O agenție europeană pentru aviație cere reducerea echipajului din cabină. Piloții spun că nu s-ar descurca singuri
Agenția Europeană pentru Siguranța Aviației susținută și de un producător de avioane propune reducerea echipajului din cabină la un singur pilot în timpul zborului.
Inițiatorii demersului susțin că tehnologia este atât de avansată încât un singur pilot poate îndeplini sarcinile necesare. Dar piloții din mai multe țări îi contrazic. Au protestat în fața aeroporturilor și au făcut o campanie numită „siguranța începe cu 2”.
Piloții spun că propunerea de a zbura unul singur pune în pericol siguranța celor aflați la bord. La școlile de pilotaj ei învață să execute procedurile în echipă, în plus fiecare manevră facută de unul dintre piloți este verificată de celălalt.
Alegeri 2024
15:07
BEC a retras materialele online ale unui candidat. Ce regulă importantă nu a respectat și care a fost reacția lui
14:21
Câți bani vor câștiga membrii secțiilor de votare la alegeriile parlamentare și prezidențiale. Sumele pe care le vor încasa
12:32
Cine poate deveni președintele României. Ce prevede Constituția
11:25
Cum și unde pot vota românii la alegerile prezidențiale. Ce trebuie să ai la tine când mergi la secția de vot
Alexandru Mălăncioiu, instructor la o școală la pilotaj, ne dă exemple de situații în care este vitală prezența unui echipaj în cabina aeronavei.
Pilot: „În avion sunt tot timpul doi piloți, unul pilot flying, unul pilot monitoring, pilot flying zboară avionul din manșă- stanfa dreaptă, sus jos și monitoringul face restul de butoane din cabină și vorbește cu turnul de control”.
Reporter: Ar fi greu pentru un singur pilot să vorbească cu turnul de control și să facă toate aceste proceduri din minte?
Pilot: „Ar fi destul de greu pentru că tu în timp ce zbori avionul, acum suntem pe pilot automat, dacă ar fi fost manual nu ai fi putut să faci toate astea, dacă intervine o urgență, un singur pilot clar nu s-ar descurca”.
Piloții care protestează împotriva acestei propuneri spun că tehnologia oricât de avansată ar fi nu ar putea să țină locul unui om. Mai mult de atât, spun ei, computerele de la bord ar putea fi atacate de hackeri.
Reporter: Cât de sigur este asta?
Federico Moreira, pilot: „Cine o să-i verifice pe piloți, pentru că ei se verifică unul pe altul, atât într-o situație de urgență, cât și într-o situație normală. Avem o urgență, să ne gândim la acest scenariu, noi împărțim cabina în două. Unul pilotează avionul în siguranță, în timp ce celălalt încearcă să repare problema. Ne împărțim sarcinile, cum o să funcționeze asta cu un singur pilot”.
În urmă cu 4 luni, ușa unui avion care aparținea companiei Alaska Airlines s-a desprins în timpul zborului, iar piloții au fost nevoiți să aterizeze de urgență.
Mircea Constantin, reprezentantul Asociației piloților din România: „Nu este momentul să ne uităm la așa ceva, mai cu seamă că avem tot felul de situații recente în care industria nu dă semne de sănătate în zona de siguranță și atunci de ce să o compromitem și mai mult”.
Pentru că au fost raportate diverse situații, companiile aeriene au luat măsuri. De plidă, cei doi piloți nu au voie să mănânce același fel de mâncare, ca să elimine posibilitatea unei toxiinfecții alimentare pentru amândoi.