Mașinile produse din această vară nu te vor mai lăsa să depășești viteza. Ce se va întâmpla dacă mergi prea repede
Toate mașinile care vor ieși din fabricile europene începând din această vară vor fi dotate cu senzori pentru limitarea vitezei.
Astfel că noile sisteme vor detecta limitele de viteză impuse pe tronsonul de drum pe care se află mașina, iar în cazul depășirii vă atenționa șoferul. Potrivit Poliției Române, anul trecut, peste 700 de accidente soldate cu zeci de morți s-au produs din cauza vitezei excesive.
Mașinile fabricate în Uniunea Europeană începând cu luna iulie a acestui an vor avea un nou sistem de siguranță, unul pentru limitarea vitezei.
Alegeri 2024
15:07
BEC a retras materialele online ale unui candidat. Ce regulă importantă nu a respectat și care a fost reacția lui
14:21
Câți bani vor câștiga membrii secțiilor de votare la alegeriile parlamentare și prezidențiale. Sumele pe care le vor încasa
12:32
Cine poate deveni președintele României. Ce prevede Constituția
11:25
Cum și unde pot vota românii la alegerile prezidențiale. Ce trebuie să ai la tine când mergi la secția de vot
Vor fi mai multe metode prin care autoturismul ne va anunța că am depășit limita legală de viteză. De pildă, o pictogramă în bordul mașinii care ne vă arăta că mergem prea rapid pentru zona în care ne alfăm.
O altă avertizare ar putea fi sub forma unei vibrații în pedala autoturismului sau chiar în volan. De asemenea, în cazul în care producătorul auto dorește acest lucru, un alt sistem ar putea fi un sunet de alarmă.
Ce trebuie să știe șoferii înainte de a se urca la volan
Important de știut este și faptul că sistemul de limitare a vitezei nu vă interveni asupra mecanismului de frânare, pentru a nu încurca șoferul. De altfel, mașina vă recunoaște limitele de viteză prin citirea indicatoarelor rutiere și cu ajutorul datelor din GPS-ul autoturismului.
Răzvan Stan, pilot RoDrift: „Informația și-o ia întotdeauna în baza unui GPS, prin satelit. Așa cum o ia și navigația, pur și simplu. Și sistemul Waze are această limitare pe care ISA o impune, este un mic beep pe care îl auzi când depășești limita de viteză”.
Totuși, problema intervine atunci când șoferul alege să dezactiveze sistemele de siguranță ale mașinii.
Andrei Potra, specialist în conducere defensivă: „România este lider la accidente mortale pe drum de câțiva ani deja în Europa. Suntem prima țară care ar trebui să avem un semnal de alarmă pe tema aceasta. Este o chestie bună dacă mașina intervine și nu lasă șoferul să depășească viteza legală. Atât timp cât reduce viteza și circulăm cu viteza dată de administratorul drumului, care este calculată pentru aceste segmente de drum, ar trebui să fim în afara pericolelor majore”.
În ultimii ani, unii producători auto au început să dezvolte mașini care să nu depășească o anumită viteză. Sunt limitate la 140, 150 sau 160 de km/h. Și opțiunile de siguranță s-au înmulțit, unele mașini au asistență pentru frânare, control asupra suspensiilor, camere pentru recunoașterea pericolelor sau chiar modalități prin care mașina atenționează șoferul dacă adoarme la volan.
Sursa: StirilePROTV
Etichete: masini, soferi, politia romana, accidente rutiere, viteza,
Dată publicare:
05-08-2024 21:03