Odată cu topirea zăpezii zeci de cratere au apărut pe drumuri. Cum pot șoferii să obțină despăgubiri
Odată cu topirea zăpezii din asfalt au răsărit adevărate cratere care îi duc pe șoferi în pragul unor crize de nervi.
Cei care ajung cu mașinile direct în service și au daune mari pot să obțină despăgubiri în instanță. Înainte de toate trebuie să anunțe poliția, imediat după incident și să își facă un dosar cu probe cât mai detaliate de la fața locului.
Pe o pasarelă din Iași, după gerul din ultima lună au apărut gropi din metru în metru. Unele sunt adânci de 10 cm, iar șoferii le ocolesc cu greu.
Potrivit specialiștilor, nu doar vremea este de vină ci și lucrările care lasă de dorit.
Cristian Iriciuc, profesor Facultatea de Construcții Universitatea Gh. Asachi Iași: „Multe dintre aceste structuri nu îndeplinesc condițiile la acțiunea de îngheț-dezgheț. Lucrările ar trebui să depășească 80 cm, ceea ce pentru anumite străzi este destul de scump. De aceea, mai degrabă se iau măsuri de colmatare a acelor fisuri și plombarea gropilor.”
Cert este că daunele provocate mașinilor pot fi cât se poate de costisitoare.
Ionuţ Popu, proprietar service auto: „Anvelopa, în primul rând, după care toate sistemele de suspensie. Bucșă, braţ, amortizoare, tot ce înseamnă articulaţie.”
În cazul în care aveți ghinion și nu aveți poliță CASCO puteți să vă căutați dreptatea în instanță. Imediat după eveniment trebuie să anunțați poliția și firma la care aveți asigurarea RCA, și să faceți fotografii cât mai clare cu locul în care s-a produs evenimentul. Dacă aveți martori este cu atât mai bine.
Răzvan Gireadă, broker de asigurări: „Foarte important este să știm cine e administratorul drumului, că apoi în instanță să depunem acțiune împotriva acelor autorități, împreună cu un deviz de la un service autorizat. Ulterior se plătește o taxă de timbru. Se poate invoca și un expert judiciar care să verifice.”
Alin Șerbănescu, purtător de cuvânt CNAIR: „Cetățenii dacă au argumente se duc în instanțe, câștigă și noi îi despăgubim. Asta nu înseamă că nu reparam zona respectivă.”
Conform celor de la CNAIR, la sfârșitul sezonului rece fiecare direcție regională are obligația să verifice drumurile și să facă reparații acolo unde este cazul.