Mașinile produse din această vară nu te vor mai lăsa să depășești viteza. Ce se va întâmpla dacă mergi prea repede

×
Codul embed a fost copiat

Toate mașinile care vor ieși din fabricile europene începând din această vară vor fi dotate cu senzori pentru limitarea vitezei.

Astfel că noile sisteme vor detecta limitele de viteză impuse pe tronsonul de drum pe care se află mașina, iar în cazul depășirii vă atenționa șoferul. Potrivit Poliției Române, anul trecut, peste 700 de accidente soldate cu zeci de morți s-au produs din cauza vitezei excesive.

Mașinile fabricate în Uniunea Europeană începând cu luna iulie a acestui an vor avea un nou sistem de siguranță, unul pentru limitarea vitezei.

Vor fi mai multe metode prin care autoturismul ne va anunța că am depășit limita legală de viteză. De pildă, o pictogramă în bordul mașinii care ne vă arăta că mergem prea rapid pentru zona în care ne alfăm.

O altă avertizare ar putea fi sub forma unei vibrații în pedala autoturismului sau chiar în volan. De asemenea, în cazul în care producătorul auto dorește acest lucru, un alt sistem ar putea fi un sunet de alarmă.

Citește și
Incendiu
Incendiu într-o casă din Cluj. Focul a pornit de la afumătoarea din curte și s-a extins amețitor

Ce trebuie să știe șoferii înainte de a se urca la volan

Important de știut este și faptul că sistemul de limitare a vitezei nu vă interveni asupra mecanismului de frânare, pentru a nu încurca șoferul. De altfel, mașina vă recunoaște limitele de viteză prin citirea indicatoarelor rutiere și cu ajutorul datelor din GPS-ul autoturismului.

Răzvan Stan, pilot RoDrift: „Informația și-o ia întotdeauna în baza unui GPS, prin satelit. Așa cum o ia și navigația, pur și simplu. Și sistemul Waze are această limitare pe care ISA o impune, este un mic beep pe care îl auzi când depășești limita de viteză”.

Totuși, problema intervine atunci când șoferul alege să dezactiveze sistemele de siguranță ale mașinii.

Andrei Potra, specialist în conducere defensivă: „România este lider la accidente mortale pe drum de câțiva ani deja în Europa. Suntem prima țară care ar trebui să avem un semnal de alarmă pe tema aceasta. Este o chestie bună dacă mașina intervine și nu lasă șoferul să depășească viteza legală. Atât timp cât reduce viteza și circulăm cu viteza dată de administratorul drumului, care este calculată pentru aceste segmente de drum, ar trebui să fim în afara pericolelor majore”.

În ultimii ani, unii producători auto au început să dezvolte mașini care să nu depășească o anumită viteză. Sunt limitate la 140, 150 sau 160 de km/h. Și opțiunile de siguranță s-au înmulțit, unele mașini au asistență pentru frânare, control asupra suspensiilor, camere pentru recunoașterea pericolelor sau chiar modalități prin care mașina atenționează șoferul dacă adoarme la volan.

Articol recomandat de sport.ro
Olăroiu, răsplătit de arabi în mijlocul unui sezon istoric: românul încheie anul cu o veste excelentă
Olăroiu, răsplătit de arabi în mijlocul unui sezon istoric: românul încheie anul cu o veste excelentă
Citește și...
Incendiu într-o casă din Cluj. Focul a pornit de la afumătoarea din curte și s-a extins amețitor
Incendiu într-o casă din Cluj. Focul a pornit de la afumătoarea din curte și s-a extins amețitor

Flăcările au făcut prăpăd în prag de sărbători într-o gospodărie din Cluj. Focul a pornit de la afumătoarea din curte și s-a extins amețitor.

35 de ani de la Revoluţie. Vasile Bănescu: România este grav subminată educaţional, degradată moral
35 de ani de la Revoluţie. Vasile Bănescu: România este grav subminată educaţional, degradată moral

Vasile Bănescu, fostul purtător de cuvânt al Patriarhiei Române, face o paralelă între 21 decembrie 1989, momentul izbucnirii Revoluţiei la Bucureşti, şi prezentul în care România este ”grav subminată educațional.

Cât câștigă un ”Moș Crăciun” în perioada sărbătorilor. Sumele sunt impresionante, dar și munca este pe măsură
Cât câștigă un ”Moș Crăciun” în perioada sărbătorilor. Sumele sunt impresionante, dar și munca este pe măsură

În luna decembrie sunt câteva meserii sezoniere cu program extins care cer talent răbdare și rezistență fizică însă cu folos financiar pentru cei care le practică.

Recomandări
Ciolacu n-ar mai vrea o dată premier, iar partidele fug de responsabilitatea Finanțelor. Ce s-a negociat: ”Am mâncat cozonac”
Ciolacu n-ar mai vrea o dată premier, iar partidele fug de responsabilitatea Finanțelor. Ce s-a negociat: ”Am mâncat cozonac”

După nenumărate tensiuni, PSD, PNL și UDMR ar putea ajunge curând la un acord în coaliție. Sâmbătă au purtat noi negocieri la Parlament, pentru a definitiva lista cu ministere.  

Noul Parlament a fost învestit oficial. Motivul ciudat pentru care toți senatorii UDMR au depus de două ori jurământul
Noul Parlament a fost învestit oficial. Motivul ciudat pentru care toți senatorii UDMR au depus de două ori jurământul

Aleșii din actuala legislatură au depus sâmbătă jurământul. Lucrurile s-au complicat puțin în Senat, unde parlamentarii UDMR au fost nevoiți să se întoarcă la pupitru pentru că le-a lipsit un pasaj important din text.

INTERVIU cu Aura Șova, câștigătoarea ”Vocea României 2024”: ”M-am făcut arhitect ca să pot să fac un azil de bătrâni”
INTERVIU cu Aura Șova, câștigătoarea ”Vocea României 2024”: ”M-am făcut arhitect ca să pot să fac un azil de bătrâni”

Aura Șova a câștigat Vocea României 2024. După săptămâni în care vocea ei a răsunat în toate etapele show-ului, telespectatorii au decis ca trofeul și premiul în valoare de 100.000 de euro să ajungă la concurenta din echipa lui Tudor Chirilă..