Cum va arăta Pasajul Unirii după reabilitare. Construcția, veche de aproape 40 ani, e plină de fisuri și infiltrații
Pasajul Unirii din București, prin care trec zilnic peste 60.000 de mașini, a devenit un pericol pentru șoferi, dar și pentru cei care circulă cu metroul, și va intra în reconsolidare în lunile următoare.
Primăria Sectorului 4 va începe lucrările la pasaj la sfârșitul lunii iunie, iar anul viitor își propune să reabiliteze și planșeul pasajului, plin de fisuri și infiltrații. În materialul video de mai jos, realizat de Primăria Sectorului 4, se poate observa stadiul avansat de degradare a construcției.
Alegeri 2024
15:07
BEC a retras materialele online ale unui candidat. Ce regulă importantă nu a respectat în propaganda electorală
14:21
Câți bani vor câștiga membrii secțiilor de votare la alegeriile parlamentare și prezidențiale. Sumele pe care le vor încasa
12:32
Cine poate deveni președintele României. Ce prevede Constituția
11:25
Cum și unde pot vota românii la alegerile prezidențiale. Ce trebuie să ai la tine când mergi la secția de vot
Pasajul, gata până la începutul școlii
În prima etapă va fi reabilitat pasajul, care în prezent este prost iluminat, neventilat, și plin de infiltrații și fisuri. De altfel, aici au loc frecvent accidente rutiere grave.
Daniel Băluță, primarul Sectorului 4: “Pentru partea de punere în siguranţă a pasajului rutier (...), lucrările vor începe în jurul datei de 20 iunie, adică după ce şcolile şi grădiniţele îşi închid activitatea, şi depunem toate eforturile (…) să finalizăm până la data de 1 septembrie, astfel încât deranjul pe care-l creăm să fie redus la minim şi să profităm de perioada verii, în care traficul este uşor redus în Bucureşti”.
„Surparea planșeului ar fi o catastrofă. Metroul ar fi inundat, iar clădirile din jur ar fi afectate”
Daniel Băluță, primarul Sectorului 4: "Cea mai periculoasă zonă astăzi este planşeul. A suferit degradări deosebite ale structurii de rezistenţă, astfel încât la expertiza care a fost făcută la nivelul anului 2017, din cinci puncte de risc, a fost situat la nivelul patru, nesatisfăcător. (...) O eventuală surpare a acestui pasaj (...) presupune probleme deosebit de grave la metrou, inundarea galeriilor metroului, pentru că în acea zonă se găsesc tunelurile de la metrou, ne gândim la construcţiile existente, magazinul Unirea. Toate locuinţele de lângă magazinul Unirea ar putea fi afectate. Un astfel de incident ar duce la o reală catastrofă pentru oraşul nostru şi la pierderea de vieţi omeneşti"
Pasajul Unirii a fost construit în anii 1986-1987, are o lungime de aproximativ 800 de metri, o lăţime de 14 metri, două benzi de circulaţie pe fiecare sens şi este tranzitat zilnic de peste 60.000 de maşini.
Planşeul pasajului a fost realizat în anii '70. Construcţia din beton acoperă râul Dâmboviţa pe lăţimea de 32 de metri şi pe lungimea de 360 de metri, de la strada Căldărari până la pasajul subteran Unirii.