Pasajul Ciurel se deschide sâmbătă, dar artera principală duce spre un morman de moloz

×
Codul embed a fost copiat

La doar câteva zile după ce a fost inaugurat metroul din Drumul Taberei, un alt proiect de infrastructură care părea că nu se mai termină vreodată va fi deschis circulaţiei sâmbătă.

Este vorba despre Pasajul Ciurel, din vestul Capitalei, care îşi propune să rezolve problema aglomeraţiei din zona Militari. Mai mult de 13 ani au avut de aşteptat bucureştenii şi din păcate a fost finalizată doar o mică parte din proiect. Cândva, pasajul ar trebui să ducă până la autostrada spre Piteşti.

De sâmbătă dimineaţă, de la ora 7, şoferii vor putea circula pe noul Pasaj Ciurel. Cu o lungime de aproximativ un kilometru, construcţia conţine trei poduri, trece peste Dâmbovița, şi face legătura între două zone extrem de aglomerate, Militari-Crângași şi centru.

Spre centura Capitalei şi mai apoi spre autostrada București-Pitești trebuie, de altfel, să ducă podul, conform proiectului. Doar că momentan artera principală se opreşte într-un morman de moloz. Pe partea cealaltă, pentru şoferii care vor veni cândva de pe A1, au fost montate deja indicatoare.

Sabin Chiricescu, grupul de oponență Ciurel-A1: "Cum ar putea cineva de aici să plece cu maşina înspre Constanța? Vă las pe dumneavoastră să vedeţi stadiul fizic. Fizic nu se poate ajunge. Din câte ştiu eu, trebuia să fie aici făcut un sens giratoriu."

Citește și
Seismografele au înregistrat un cutremur în Rusia, atunci când a explodat depozitul de rachete lovit cu drone de ucraineni, în regiunea Tver

Aşadar, Nodul Ciurel este doar o primă etapă, care a durat însă mai mult de 13 ani, marcaţi de scandaluri în instanţă şi pierderi de aproape 10 milioane de euro.

În 2014 a fost emisă altă autoritatie, dar lucrările au fost din nou întârziate şi de probleme tehnice. După alţi 6 ani şi 240 de milioane de lei, nodul este în sfârşit gata.

Ionuț Ciurea, Pro Infrastructura: "Avem din tot proiectul doar un capăt. De această investiţie, până când o să vedem continuarea, o să beneficieze un număr foarte restrâns de bucureşteni. Această investiţie are sens doar în contextul continuării până în centură şi mai departe în A1."

Marius Coajă, reprezentant al Primăriei Capitalei: "Știm şi noi foarte bine că este doar un prim pas pentru fluidizarea traficului din această zonă. Contractul este semnat, până la A1, nu mai aşteptăm contestaţii, achiziţii de proiectare sau de lucrări. Imediat după ce le-am emis ordinul de începere a lucrărilor, constructorul are 2 ani să ajungă la a doua etapă, până la centura Capitalei. Noi ne dorim ca în următorii 4 să inaugurăm tot proiectul până la autostrada A1."

Pentru asta, întâi trebuie despăgubiţi proprietarii a 20 de construcţii de pe traseu. Unul refăcut şi aprobat în consiliul general, pentru că în toţi acest ani s-a construit masiv în zonă şi ar fi trebuit demolate peste 200 de imobile conform proiectului iniţial.

Articol recomandat de sport.ro
Cum a ajuns Leonard Doroftei să joace în videoclipul trupei BUG Mafia | EXCLUSIV
Cum a ajuns Leonard Doroftei să joace în videoclipul trupei BUG Mafia | EXCLUSIV
Citește și...
Mai mulți copii din Mehedinţi ar fi făcut toxiinfecţie alimentară. A fost activat Planul roşu de intervenţie
Mai mulți copii din Mehedinţi ar fi făcut toxiinfecţie alimentară. A fost activat Planul roşu de intervenţie

Autorităţile din judeţul Mehedinţi au activat, joi după-amiază, Planul Roşu de intervenţie, în urma unui apel la 112 prin care se anunţa că mai mulţi copii, din diferite localităţi au stări de rău şi simptome de toxiinfecţie alimentară.

 

Percheziții la moșia lui Nuțu Cămătaru. Polițiștii căutau un cal furat, dar ce au găsit întrece orice imaginație
Percheziții la moșia lui Nuțu Cămătaru. Polițiștii căutau un cal furat, dar ce au găsit întrece orice imaginație

Polițiștii din cadrul IPJ Ilfov fac percheziții în sectorul 5, joi, într-un dosar penal în care se efectuează cercetări sub aspectul săvârșirii infracțiunii de însușirea bunului găsit, obiectul dosarului fiind reprezentat de un exemplar cabalin de rasă.

Cine era șoferul strivit în mașină de un tramvai, în București. Coincidența năucitoare cu atacul de la Palatul Parlamentului
Cine era șoferul strivit în mașină de un tramvai, în București. Coincidența năucitoare cu atacul de la Palatul Parlamentului

Șoferul de 39 de ani care a murit strivit în mașină, joi dimineață, după impactul puternic cu un tramvai, pe şoseaua Progresului din Bucureşti, era ofițer SPP, aflat în timpul liber, conform unor surse din interiorul Serviciului.

Recomandări
Parlamentul European cere statelor UE să ridice restricțiile care opresc Ucraina din atacarea unor ținte din Rusia
Parlamentul European cere statelor UE să ridice restricțiile care opresc Ucraina din atacarea unor ținte din Rusia

Eurodeputații doresc ca țările UE să ridice restricțiile actuale care împiedică Ucraina să utilizeze sistemele de arme occidentale împotriva țintelor militare legitime din Rusia.

Percheziții la moșia lui Nuțu Cămătaru. Polițiștii căutau un cal furat, dar ce au găsit întrece orice imaginație
Percheziții la moșia lui Nuțu Cămătaru. Polițiștii căutau un cal furat, dar ce au găsit întrece orice imaginație

Polițiștii din cadrul IPJ Ilfov fac percheziții în sectorul 5, joi, într-un dosar penal în care se efectuează cercetări sub aspectul săvârșirii infracțiunii de însușirea bunului găsit, obiectul dosarului fiind reprezentat de un exemplar cabalin de rasă.

De la 1 ianuarie 2025, România va fi obligată să colecteze selectiv deșeurile textile. La noi nu există centre de reciclare
De la 1 ianuarie 2025, România va fi obligată să colecteze selectiv deșeurile textile. La noi nu există centre de reciclare

De la 1 ianuarie 2025, România va fi obligată să colecteze selectiv deșeurile textile, adică și lenjerii de pat, perdele sau covoare, nu doar haine.