Pasajul Ciurel se deschide sâmbătă, dar artera principală duce spre un morman de moloz
La doar câteva zile după ce a fost inaugurat metroul din Drumul Taberei, un alt proiect de infrastructură care părea că nu se mai termină vreodată va fi deschis circulaţiei sâmbătă.
Este vorba despre Pasajul Ciurel, din vestul Capitalei, care îşi propune să rezolve problema aglomeraţiei din zona Militari. Mai mult de 13 ani au avut de aşteptat bucureştenii şi din păcate a fost finalizată doar o mică parte din proiect. Cândva, pasajul ar trebui să ducă până la autostrada spre Piteşti.
De sâmbătă dimineaţă, de la ora 7, şoferii vor putea circula pe noul Pasaj Ciurel. Cu o lungime de aproximativ un kilometru, construcţia conţine trei poduri, trece peste Dâmbovița, şi face legătura între două zone extrem de aglomerate, Militari-Crângași şi centru.
Alegeri 2024
21:26
Nicuşor Dan: Votul meu în primul tur va fi pentru Nicolae Ciucă sau Elena Lasconi
19:26
Au fost tipărite 5,6 milioane de buletine de vot pentru referendumul din București. Care este condiția pentru a fi validat
19:14
Cum votăm la prezidențiale, în țară și în străinătate. Cei care nu sunt în localitatea de reședință pot vota la orice secție
19:05
Sondaj AtlasIntel alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi
Spre centura Capitalei şi mai apoi spre autostrada București-Pitești trebuie, de altfel, să ducă podul, conform proiectului. Doar că momentan artera principală se opreşte într-un morman de moloz. Pe partea cealaltă, pentru şoferii care vor veni cândva de pe A1, au fost montate deja indicatoare.
Sabin Chiricescu, grupul de oponență Ciurel-A1: "Cum ar putea cineva de aici să plece cu maşina înspre Constanța? Vă las pe dumneavoastră să vedeţi stadiul fizic. Fizic nu se poate ajunge. Din câte ştiu eu, trebuia să fie aici făcut un sens giratoriu."
Aşadar, Nodul Ciurel este doar o primă etapă, care a durat însă mai mult de 13 ani, marcaţi de scandaluri în instanţă şi pierderi de aproape 10 milioane de euro.
În 2014 a fost emisă altă autoritatie, dar lucrările au fost din nou întârziate şi de probleme tehnice. După alţi 6 ani şi 240 de milioane de lei, nodul este în sfârşit gata.
Ionuț Ciurea, Pro Infrastructura: "Avem din tot proiectul doar un capăt. De această investiţie, până când o să vedem continuarea, o să beneficieze un număr foarte restrâns de bucureşteni. Această investiţie are sens doar în contextul continuării până în centură şi mai departe în A1."
Marius Coajă, reprezentant al Primăriei Capitalei: "Știm şi noi foarte bine că este doar un prim pas pentru fluidizarea traficului din această zonă. Contractul este semnat, până la A1, nu mai aşteptăm contestaţii, achiziţii de proiectare sau de lucrări. Imediat după ce le-am emis ordinul de începere a lucrărilor, constructorul are 2 ani să ajungă la a doua etapă, până la centura Capitalei. Noi ne dorim ca în următorii 4 să inaugurăm tot proiectul până la autostrada A1."
Pentru asta, întâi trebuie despăgubiţi proprietarii a 20 de construcţii de pe traseu. Unul refăcut şi aprobat în consiliul general, pentru că în toţi acest ani s-a construit masiv în zonă şi ar fi trebuit demolate peste 200 de imobile conform proiectului iniţial.