Portul Constanța a înregistrat în 2023 cel mai mare tranzit de mărfuri de la înființare. Cerealele, în topul creșterilor
2023 a fost un an istoric pentru portul Constanța: a înregistrat cel mai mare tranzit de mărfuri de la înființare.
Cerealele au fost în topul creșterilor, cu peste 50% față de anul precedent. Dar tot de acolo au plecat minereuri de fier, produse petroliere sau îngrăşăminte spre Egipt, Turcia, Coreea de Sud ori Măroc.
În ultimii ani, cantitățile de mărfuri care au trecut prin Portul Constanța au bătut record după record, dar 2023 a fost de departe cel mai performant.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Florin Vizan, directorul portului Constanța: "Conform datelor, la acest moment, traficul total depășește 92.5 milioane tone cu o creștere de 22,5% față de 75,5 milioane tone în 2022.”
Cifrele impresionante se datorează în special comerţului cu cereale. A înregistrat în 2023 o creştere de peste 50% față de anul precedent, depășind 36 de milioane de tone.
Claudiu Vuta, director comercial companie port: "Mărfurile care au tranzitat portul Constanța au alimentat piața mondială de cereale”.
În special cele recoltate din Ucraina, tara vecină greu încercată de război.
Alexandru Sîntu, director comercial companie transport: "Portul Odessa fiind blocat, tot ce înseamnă marfă către Ucraina, Moldova sau dinspre Ucraina şi Moldova către destinațiile pe care le deservim au trecut prin Constanța, asta automat a dus la o creștere o volumelor pe care le avem”.
Am mai exportat și minereuri de fier în Turcia, semințe uleioase în Spania și produse petroliere în Turcia, Libia și Georgia."
Pentru a atinge cifrele record a fost nevoie de investiții. Aproape 30 de milioane de euro au fost cheltuite pentru modernizarea portului românesc de la Marea Neagră.