Planșeul din Piața Unirii intră în consolidare la aproape un secol de la construire. Cum se vor desfășura lucrările
În Piața Unirii din centrul Capitalei vor începe curând ample reparații la placa de beton de deasupra Dâmboviței. Contractul de finanțare a fost semnat, iar constructorii anunță că vor lucra pe bucăți.
Autoritățile dau asigurări că traficul nu va fi restricționat anul acesta. Interdicțiile vor aparea după jumătatea anului viitor când pasajul Unirii tranzitat zilnic de 60.000 de mașini va fi închis.
Planșeul de beton montat peste Dâmbovița, în Piața Unirii a Capitalei, va fi refăcut complet. Cel existent, vechi de aproape nouă decenii, este atât de degradat încât reprezinta un pericol pentru toți cei care tranzitează zona.
Alegeri 2024
15:07
BEC a retras materialele online ale unui candidat. Ce regulă importantă nu a respectat în propaganda electorală
14:21
Câți bani vor câștiga membrii secțiilor de votare la alegeriile parlamentare și prezidențiale. Sumele pe care le vor încasa
12:32
Cine poate deveni președintele României. Ce prevede Constituția
11:25
Cum și unde pot vota românii la alegerile prezidențiale. Ce trebuie să ai la tine când mergi la secția de vot
Lucrările la planșeul Unirii vor începe între 15 septembrie și 1 octombrie, mai trebuie obținută autorizația de construire. Nu vor fi acum restricții de circulație pentru că lucrările vor începe cu demontarea fântânilor și cu spațiile verzi. De la jumătatea anului viitor însă ne putem aștepta la restricții în trafic, pentru că, cel mai probabil, pasajul Unirii și zona de planșeu vor fi închise.
Lucrările se vor desfășura în etape
Zona nu va fi închisă cu totul, ci pe tronsoane, având în vedere că 60.000 de mașini tranzitează Pasajul Unirii zilnic.
În prima fază, se va lucra pe porțiunea dintre Hanul lui Manuc și Parcul Unirii. În a doua etapă se va lucra pe mare parte din bucata de beton.
Daniel Băluță, primarul Sectorului 4: „Este dificil de estimat ce vom găsi dedesubt, de aceea tocmai pentru a îndepărta eventualele elemente surpriză dorim să lucrăm într-un ritm susținut. Avem de lucru în 3 schimburi, astfel încât ca lucrarea s-o terminăm la timp”.
Planșeul, construit în anii '30 ai secolului trecut, are un grad de uzura de 4 dintr-un maximum de 5. Experții au găsit o mulțime de probleme: de la armături corodate, beton exfoliat, grinzi demolate, secțiuni distruse din cauza infiltrațiilor de apă, până la degradări la partea carosabilă.
Lucrările care vor costa 750 de milioane de lei sunt finanțate de la bugetul de stat. De reparații și design se vor ocupa trei firme, care vor face și consolidarea Pasajului Unirii.
Marcel Ciolacu, premierul României: „Vorbim de o investiție pentru o Capitală sigură pentru cei care traversează zilnic zona Unirii, fie cu mașina, fie cu metroul. Este esențial ca lucrările să fie realizate rapid și în termenele stabilite”.
Autoritățile își doresc ca lucrările să fie gata în cel mult doi ani deși contractul de finanțare se întinde pe 5. Cum magistrala 2 de metrou nu va fi afectată va deveni legatura vitală a celor care vor să ajungă în zona centrală a Bucureștiului.
Sursa: StirilePROTV
Etichete: bucuresti, consolidare, renovare, piata unirii,
Dată publicare:
19-08-2024 19:28