Navigația pe Dunăre, în zona Galați-Brăila, se va desfășura cu program din cauza lucrărilor la pod

×
Codul embed a fost copiat

Traficul pe Dunăre, în zona Galați – Brăila, se va desfășura cu program, din cauza lucrărilor de la podul suspendat.

Constructorul a început să aducă din șantierul naval de la Brăila segmentele din metal care vor fi sudate, pentru a forma calea de rulare auto. Autoritățile fluviale vor stabili un program, astfel încât navigația să nu fie prea mult afectată de aceste lucrări.

Primele operațiuni pe Dunăre s-au derulat la sfârșitul săptămânii trecute. Din șantirul naval de la Brăila, segmentele metalice vor fi transportate cu ajutorul unor barje.

Deocamdată au fost făcute doar câteva probe. Urmează ca autoritățile fluviale să stabilească, împreună cu antreprenorul, un program, în așa fel încât ceilalți operatori economici importanți din zonă, cum ar fi chiar combinatul siderurgic, să nu fie afectați de aceste proceduri.

Atât portul mineralier din Galați, cât și portul Docuri sau Portul Brăila trebuie să poată opera fără a suferi prea mult din cauza lucrărilor de la pod. La pod se lucrează non stop.

Citește și
pod rotterdam
Un pod istoric din Rotterdam va fi demontat pentru a permite trecerea unui iaht al lui Jeff Bezos

Vor fi transportate cu un sistem transportor numit SPMT, de la malul Dunarii catre turnuri. Vor fi primele 4 segmente care vor fi montate. Există o secvență de montaj și un grafic de montaj și de sudură a acestor segmente. Toată operațiunea se va desfășura pe parcursul mai multor luni de zile”, a spus un responsabil de șantier.

Urmează să avem o întâlnire miercuri, joi cel târziu, să punem la punct ultima strategie privind programul de trecere nave, inclusiv lucrările ce se vor desfășura în deplină siguranță”, a declarat un reprezentant al Administrației Fluviale a Dunării de Jos.

În total, vor fi 86 segmente din metal care vor alcătui calea de rulare. Podul va face legătura dintre Brăila și Tulcea și va fi cel mai mare din țara noastră și al treilea din Europa. Este cel mai important proiect de infrastructură din România din ultimii 30 de ani și va costa aproape jumătate de miliard de euro.

Articol recomandat de sport.ro
Gigi Becali a bătut palma cu Dan Șucu și a obținut un profit de 100 de milioane de euro: "S-a ținut de cuvânt"
Gigi Becali a bătut palma cu Dan Șucu și a obținut un profit de 100 de milioane de euro: "S-a ținut de cuvânt"
Citește și...
„Golden Gate-ul” de la Brăila prinde contur. În ce stadiu au ajuns lucrările
„Golden Gate-ul” de la Brăila prinde contur. În ce stadiu au ajuns lucrările

„Golden Gate-ul” de la Brăila prinde contur și reprezentanții companiei de drumuri dau asigurări că podul va fi gata până la sfârșitul anului.

Un pod istoric din Rotterdam va fi demontat pentru a permite trecerea unui iaht al lui Jeff Bezos
Un pod istoric din Rotterdam va fi demontat pentru a permite trecerea unui iaht al lui Jeff Bezos

Primăria din Rotterdam a anunţat că un pod istoric din acest oraş va fi demontat temporar pentru a permite trecerea unui iaht fabricat pentru fostul CEO al grupului Amazon, Jeff Bezos.

Recomandări
Cod portocaliu și galben de viscol şi vânt în mai multe zone din țară. Care sunt județele afectate de vreme rea. HARTĂ
Cod portocaliu și galben de viscol şi vânt în mai multe zone din țară. Care sunt județele afectate de vreme rea. HARTĂ

Administraţia Naţională de Meteorologie a emis, joi dimineață, o avertizare Cod portocaliu de vânt puternic, valabilă până joi seară, și două avertizări Cod galben de viscol şi vânt puternic, valabile până vineri dimineață.

Misterul care înconjoară prăbușirea avionului Azerbaijan Airlines. Imagini de la bord surprinse înainte de tragedie
Misterul care înconjoară prăbușirea avionului Azerbaijan Airlines. Imagini de la bord surprinse înainte de tragedie

Continuă ancheta în cazul tragediei aviatice din Kazahstan. Autoritățile au găsit cutia neagră a aparatului de zbor, cu ultimele convorbiri din cabina de pilotaj.

România la finalul lui 2024: Perspectivă negativă și riscul de a deveni nerecomandată pentru investiții
România la finalul lui 2024: Perspectivă negativă și riscul de a deveni nerecomandată pentru investiții

România încheie anul 2024 cu perspectivă negativă şi riscă să alunece înspre statutul de ţară nerecomandată pentru investiţii.