Peste 1,8 milioane de sticle de bere au fost retrase de ANPC de la vânzare. Ce nereguli au fost descoperite
Comisarii Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) au decis retragerea de la comercializare a peste 1,8 milioane de sticle de bere Ciuc care au rugină pe capac sau pe gât.
Reprezentanţii ANPC au transmis, luni, că au desfăşurat, în prima jumătate a lunii august, o amplă acţiune de control, în urma sesizărilor primite, referitoare la existenţa la comercializare a unor loturi de bere Ciuc cu capace ruginite sau cu gâtul sticlelor cu rugină, produse de operatorul economic SC Heineken România SA.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Au fost verificate cele patru fabrici deţinute în România de producător, la Miercurea Ciuc, Craiova, Constanţa şi Târgu Mureş, precum şi distribuitorii acestuia.
”Cele 4 loturi identificate au fost loturile 152, 156, 173 şi 177, însumând 1.854.180 sticle distribuite.
Sticlele de bere cu rugină pe capac sau pe gâtul acestora, identificate de echipele de control, au fost retrase de la comercializare”, au transmis reprezentanţii ANPC.
ANPC a amendat operatorul economic cu 65.000 de lei şi a dispus retragerea de pe piaţă a produselor cu abateri (cele patru loturi) şi a cerut să fie prezentată şi dovada retragerii (a cantităţii retrase) şi a distrugerii acesteia.
Până la data de 16 august 2024, au fost returnate de pe piaţă, către producător, 323.795 sticle cu rugină pe capac sau pe gâtul acestora.
„ANPC avertizează consumatorii ca, în cazul în care constată, la o sticlă de bere achiziţionată, urme de rugină pe capacul sau gâtul sticlei, indiferent de marcă, să se adreseze comerciantului pentru a-i fi înlocuit produsul sau pentru a i se rambursa contravaloarea acestuia.
În cazul în care comerciantul refuză acest demers, consumatorul poate depune o reclamaţie la ANPC”, au mai precizat reprezentanţii ANPC.