Cum arată planșeul degradat pe care stă Piața Unirii. Experții au găsit o mulțime de probleme: „Structura poate să cedeze"
Bucata de beton pe care stă mare parte din Piața Unirii este degradată și are nevoie urgentă de reparații. Planșeul are aproape un secol.
Pentru prima dată, jurnaliștii au avut acces în acest subsol, din centrul Capitalei, care se degradează pe zi ce trece, din cauza infiltrațiilor de apă și a zecilor de mii de mașini care trec pe deasupra. Printre pești morți și gunoaie, vedem și bucata de beton grav afectată de trecerea timpului.
Construcția a început în 1936, în timpul regelui Carol al II-lea. De altfel, deși de-a lungul timpului au mai fost făcute reparații, multe bucăți sunt rămase încă din timpul regelui.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Proiectul, vechi de aproape un secol, a fost gândit ca o legătură între principalele artere din centrul Capitalei. Cam atunci au fost făcute și ultimele reparații serioase. În spatele meu vedem degradări ale structurii.
Ultima expertiză, făcută în 2022, arată că planșeul are un grad de uzură de 4 din 5. Experții au găsit o mulțime de probleme.
Un punct de vedere cerut de Primăria Sectorului 4 arată că „degradările sunt de așa natură încât structura poate să cedeze."
Ionuț Răcănel, Universitatea Tehnică de Construcții București: „Coroziunea aceasta avansată a armăturilor, fisuri, crăpături în anumite elemente structurale, toate s-au produs de la ultimele consolidări, vorbim în jurul anilor '86 dacă nu mă înșel, până în anii '90. Nu vă închipuiți că structura o să cadă mâine.”
Va fi o lucrare complexă, care trebuie executată pe bucăți. Iar traficul din zona Unirii va fi afectat. Primăria Sectorului 4 vrea să înceapă reparațiile.
Daniel Băluță, primarul Sectorului 4: „Au apărut zone la care nivelul de degradare a ajuns în punctul nr. 5, astfel încât, din păcate, pentru noi toți, așa cum vedeți, această lucrare reprezintă un risc major pentru bucureșteni - o construcție pe care trec zilnic zeci de mii de oameni, fie în calitate de pietoni, fie cu autoturismele.”
Primarul Capitalei, Nicușor Dan, spune că va da autorizația pentru lucrările la planșeul de la Unirii când va primi toată documentația de la primăria de sector.
Nicușor Dan, primarul Capitalei: „Dumnealor cer să emitem o autorizație în regim de urgență și legea spune că autorizațiile în regim de urgență se emit doar dacă expertul spune că e pericol public. Nu există asta în expertiză și doar pentru chestiuni punctuale, nicidecum pentru o lucrare așa de mare, de 600-800 m. Le-am comunicat asta și acum așteptăm să vină să ne spună dacă.”
Lucrările vor costa 750 de milioane de lei, bani de la bugetul de stat. De reparații și design se vor ocupa trei firme, care vor consolida și Pasajul Unirii.