Panoul discordiei din Otopeni, care i-a iritat pe taximetristi. De ce vor soferii sa se retraga de pe aeroport
Companiile de taximetrie care au contract cu Aeroportul International Henri Coanda se vor retrage, de saptamana viitoare, daca nu va fi eliminata reclama care incurajeaza calatorii sa apeleze la serviciile de transport in sistem Uber.
Transportatorii din Confederatia Operatorilor si Transportatorilor Autorizati din Romania sustin ca suma pe care o platesc aeroportului pentru a avea dreptul sa opereze in zona este de circa 220.000 de euro anual.
"Conducerea Aeroportului Henri Coanda, din Bucuresti, ignora absolut toate problemele pe care le-a creat pirateria taximetristilor care opereaza ilegal in zona aeroportului si permite accesul masinilor in sistem Uber. Mai mult, aeroportul a permis amplasarea unui panou publicitar, din care cetatenii romani sau straini care au nevoie de transport inteleg ca Uber este compania acreditata inclusiv pentru a face transferuri de la aeroport catre orice destinatie. Probabil ca au uitat cei care conduc aeroportul de la Otopeni ca o studenta din Japonia a fost ucisa cu bestialitate, acum cativa ani, de un 'pirat' care se ocupa cu racolarea de clienti dezinformati si creduli. Intelegem ca se incurajeaza pirateria, cu absolut toate consecintele acestei activitati, pe Aeroportul Henry Coanda, insemnand frauda fiscala, distrugerea imaginii Romaniei in lume si, pe cale de consecinta, subminarea economiei nationale, dar si alte fapte penale, de la agresiuni, sechestrare de persoane si talharie, pana la viol si crima!", noteaza oficialii COTAR.
Potrivit sursei citate, in virtutea sumelor pe care le platesc anual companiile de taxi pentru a opera pe Aeroportul International Henri Coanda, se solicita inlaturarea panoului publicitar din zona, prin care se incurajeaza activitatea Uber, in caz contrar taximetristii amenintand ca isi vor inceta activitatea in acel perimetru.
'Piratii de la aeroport strica imaginea companiilor de taxi din Romania si chiar imaginea Romaniei in lume. Noi am purtat negocieri ani in sir, pentru activitatea desfasurata la Aeroportul Henry Coanda. Am respectat absolut tot ce ni s-a impus. In aceasta vara, Guvernul a simtit nevoia sa dea chiar o Ordonanta de Urgenta, pentru a reglementa volumul obligatoriu al masinilor care opereaza ca taximetre la aeroport. Acum constatam cu stupoare ca Uber este acceptat si promovat ca operator de taxi si de transferuri de persoane, dincolo de toate negocierile care s-au purtat in ultimii ani (...) Ne permitem, ca platitorii acestei taxe de 220.000 de euro anual, sa le dam un ultimatum celor care conduc aeroportul de la Otopeni: daca pana luni nu va fi inlaturat panoul care face reclama transportului in sistem Uber, toate companiile de taxi platitoare de taxe pentru a opera pe aeroport se vor retrage. Facem acest lucru pentru o economie corecta in Romania, in acord cu legislatia in vigoare, dar si pentru ca nu putem inchide ochii in fata pericolelor la care sunt expusi clientii, prin dezinformarea lor chiar cu acordul conducerii aeroportului. Dorim sa asiguram un transport civilizat, cu preturi corecte, afisate la vedere, fara posibilitatea de negociere, dar si sa garantam siguranta clientilor care au nevoie de transport in regim de taxi sau de transferuri de la Aeroportul International Henri Coanda de la Otopeni', sustine COTAR.
Recent, reprezentantii serviciului Uber au afirmat ca sunt deschisi sa colaboreze cu autoritatile din Romania pentru dezvoltarea unor metode digitale care sa simplifice declararea veniturilor pentru persoanele care desfasoara activitati independente si sustin ca serviciul este 100% digital si fiscalizat.
Uber vine cu aceste precizari in urma informatiilor furnizate de COTAR, potrivit carora Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) a cerut Uber Olanda o lista detaliata cu toti utilizatorii acestui sistem de transport si cu toate cursele operate anul trecut, pentru a verifica daca toti soferii au declarat veniturile astfel obtinute.
"Serviciul Uber in Romania este 100% digital si fiscalizat. Toti partenerii din Romania colaboreaza cu Uber printr-o entitate fiscala, iar pasagerii primesc o factura fiscala dupa fiecare cursa. Partenerii Uber sunt contractori independenti si sunt responsabili pentru achitarea taxelor. Circumstantele fiecaruia sunt diferite - numai ei pot sti care sunt veniturile din alte surse si care sunt costurile deductibile", potrivit unui punct de vedere transmis de Uber.
Totodata, pentru a facilita declararea castigurilor, Uber ofera partenerilor o situatie detaliata a veniturilor generate prin platforma Uber.
"In plus, am incheiat un parteneriat cu o companie de consultanta fiscala locala pentru a oferi tuturor partenerilor consiliere financiara independenta cu privire la modul in care ar trebui sa declare veniturile din Uber. Suntem deschisi sa colaboram cu autoritatile - asa cum facem in Estonia si Suedia - pentru a dezvolta metode moderne, digitale care simplifica declararea veniturilor pentru persoanele care desfasoara activitati independente", sustin reprezentantii Uber.
Reprezentantii COTAR au precizat, saptamana trecuta, ca o persoana din sectorul 6 al Capitalei a avut, anul trecut, incasari de peste 60.000 de lei ca sofer in sistem Uber.
CNAB: CN Aeroporturi Bucuresti nu are nicio relatie contractuala cu UBER;spatiul de reclama este contractat de o agentie media
Compania Nationala Aeroporturi Bucuresti nu are nicio relatie contractuala cu Uber, iar spatiul de reclama este contractat de o agentie media, precizeaza CNAB, in urma afirmatiilor reprezentantilor Confederatiei Operatorilor si Transportatorilor Autorizati din Romania (COTAR), care ameninta ca se vor retrage din Aeroportul Otopeni, daca nu va fi eliminata reclama care incurajeaza calatorii sa apeleze la serviciile de transport in sistem Uber.
De asemenea, CNAB atrage atentia supra faptului ca autoturismele Uber nu au acces in zona de preluare a pasagerilor, rezervata exclusiv taxiurilor autorizate, iar accesul taxiurilor autorizate la aeroportul Henri Coanda, pentru preluarea pasagerilor, este gratuit.
Referitor la afirmatia COTAR potrivit careia companiile de taxi platesc taxe pentru a opera pe Aeroportul International Henri Coanda, CNAB sustine ca nu percepe nicio taxa pentru activitatea de taximetrie la aeroport, singurele sume incasate de la firmele de taximetrie afiliate la COTAR fiind cele aferente reclamei pe care acestea si-o fac pe terminalele touchscreen din aeroport, respectiv 4.000 euro lunar.
"Avand in vedere cele afirmate de confederatia COTAR intr-un comunicat de presa de azi, 29.11.2016, facem urmatoarele precizari: Autoturismele UBER nu au acces in zona de preluare a pasagerilor, rezervata exclusiv taxiurilor autorizate. Accesul taxiurilor autorizate la aeroportul Henri Coanda, pentru preluarea pasagerilor, este gratuit. CN Aeroporturi Bucuresti nu percepe nicio taxa pentru activitatea de taximetrie la aeroport. Singurele sume incasate de la firmele de taximetrie afiliate la C.O.T.A.R. sunt cele aferente reclamei pe care acestea si-o fac pe terminalele touchscreen din aeroport, respectiv 4.000 de euro lunar. CN Aeroporturi Bucuresti nu are nicio relatie contractuala cu UBER. Spatiul de reclama este contractat de o agentie media", spune CNAB, intr-un comunicat remis marti AGERPRES.