Pasagerii Tarom au aflat că datele lor personale au fost compromise de hackeri. La ce să se aștepte
Milioane de pasageri care au zburat în ultima perioadă sunt victimele unui atac cibernetic. Firma care furnizează servicii pentru marile companii de zbor din lume a fost ţinta unui atac cibernetic sofisticat.
Numele, adresele şi numerele de paşaport ale călătorilor au fost copiate, iar Tarom recunoaşte că şi clienţii săi sunt vizaţi. Experţii în securitate cibernetică susţin că bazele de date cu informaţii despre pasageri se vând mai scump ca aurul.
Pasagerii care au călătorit recent cu Tarom au primit un email prin care au fost înştiinţaţi că este posibil ca datele lor să fi ajuns pe mâna unor hackeri.
„Ne pare rău să vă informăm că unele componente din mediul de operare al serviciului SITA PSS, prin care SITA este partener al TAROM și al SkyTeam, a fost recent subiectul unui atac cibernetic foarte sofisticat"
La fel ca 90% dintre companiile de zbor, Tarom stochează datele despre pasageri pe serverele SITA. În luna februarie, compania a fost ţinta unui atac cibernetic care a durat mai multe săptămâni. Hackerii au copiat informaţii legate de numele, adresa, naţionalitatea, numărul paşaportului, sexul, data naşterii şi, acolo unde au existat, ID-urile clienţilor fideli. Hackerii nu au avut acces la conturile sau la parolele clienţilor.
Mihai Rotariu, purtător de cuvânt CERT-RO, avertizează clienții companiei să se aștepte ca în perioada următoare să primească spamuri, mailuri prin care vor încerca să se extragă informații personale sau financiare. Un ID, un pașaport sau un buletin de UE ajunge la un preţ de 500 de euro pe piața neagră, spune Rotariu.
Contactaţi telefonic, reprezentanţii Tarom au ţinut să precizeze doar că atacul nu a vizat serverele sale, ci pe cele ale firmei care stochează informaţiile.