Poșta Română investește milioane în modernizare. Ce reprezintă propriul cod poștal
Poșta Română investește milioane în modernizare. Deschide zeci de ghișee digitale în toată țara și montează mii de cutii poștale accesibile printr-un cod trimis prin SMS.
Mai mult, fiecare român va putea avea propriul cod poștal dacă vrea. Cu ajutorul lui poate fi găsit de poștaș oriunde ar fi.
În prezent, codurile poștale sunt împărțite geografic, pe localități și străzi. Dacă noul proiect va fi implementat atunci fiecare persoană va avea propriul său cod poștal. După ce se va înscrie în sistemul poștei va fi generat un cod, iar cu ajutorul unei aplicații poștașul va identifica rapid locul unde este titularul, indiferent dacă se află acasă, pe stradă sau la birou şi îi va duce coletul.
Alegeri 2024
15:07
BEC a retras materialele online ale unui candidat. Ce regulă importantă nu a respectat și care a fost reacția lui
14:21
Câți bani vor câștiga membrii secțiilor de votare la alegeriile parlamentare și prezidențiale. Sumele pe care le vor încasa
12:32
Cine poate deveni președintele României. Ce prevede Constituția
11:25
Cum și unde pot vota românii la alegerile prezidențiale. Ce trebuie să ai la tine când mergi la secția de vot
Așadar fiecare dintre noi poate avea propriul cod poștal. Instalat pe un gadget conectat la internet, face găsirea noastre posibilă prin gps oriunde ne-am afla. Nu mai trebuie să mergem la oficiul postal ori să așteptăm factorul acasă. Românii și-ar dori însă ca odată cu aceste schimbări să fie îmbunătățile și lucrurile care nu merg acum.
Mulți dintre oamenii în vârstă vor rămâne însă, cel mai probabil, la serviciile clasice și codurile poștale actuale.
Zeci de cutii poștale digitale la nivel național
Poșta Română lucrează și la alte proiecte. A amplasat primul ghișeu digital și urmează să fie montate alte 74 în țară. De asemenea, până la sfârșitul anului vor fi puse în funcțiune și 3.000 de cutii poștale de unde pot fi ridicate coletele.
Valentin Ștefan, directorul general al Poștei Române: „Ghișeele poștale estimăm că o să ne coste undeva la șapte -opt milioane de lei, cutiile poștale digitale o să ne coste cam 100 de miliane de lei. Ambiția noastră este să nu ne coste nimic. Este să venim cu rețeaua fantastică pe care o are compania, cu cei 8 milioane de clienți, iar toată investiția tot ce înseamnă dezvolatre tehnologică, tot ce înseamnă echipamente IT este să vină de la parteneri”.
Directorul Poștei Române mai spune că dintr-un buget de 300 de milioane de euro, 80% reprezintă salariile angajațiilor, din care peste 40% se întoarce la stat, sub formă de taxe și impozite.