Planșeul din Piața Unirii intră în consolidare la aproape un secol de la construire. Cum se vor desfășura lucrările

×
Codul embed a fost copiat

În Piața Unirii din centrul Capitalei vor începe curând ample reparații la placa de beton de deasupra Dâmboviței. Contractul de finanțare a fost semnat, iar constructorii anunță că vor lucra pe bucăți.

Autoritățile dau asigurări că traficul nu va fi restricționat anul acesta. Interdicțiile vor aparea după jumătatea anului viitor când pasajul Unirii tranzitat zilnic de 60.000 de mașini va fi închis.

Planșeul de beton montat peste Dâmbovița, în Piața Unirii a Capitalei, va fi refăcut complet. Cel existent, vechi de aproape nouă decenii, este atât de degradat încât reprezinta un pericol pentru toți cei care tranzitează zona.

Lucrările la planșeul Unirii vor începe între 15 septembrie și 1 octombrie, mai trebuie obținută autorizația de construire. Nu vor fi acum restricții de circulație pentru că lucrările vor începe cu demontarea fântânilor și cu spațiile verzi. De la jumătatea anului viitor însă ne putem aștepta la restricții în trafic, pentru că, cel mai probabil, pasajul Unirii și zona de planșeu vor fi închise.

Lucrările se vor desfășura în etape

Zona nu va fi închisă cu totul, ci pe tronsoane, având în vedere că 60.000 de mașini tranzitează Pasajul Unirii zilnic.

Citește și
piata unirii
Piața Unirii va intra într-un imens șantier. Ce se va întâmpla cu fântânile din centrul Capitalei

În prima fază, se va lucra pe porțiunea dintre Hanul lui Manuc și Parcul Unirii. În a doua etapă se va lucra pe mare parte din bucata de beton.

Daniel Băluță, primarul Sectorului 4: „Este dificil de estimat ce vom găsi dedesubt, de aceea tocmai pentru a îndepărta eventualele elemente surpriză dorim să lucrăm într-un ritm susținut. Avem de lucru în 3 schimburi, astfel încât ca lucrarea s-o terminăm la timp”.

Planșeul, construit în anii '30 ai secolului trecut, are un grad de uzura de 4 dintr-un maximum de 5. Experții au găsit o mulțime de probleme: de la armături corodate, beton exfoliat, grinzi demolate, secțiuni distruse din cauza infiltrațiilor de apă, până la degradări la partea carosabilă.

Lucrările care vor costa 750 de milioane de lei sunt finanțate de la bugetul de stat. De reparații și design se vor ocupa trei firme, care vor face și consolidarea Pasajului Unirii.

Marcel Ciolacu, premierul României: „Vorbim de o investiție pentru o Capitală sigură pentru cei care traversează zilnic zona Unirii, fie cu mașina, fie cu metroul. Este esențial ca lucrările să fie realizate rapid și în termenele stabilite”.

Autoritățile își doresc ca lucrările să fie gata în cel mult doi ani deși contractul de finanțare se întinde pe 5. Cum magistrala 2 de metrou nu va fi afectată va deveni legatura vitală a celor care vor să ajungă în zona centrală a Bucureștiului.

Articol recomandat de sport.ro
Olăroiu, răsplătit de arabi în mijlocul unui sezon istoric: românul încheie anul cu o veste excelentă
Olăroiu, răsplătit de arabi în mijlocul unui sezon istoric: românul încheie anul cu o veste excelentă
Citește și...
Reparațiile la planșeul din Piața Unirii nu vor începe mai devreme de 2025. Nicușor Dan: există două variante
Reparațiile la planșeul din Piața Unirii nu vor începe mai devreme de 2025. Nicușor Dan: există două variante

Lucrările de reparaţii la planşeul din Piaţa Unirii nu vor începe mai devreme de 2025, a spus primarul general al Capitalei, Nicușor Dan.

Piața Unirii va intra într-un imens șantier. Ce se va întâmpla cu fântânile din centrul Capitalei
Piața Unirii va intra într-un imens șantier. Ce se va întâmpla cu fântânile din centrul Capitalei

Zona Unirii, kilometrul zero al Capitalei, va intra într-un imens șantier din cauza problemelor la bucata de beton care acoperă Dâmbovița.

 

Cum va arăta Pasajul Unirii după reabilitare. Construcția, veche de aproape 40 ani, e plină de fisuri și infiltrații
Cum va arăta Pasajul Unirii după reabilitare. Construcția, veche de aproape 40 ani, e plină de fisuri și infiltrații

Pasajul Unirii din București, prin care trec zilnic peste 60.000 de mașini, a devenit un pericol pentru șoferi, dar și pentru cei care circulă cu metroul, și va intra în reconsolidare în lunile următoare.

Recomandări
Ciolacu n-ar mai vrea o dată premier, iar partidele fug de responsabilitatea Finanțelor. Ce s-a negociat: ”Am mâncat cozonac”
Ciolacu n-ar mai vrea o dată premier, iar partidele fug de responsabilitatea Finanțelor. Ce s-a negociat: ”Am mâncat cozonac”

După nenumărate tensiuni, PSD, PNL și UDMR ar putea ajunge curând la un acord în coaliție. Sâmbătă au purtat noi negocieri la Parlament, pentru a definitiva lista cu ministere.  

Noul Parlament a fost învestit oficial. Motivul ciudat pentru care toți senatorii UDMR au depus de două ori jurământul
Noul Parlament a fost învestit oficial. Motivul ciudat pentru care toți senatorii UDMR au depus de două ori jurământul

Aleșii din actuala legislatură au depus sâmbătă jurământul. Lucrurile s-au complicat puțin în Senat, unde parlamentarii UDMR au fost nevoiți să se întoarcă la pupitru pentru că le-a lipsit un pasaj important din text.

INTERVIU cu Aura Șova, câștigătoarea ”Vocea României 2024”: ”M-am făcut arhitect ca să pot să fac un azil de bătrâni”
INTERVIU cu Aura Șova, câștigătoarea ”Vocea României 2024”: ”M-am făcut arhitect ca să pot să fac un azil de bătrâni”

Aura Șova a câștigat Vocea României 2024. După săptămâni în care vocea ei a răsunat în toate etapele show-ului, telespectatorii au decis ca trofeul și premiul în valoare de 100.000 de euro să ajungă la concurenta din echipa lui Tudor Chirilă..