Pilotii romani dezvaluie conditiile in care zboara. "Daca unul intra intr-un stalp, spune imi pare rau, dar nu am avut harta"


Ultimul update: Duminica 12 Octombrie 2014 06:54
Data publicarii: Joi 09 Octombrie 2014 15:00
Categorie: Stiri actuale
Pilot

Romania nu are inca un manual de zbor iar pilotii se ghideaza mai mult dupa experienta. Aceasta e concluzia unei conferinte despre aviatie, confirmata chiar de autoritatile resposnabile.

Radu Merica, presedinte Aircraft Owner and Pilot Association of Romania, a explicat in cadrul conferintei Mediafax Talks About Aviation 2 ce probleme intampina pilotii romani. "Nici astazi dupa atatia ani de la Revolutie nu avem un manual de zbor, in care sa fie prevazute regulile zborului la vedere, toti zboara dupa niste cutume pe care i le-au supus pilotii mai vechi, ca acolo e armata, ca unii trag cu racheta, ca trebuie sa aiba grija la Centrala de la Cernavoda. Nu avem harti pentru zborul la vedere, iar daca unul intra intr-un stalp, spune imi pare rau, dar nu am avut harta", a spus Merica, potrivit caruia ROMATSA trebuie sa realizeze acest manual.

O alta problema identificata de piloti este structura spatiului aerian, pe care o considera foarte complicata. "In Vest se respecta regulile, exista zone clar definite, nu exista posibilitate sa gresesti. De asemenea, in Romania exista prea multe zone speciale. Interdictia de zbor peste Bucuresti, zona este complet interzisa, si aceasta este o mostenire de pe vremuri. Poti zbura peste Paris, Berlin, peste orice capitala, dar nu peste Bucuresti. Nu am nicio explicatie logica pentru asta", a explicat Merica.

Ce salariu are un pilot de la TAROM si cat castiga o stewardesa

Autoritile au recunoascut existenta acestor probleme. In Romania regulile de zbor la vedere au fost stabilite de Autoritatea Aeronautica Civila Romana (AACR), insa ROMATSA a preluat in 2014 aceasta sarcina.

Am integrat-o in structurile noastre, se lucreaza serios la rezolvarea problemei, este un plan de masuri care are responsabilitati si termene”, a declarat directorul general adjunct al ROMATSA, Fanica Carnu, citat de Mediafax. „Se lucreaza cu directia topografa militara pentru aducerea hartilor la nivelul cerintelor pentru ca zborurile sa se desfasoare in siguranta”. Carnu a mai spus ca nu stie termenul in care va fi definitivata actualizarea hartilor de zbor, precizand insa ca este unul "rezonabil".

Sursa: Mediafax

VIDEO PROTVPLUS.RO