Nava anului 2016, recunoscuta de cei mai importanti actori din industia navala mondiala, construita in Romania, la Galati
''Maersk Connector'', cum a fost botezata, a primit recent, intr-o gala organizata la Londra, trofeul „Offshore Support Ship 2017- Award", un fel de Oscar al tehnologiei.
La Galati, muncitorii sunt incantati si spun cu ambitie ca pot oricand sa faca o nava si mai performanta.
Maersk Connector, construita pentru cel mai mare operator de transport naval din lume, cu sediul in Danemarca, a primit si recunoasterea internationala. Este o bijuterie tehnologica si opereaza deocamdata in Marea Nordului, unde intinde pe fundul apei cabluri pentru interconectarea turbinelor eoliene. Este capabila, insa, de mult mai multe.
Ca sa va dati seama ce a insemnat constructia navei Maersk va spunem ca au fost folosite 4.500 de tone de tabla si 270 de tone de teava. La interior, nava are 235 de kilometri de cabluri - instalatii electrice, pentru care au fost folosite 15 mii de conexiuni.
Pe aceasta nava multifunctionala a fost instalata, tot la Galati, o macara care poate tine la punct fix o greutate, chiar daca marea este agitata, prin corectarea coordonatelor GPS la mai putin de o secunda.
La bord pot urca 90 de persoane, cu tot cu echipaj. ''Maersk Connector'' a fost gata in 16 luni, iar pretul sau ramane secret.