O bucată de balustradă s-a desprins și a căzut pe peron la Piața Victoriei. Starea deplorabilă a stațiilor de metrou
Suntem departe de a avea stații de metrou moderne ca în alte capitale europene. În cele mai aglomerate stații din București lipsesc plafoanele care ar trebui să ascundă betonul plin de infiltraţii, ţevile metalice şi cablurile electrice.
Toaletele sunt murdare, fără săpun și hârtia igienică. Iar unele locuri nu sunt sigure. Joi, în Piata Victoriei o bucată de balustradă s-a desprins și a căzut pe peron unde oamenii așteptau trenul. Din fericire, nimeni nu a fost rănit.
Discuție cu camera ascunsă cu un paznic: „A călcat pe ea și s-a desprins. Era mai veche. Vedeți dacă nu se... Cred că schimbă toată bucata.”
Alegeri 2024
07:17
Ghidul alegătorilor români din diaspora. 950 de secţii organizate în străinătate sau prin corespondenţă
07:13
LIVE TEXT Alegeri prezidențiale 2024 | A început votul în diaspora. Câți români au votat până acum. Harta secțiilor de votare
06:56
Alegeri prezidențiale 2024. A început votul în diaspora. Țara în care a fost deschisă prima secție
21:26
Nicuşor Dan: Votul meu în primul tur va fi pentru Nicolae Ciucă sau Elena Lasconi
Este una dintre cele mai circulate stații de metrou din Capitală. O bucată din balustradă a căzut pe peron. Construcția este veche și în orice moment se pot desprinde și alte bucăți.
Discuție filmată cu camera ascunsă între paznic și un angajat al Metrorex: „Asta e mai stabilă. Puneți și dumneavoastră mâna. Asta e tare. Că dacă mai aruncau încă 3-4 nu e bine.”
Iar alte stații arată dezolant, cu tavanul plin de infiltrații, acoperit de cabluri electrice și țevi. Probleme sunt și cu scările rulante care nu funcționează. De exemplu, la Universitate, mulți urcă pe ele cu speranța că vor începe să meargă automat, dar fără succes.
Unele dintre scările rulante de la stația de metrou Dristor nu funcționează de mai bine de doi ani. Abia acum au început lucr[rile de reparație, dar nu se știe în cât timp o să fie finalizate. Până atunci oamenii care se deplasează cu dificultate au noroc cu liftul din apropriere și asta doar în zilele în care nu este defect.
„Majoritatea sunt în vârstă aici. Mă uit că au căruciorul, nu a mers nici la noi liftul, abia l-au schimbat”.
„E incomod pentru noi mai în vârsta și la lift se așteaptă mai mult.”
Iar grupurile sanitare sunt mizerabile, fără săpun și hârtie igienică. În cele 62 de stații sunt doar 19 grupuri sanitare dintre care nouă pe magistrala cinci, cea mai nouă.
„Ar trebui să fie mai multe toalete publice pentru că oamenii au nevoie, cele de la Victoriei sunt groaznice, adică condiții de igienă nu există practic. Miros respingător de afară. Mai bine ajungi acasă.”
„Nu sunt condițiile normale pentru o toaletă publică.”
Metrorex a anunțat că în prezent sunt în derulare proiecte care au nevoie de aprobare de fonduri europene nerambursabile pentru modernizare. Până la alocarea sumelor necesare ca să fie înlocuite plafoanele dar și pentru restul de lucrări din stațiile de metrou, compania efectuează lucrări de întreținere.
Precizările Metrorex
„Metrorex se preocupă continuu de îmbunătățirea serviciilor de transport cu metroul, respectiv finisaje, instalații electrice, instalații sanitare, fapt pentru care are în diverse stadii de derulare și analiză mai multe proiecte de modernizare. În prezent, sunt în desfășurare acțiuni necesare aprobării de fonduri, inclusiv fonduri europene nerambursabile. Până la alocarea sumelor necesare modernizării, personalul specializat Metrorex efectuează lucrări specifice de întreținere și reparație curentă a infrastructurii de metrou. În acest context, Metrorex are în derulare diverse activități de reabilitare a stațiilor de metrou, la două dintre acestea fiind realizate o parte importantă a lucrărilor – Piața Romană și Aurel Vlaicu. Lucrările au constat în refacerea finisajelor pereților și tavanelor de la nivelul accesurilor subterane și supraterane, a pereților de la nivel vestibul și de la nivelul peroanelor. În plus față de aceste lucrări, în această perioadă mai multe căi de acces ale unor stații de metrou au fost renovate. Menționăm aici stațiile: Politehnica, Constantin Brâncoveanu și Petrache Poenaru.
Cu această ocazie, vă reamintim faptul că, la începutul lunii septembrie, Metrorex a semnat un protocol cu Primăria Sectorului 4, pentru derularea în comun a unor proiecte de regenerare urbană din jurul stațiilor de metrou de pe raza Sectorului 4, proiect care include modernizări ale accesurilor din 9 stații de metrou. Astfel de protocoale se intenționează să fie semnate și cu alte administrații locale, discuțiile avansate fiind cu Primăria Sector 6 și parțial cu Primăria Sectorului 2. Referitor la plafonul de la stația de metrou Universitate, acesta a fost dezafectat în luna decembrie 2019, urmând a fi înlocuit printr-un program de modernizare a Magistralei 2 finanțat prin fonduri europene nerambursabile. Precizăm că în anul 2020 s-au efectuat lucrări de înlocuire și completare a plafonului fals în stația Ștefan cel Mare, iar în 2021 în stația Constantin Brâncoveanu.
În rețeaua Metrorex există 280 de escalatoare și 145 de lifturi. La ora actuală, scara rulantă de exterior de la stația de metrou Dristor se înlocuiește, ca urmare a contractului semnat în iunie 2022, care prevede înlocuirea a încă 4 escalatoare. De altfel, echipele tehnice din cadrul societății fac permanent verificări și remediază problemele în cel mai scurt timp posibil, astfel încât, în astfel de situații, disconfortul călătorilor să fie minim.
În ceea ce privește grupurile sanitare din rețeaua metroului bucureștean, precizăm că, la ora actuală sunt 19 toalete destinate călătorilor. Staţiile de metrou construite înainte de anul 1990 nu au fost prevăzute, la momentul proiectării lor, cu spaţii pentru grupuri sanitare destinate călătorilor. În timp, s-au căutat soluții tehnice, în funcţie de arhitectura şi structura staţiilor şi s-au amenajat toalete publice în staţiile Piaţa Victoriei 2 şi Piaţa Unirii 1. Pentru stațiile noi puse în folosință în ultimii ani, precum și pentru accesul nou al stației Tineretului, toaletele au fost luate în calcul încă din stadiul de proiect. La fel se va întâmpla şi în cazul staţiilor care se vor construi pe viitor.”