autostrada Iaşi-Târgu Mureş.

Într-o întâlnire cu reprezentanţii companiei Ford, premierul Tudose a promis că până la sfârşitul mandatului sau, anul 2020, autostrada Sibiu-Piteşti va fi gata. Dar, până atunci, potrivit Masterplanului asumat în faţă Comisiei Europene, ar trebui să fie gata şi Comarnic-Braşov, estimată la un miliard de euro.

Ministerul Transporturilor nu a comentat până acum decizia Guvernului de a transferă construcţia autostrăzii Comarnic-Braşov în responsabilitatea Băncii Mondiale. Este de înţeles în condiţiile în care astfel se recunoaşte oficial, această instituţie nu este în stare să construiască o autostrada care să traverse munţii.

Articol recomandat de sport.ro
NEWS ALERT Tragedie! A murit pe teren, chiar în timpul meciului, dintr-un motiv bizar
NEWS ALERT Tragedie! A murit pe teren, chiar în timpul meciului, dintr-un motiv bizar
Citește și...
”Nici în Siria nu sunt așa drumuri”. Protest amplu în Iași
”Nici în Siria nu sunt așa drumuri”. Protest amplu în Iași

Zeci de maşini şi motociclete au pornit vineri din Iaşi spre Ungheni, în cel mai amplu protest prin care care oamenii vor să atragă atenţia autorităţilor privind importanța realizării autostrăzii Iaşi-Târgu Mureş.

Promisiunile făcute de premierul Tudose celor de la Ford
Promisiunile făcute de premierul Tudose celor de la Ford

Premierul Tudose a promis Ford că va finaliza autostrada Piteşti - Sibiu şi legătura între Piteşti şi Craiova până la finalul mandatului, relatează news.ro.

"Autostrada urbană" e aproape gata. Şoferii se vor bloca la capătul ei, la un semafor

Prima autostradă urbană din România a ajuns în sfârşit în Bucureşti, în zona străzii Petricani din sectorul 2. Ar trebui să fie gata până la sfârşitul anului, dacă responsabilii se vor ţine de cuvânt.

Constructia de autostrazi in Romania, un sir nesfarsit de balbe. Gafa prin care Guvernul a expropriat un teren gresit
Constructia de autostrazi in Romania, un sir nesfarsit de balbe. Gafa prin care Guvernul a expropriat un teren gresit

Constructia de autostrazi in Romania pare un sir nesfarsit de balbe, incompententa si coruptie.

Recomandări
Crăciun pe Valea Prahovei. Zeci de unităţi de cazare şi-au aşteptat în zadar oaspeţii. „Nu putem face faţă concurenţei”
Crăciun pe Valea Prahovei. Zeci de unităţi de cazare şi-au aşteptat în zadar oaspeţii. „Nu putem face faţă concurenţei”

Zeci de unităţi de cazare de pe Valea Prahovei au avut camere libere în acest an de Crăciun, o situaţie greu de imaginat în urmă cu câţiva ani, când rezervările se făceau încă din octombrie, noiembrie sau chiar cu un an înainte.

Cât de crucială este „Bogdana” pentru apărarea Ucrainei. Un oficial militar dezvăluie secretele artileriei de la Kiev
Cât de crucială este „Bogdana” pentru apărarea Ucrainei. Un oficial militar dezvăluie secretele artileriei de la Kiev

Forțele Armate ale Ucrainei își modernizează rapid artileria și rachetele, combinând arme occidentale și sisteme produse local, potrivit colonelului Andriy Zhuravlev, adjunctul șefului de stat major al Armatei.

Medicul Adrian Marinescu avertizează: ”Avem 70-80 de pacienţi cu gripă în fiecare zi, poate chiar şi mai mult”
Medicul Adrian Marinescu avertizează: ”Avem 70-80 de pacienţi cu gripă în fiecare zi, poate chiar şi mai mult”

Numărul cazurilor de gripă în București s-a mărit în această perioadă, ajungând la aproximativ 80 de persoane care se prezintă într-o zi la camera de gardă, afirmă Dr. Adrian Marinescu, managerul Institutului de Boli Infecţioase Matei Balş din Capitală.