O agenție europeană pentru aviație cere reducerea echipajului din cabină. Piloții spun că nu s-ar descurca singuri

×
Codul embed a fost copiat

Agenția Europeană pentru Siguranța Aviației susținută și de un producător de avioane propune reducerea echipajului din cabină la un singur pilot în timpul zborului.

Inițiatorii demersului susțin că tehnologia este atât de avansată încât un singur pilot poate îndeplini sarcinile necesare. Dar piloții din mai multe țări îi contrazic. Au protestat în fața aeroporturilor și au făcut o campanie numită „siguranța începe cu 2”.

Piloții spun că propunerea de a zbura unul singur pune în pericol siguranța celor aflați la bord. La școlile de pilotaj ei învață să execute procedurile în echipă, în plus fiecare manevră facută de unul dintre piloți este verificată de celălalt.

Alexandru Mălăncioiu, instructor la o școală la pilotaj, ne dă exemple de situații în care este vitală prezența unui echipaj în cabina aeronavei.

Pilot: „În avion sunt tot timpul doi piloți, unul pilot flying, unul pilot monitoring, pilot flying zboară avionul din manșă- stanfa dreaptă, sus jos și monitoringul face restul de butoane din cabină și vorbește cu turnul de control”.

Citește și
profit
Câți bani trimite în Austria din profitul său una dintre cele mai mari bănci din România

Reporter: Ar fi greu pentru un singur pilot să vorbească cu turnul de control și să facă toate aceste proceduri din minte?

Pilot: „Ar fi destul de greu pentru că tu în timp ce zbori avionul, acum suntem pe pilot automat, dacă ar fi fost manual nu ai fi putut să faci toate astea, dacă intervine o urgență, un singur pilot clar nu s-ar descurca”.

Piloții care protestează împotriva acestei propuneri spun că tehnologia oricât de avansată ar fi nu ar putea să țină locul unui om. Mai mult de atât, spun ei, computerele de la bord ar putea fi atacate de hackeri.

Reporter: Cât de sigur este asta?

Federico Moreira, pilot: „Cine o să-i verifice pe piloți, pentru că ei se verifică unul pe altul, atât într-o situație de urgență, cât și într-o situație normală. Avem o urgență, să ne gândim la acest scenariu, noi împărțim cabina în două. Unul pilotează avionul în siguranță, în timp ce celălalt încearcă să repare problema. Ne împărțim sarcinile, cum o să funcționeze asta cu un singur pilot”.

În urmă cu 4 luni, ușa unui avion care aparținea companiei Alaska Airlines s-a desprins în timpul zborului, iar piloții au fost nevoiți să aterizeze de urgență.

Mircea Constantin, reprezentantul Asociației piloților din România: „Nu este momentul să ne uităm la așa ceva, mai cu seamă că avem tot felul de situații recente în care industria nu dă semne de sănătate în zona de siguranță și atunci de ce să o compromitem și mai mult”.

Pentru că au fost raportate diverse situații, companiile aeriene au luat măsuri. De plidă, cei doi piloți nu au voie să mănânce același fel de mâncare, ca să elimine posibilitatea unei toxiinfecții alimentare pentru amândoi.

Articol recomandat de sport.ro
Gigi Becali a bătut palma cu Dan Șucu și a obținut un profit de 100 de milioane de euro: "S-a ținut de cuvânt"
Gigi Becali a bătut palma cu Dan Șucu și a obținut un profit de 100 de milioane de euro: "S-a ținut de cuvânt"
Citește și...
Premiile GOPO 2024. Nominalizări și tot ce trebuie să știi despre gala filmului românesc
Premiile GOPO 2024. Nominalizări și tot ce trebuie să știi despre gala filmului românesc

Cea de-a 18-a ediție a premiilor cinematografiei românești, Premiile GOPO 2024, au loc pe 29 aprilie la Teatrul Național I.L. Caragiale din București. Gala va fi prezentată de comediantul Teo (Claudiu Teohari) și transmisă live pe VOYO.

Câți bani trimite în Austria din profitul său una dintre cele mai mari bănci din România
Câți bani trimite în Austria din profitul său una dintre cele mai mari bănci din România

Raiffesein Bank România va trimite în Austria jumătate din profitul său net de anul trecut, respectiv echivalentul a circa 173 de milioane de euro, sub formă de dividende.

 

Recomandări
Cod portocaliu și galben de viscol şi vânt în mai multe zone din țară. Care sunt județele afectate de vreme rea. HARTĂ
Cod portocaliu și galben de viscol şi vânt în mai multe zone din țară. Care sunt județele afectate de vreme rea. HARTĂ

Administraţia Naţională de Meteorologie a emis, joi dimineață, o avertizare Cod portocaliu de vânt puternic, valabilă până joi seară, și două avertizări Cod galben de viscol şi vânt puternic, valabile până vineri dimineață.

Misterul care înconjoară prăbușirea avionului Azerbaijan Airlines. Imagini de la bord surprinse înainte de tragedie
Misterul care înconjoară prăbușirea avionului Azerbaijan Airlines. Imagini de la bord surprinse înainte de tragedie

Continuă ancheta în cazul tragediei aviatice din Kazahstan. Autoritățile au găsit cutia neagră a aparatului de zbor, cu ultimele convorbiri din cabina de pilotaj.

România la finalul lui 2024: Perspectivă negativă și riscul de a deveni nerecomandată pentru investiții
România la finalul lui 2024: Perspectivă negativă și riscul de a deveni nerecomandată pentru investiții

România încheie anul 2024 cu perspectivă negativă şi riscă să alunece înspre statutul de ţară nerecomandată pentru investiţii.