Navigația pe Dunăre, în zona Galați-Brăila, se va desfășura cu program din cauza lucrărilor la pod
Traficul pe Dunăre, în zona Galați – Brăila, se va desfășura cu program, din cauza lucrărilor de la podul suspendat.
Constructorul a început să aducă din șantierul naval de la Brăila segmentele din metal care vor fi sudate, pentru a forma calea de rulare auto. Autoritățile fluviale vor stabili un program, astfel încât navigația să nu fie prea mult afectată de aceste lucrări.
Primele operațiuni pe Dunăre s-au derulat la sfârșitul săptămânii trecute. Din șantirul naval de la Brăila, segmentele metalice vor fi transportate cu ajutorul unor barje.
Deocamdată au fost făcute doar câteva probe. Urmează ca autoritățile fluviale să stabilească, împreună cu antreprenorul, un program, în așa fel încât ceilalți operatori economici importanți din zonă, cum ar fi chiar combinatul siderurgic, să nu fie afectați de aceste proceduri.
Atât portul mineralier din Galați, cât și portul Docuri sau Portul Brăila trebuie să poată opera fără a suferi prea mult din cauza lucrărilor de la pod. La pod se lucrează non stop.
„Vor fi transportate cu un sistem transportor numit SPMT, de la malul Dunarii catre turnuri. Vor fi primele 4 segmente care vor fi montate. Există o secvență de montaj și un grafic de montaj și de sudură a acestor segmente. Toată operațiunea se va desfășura pe parcursul mai multor luni de zile”, a spus un responsabil de șantier.
„Urmează să avem o întâlnire miercuri, joi cel târziu, să punem la punct ultima strategie privind programul de trecere nave, inclusiv lucrările ce se vor desfășura în deplină siguranță”, a declarat un reprezentant al Administrației Fluviale a Dunării de Jos.
În total, vor fi 86 segmente din metal care vor alcătui calea de rulare. Podul va face legătura dintre Brăila și Tulcea și va fi cel mai mare din țara noastră și al treilea din Europa. Este cel mai important proiect de infrastructură din România din ultimii 30 de ani și va costa aproape jumătate de miliard de euro.