Noi reguli pentru taxiuri și aplicațiile de ride-sharing. Consiliul Concurenței vrea o „concurență reală”
Consiliul Concurenței propune modificarea legislației pentru șoferii de taxi și aplicațiile de transport alternativ.
În cazul taximetriștilor, instituția cere eliminarea limitelor pentru autorizații, renunțarea la tarifele maxime și libertatea de a opera în mai multe zone. Iar pentru șoferii care folosesc aplicații, prețuri care să nu se modifice în timpul cursei fără acordul clientului și eliminarea tarifelor suplimentare din orele de vârf.
În lupta dintre taxiurile tradiționale și aplicațiile moderne de transport, pasagerii analizează tot mai atent avantajele și dezavantajele.
Taximetriștii resping propunerile
Reprezentanții Consiliului Concurenței spun că pentru ambele moduri de transport legile sunt depășite și ar trebui schimbate.
Pentru taximetriști, se propune eliminarea limitelor pentru autorizații și renunțarea la tarifele maxime reglementate. De asemenea, taximetriștii ar putea să circule oriunde în țară. În aceste condiții s-ar crea o concurență reală pe piață.
Membrii Asociației Taximetriștilor din București-Ilfov resping propunerile Consiliului Concurenței și sunt de părere că liberalizarea pieței de taxi ar putea duce la haos, servicii mai slabe și riscuri pentru pasageri.
Bogdan Chirițoiu, președintele Consiliului Concurenței: Scopul este nu să asigure soluții identice, dar condiții similare, condiții echivalente între taximetria clasică și transportul alternativ. Propunerea noastră este să ne uităm atât la cadrul legislativ al taximetriei clasice, care e depășit, e o lege deja de mulți ani și ea trebuie să fie actualizată, dar, în același timp, să ne uităm și la legislația privind transportul alternativ care, deși e mai nouă, are o serie de hibe.
Pentru transportul alternativ, autoritatea propune reguli mai stricte pentru calcularea tarifelor. Adică prețul să nu se schimbe în timpul cursei fără acordul clientului și să nu existe taxe suplimentare în orele de vârf, câtă vreme acestea sunt deja incluse în tariful dinamic. De asemenea, pentru ambele forme de transport se propune și o tranziție accelerată spre mașini electrice, prin reduceri de taxe și scutiri fiscale.