Pilotii romani dezvaluie conditiile in care zboara. "Daca unul intra intr-un stalp, spune imi pare rau, dar nu am avut harta"
Romania nu are inca un manual de zbor iar pilotii se ghideaza mai mult dupa experienta. Aceasta e concluzia unei conferinte despre aviatie, confirmata chiar de autoritatile resposnabile.
Radu Merica, presedinte Aircraft Owner and Pilot Association of Romania, a explicat in cadrul conferintei Mediafax Talks About Aviation 2 ce probleme intampina pilotii romani. "Nici astazi dupa atatia ani de la Revolutie nu avem un manual de zbor, in care sa fie prevazute regulile zborului la vedere, toti zboara dupa niste cutume pe care i le-au supus pilotii mai vechi, ca acolo e armata, ca unii trag cu racheta, ca trebuie sa aiba grija la Centrala de la Cernavoda. Nu avem harti pentru zborul la vedere, iar daca unul intra intr-un stalp, spune imi pare rau, dar nu am avut harta", a spus Merica, potrivit caruia ROMATSA trebuie sa realizeze acest manual.
O alta problema identificata de piloti este structura spatiului aerian, pe care o considera foarte complicata. "In Vest se respecta regulile, exista zone clar definite, nu exista posibilitate sa gresesti. De asemenea, in Romania exista prea multe zone speciale. Interdictia de zbor peste Bucuresti, zona este complet interzisa, si aceasta este o mostenire de pe vremuri. Poti zbura peste Paris, Berlin, peste orice capitala, dar nu peste Bucuresti. Nu am nicio explicatie logica pentru asta", a explicat Merica.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Ce salariu are un pilot de la TAROM si cat castiga o stewardesa
Autoritile au recunoascut existenta acestor probleme. In Romania regulile de zbor la vedere au fost stabilite de Autoritatea Aeronautica Civila Romana (AACR), insa ROMATSA a preluat in 2014 aceasta sarcina.
„Am integrat-o in structurile noastre, se lucreaza serios la rezolvarea problemei, este un plan de masuri care are responsabilitati si termene”, a declarat directorul general adjunct al ROMATSA, Fanica Carnu, citat de Mediafax. „Se lucreaza cu directia topografa militara pentru aducerea hartilor la nivelul cerintelor pentru ca zborurile sa se desfasoare in siguranta”. Carnu a mai spus ca nu stie termenul in care va fi definitivata actualizarea hartilor de zbor, precizand insa ca este unul "rezonabil".
Sursa: Mediafax
Etichete: avioane, accident, aeroport, zboruri, piloti, manual, aviatie, romatsa,
Dată publicare:
09-10-2014 15:00