Navele care aduc mărfuri din China spre Europa, întârzieri chiar și de două luni. Produsele vor avea prețuri mai mari

×
Codul embed a fost copiat

Situația tensionată din Marea Roșie blochează navele care aduc mărfuri din China spre Europa. Marile companii de transport maritim de la noi au anunțat că au deja să întârzieri și de două luni.

Mărfurile care ar fi trebuit să ajungă pe rafturile magazinelor de mobilă, electrocasnice sau de haine sunt încă în tranzit. Ca să evite Marea Roșie vapoarele vor traversa din Asia spre Europa prin sudul Africii, ceea ce înseamna alte întârzieri, dar și prețuri mai mari pentru produsele pe care le așteptăm, ne avertizează transportatorii.

În jur de 75 de nave mari de transport sunt acum în Marea Roșie și un sfert dintre ele încearcă să ajungă în portul Constanța. Toate așteaptă o cale sigură de navigație în timp ce primesc în continuu mesaje de avertizare de la rebelii Houthi.

Ovidiu Cupșa, ambasador Organizația Maritimă Internațională: „Siguranța navelor comerciale este extrem de scăzută, viața marinarilor este în pericol.”

Adrian Mihălcioiu, reprezentant ITF România: „Navele care sunt acum în Marea Roșie sunt păzite de câteva nave militare și se încearcă acoperirea lor, știm foarte bine că o navă a fost și bombardată de Houthi zilele trecute deci nimic nu poate fi sigur.”

Majoritatea navelor care se îndreaptă spre România au plecat din China, multe în urmă cu două luni. Unele companii de transport și-au anunțat deja clienții că nu vor putea descărca în portul Constanța la datele din contract.

Citește și
Frontiera Finlanda Rusia
Finlanda îşi închide întreaga frontieră cu Rusia pentru a opri „invazia”. Armata și Poliția au ridicat bariere temporare
Ultimatum de 24 de ore pentru Putin: „Ori oprește agresiunea, ori le dau ucrainenilor rachete Taurus să atace Rusia”, anunță Friedrich Merz, favoritul la postul de cancelar al Germaniei

Containere cu haine, mâncare congelată, jucării sau electronice vor ajunge în țara noastră cu o întârziere chiar și de 50 de zile.

Ruta prin Marea Roșie și mai departe prin Canalul Suez este cea mai scurtă din China spre România. De altfel, 12 la sută din traficul global de mărfuri trece prin Marea Roșie.

În zonă situația a început să devină periculoasă în noiembrie anul trecut când rebelii Houthi au reușit să deturneze o navă cargo - Galaxy Leader, deținută parțial de o companie britanică controlată de un magnat israelian. De atunci au avut loc în jur de 30 atacuri.

Strâmtoarea Bab-El-Mnedeb este locul în care încep problemele pe navele de transport. Din cauza riscurilor, unele companii maritime au început să evite Marea Roșie.

Alin Alexe, comandant de navă: „Au luat decizia să trimită instrucțiuni comandanților să devieze ruta normală, traficul care în mod normal folosea această rută, să fie direcționat spre sud Africa.”

Ovidiu Cupșa, ambasador Organizația Maritimă Internațională: „Înseamnă un traseu mult mai lung, înseamnă costuri foarte mari în plus pentru navigație. Aceste costuri de transport se reflectă în final în costurile de la raft al consumatorului final.”

În mod normal, un voiaj din Asia spre Europa prin canalul Suez dura 25 de zile. Pe noua rută prin sudul Africii perioada se dublează.

Pe lângă prețuri mai mari de transport - întârzierile la livrarea materiilor prime afectează industria. Patru fabrici din Spania deținute de producătorul frances de anvelope Michelin inteționează să oprească producția din acest motiv.

Pe de altă parte, marea companie petrolieră Shell a suspendat pe termen nelimitat operațiunile în marea Roșie - relatează Wall Street Journal.

Articol recomandat de sport.ro
Gest fără precedent la imnuri, înainte de România - Kosovo? "Ca răspuns pentru ce au făcut ei"
Gest fără precedent la imnuri, înainte de România - Kosovo? "Ca răspuns pentru ce au făcut ei"
Citește și...
Portul Constanța a înregistrat în 2023 cel mai mare tranzit de mărfuri de la înființare. Cerealele, în topul creșterilor
Portul Constanța a înregistrat în 2023 cel mai mare tranzit de mărfuri de la înființare. Cerealele, în topul creșterilor

2023 a fost un an istoric pentru portul Constanța: a înregistrat cel mai mare tranzit de mărfuri de la înființare.  

Finlanda îşi închide întreaga frontieră cu Rusia pentru a opri „invazia”. Armata și Poliția au ridicat bariere temporare
Finlanda îşi închide întreaga frontieră cu Rusia pentru a opri „invazia”. Armata și Poliția au ridicat bariere temporare

Finlanda îşi va închide întreaga frontieră cu Rusia, cu excepţia traficului de mărfuri, în încercarea de a opri fluxul de solicitanţi de azil care vin către ţara nord-europeană, a anunţat marţi premierul finlandez Petteri Orpo, transmit AFP şi Reuters.

Un curier român a raportat în Ungaria că a fost tâlhărit de marfă de 105.000 euro. A recunoscut apoi că a trimis-o în România
Un curier român a raportat în Ungaria că a fost tâlhărit de marfă de 105.000 euro. A recunoscut apoi că a trimis-o în România

Un curier român care a anunțat în Ungaria că a fost tâlhărit de mărfuri în valoare de 105.000 euro a recunoscut în urma audierilor că și-a furat singur bunurile, pe care le-a trimit cu o mașină în România.

Captură de peste 6,3 milioane de lei la vama Isaccea. Ce au descoperit polițiștii într-un TIR care mergea în Ucraina
Captură de peste 6,3 milioane de lei la vama Isaccea. Ce au descoperit polițiștii într-un TIR care mergea în Ucraina

Mărfuri susceptibile a fi contrafăcute, în valoare de peste 6,3 milioane de lei, au fost găsite de poliţiştii de frontieră la vama Isaccea, bunurile respective aflându-se într-un autocamion şi fiind destinate unei firme din Ucraina.

Ce au găsit polițiștii printre plăci de gresie și piese auto, în mai multe TIR-uri, în vama Cenad. Un șofer a fost arestat
Ce au găsit polițiștii printre plăci de gresie și piese auto, în mai multe TIR-uri, în vama Cenad. Un șofer a fost arestat

100 de migranţi care au vrut să iasă ilegal din România, au fost găsiţi ascunşi printre plăci de gresie, piese auto sau alte mărfuri, în mai multe TIR-uri şi o autoutilitară sau când încercau să treacă frontiera pe jos, scrie News.ro.

Recomandări
Școala cu reputație proastă devenită etalon. Grijile de acasă ale copiilor dispar când îi trec pragul
Școala cu reputație proastă devenită etalon. Grijile de acasă ale copiilor dispar când îi trec pragul

Dintr-o școală mărginașă cu o reputație proastă a devenit una modernă, dotată cu tehnologie de ultimă generație și metode de predare curajoase, pe gustul copiilor.

De ce a murit Silviu Prigoană. Cauza decesului a fost sabilită de legiști
De ce a murit Silviu Prigoană. Cauza decesului a fost sabilită de legiști

Omul de afaceri Silviu Prigoană a murit în urma unui infarct – este concluzia medicilor legiști. Procurorul va închide dosarul după ce va analiza toate probele adunate de polițiști în acest caz.

ANAF a început controalele la proprietarii care închiriază locuințe în regim hotelier. La ce trebuie să fie atenți turiștii
ANAF a început controalele la proprietarii care închiriază locuințe în regim hotelier. La ce trebuie să fie atenți turiștii

Autoritățile fiscale i-au luat în vizor pe proprietarii care închiriază locuințe în regim hotelier, dar nu își declară veniturile.