Nava anului 2016, recunoscuta de cei mai importanti actori din industia navala mondiala, construita in Romania, la Galati
''Maersk Connector'', cum a fost botezata, a primit recent, intr-o gala organizata la Londra, trofeul „Offshore Support Ship 2017- Award", un fel de Oscar al tehnologiei.
La Galati, muncitorii sunt incantati si spun cu ambitie ca pot oricand sa faca o nava si mai performanta.
Maersk Connector, construita pentru cel mai mare operator de transport naval din lume, cu sediul in Danemarca, a primit si recunoasterea internationala. Este o bijuterie tehnologica si opereaza deocamdata in Marea Nordului, unde intinde pe fundul apei cabluri pentru interconectarea turbinelor eoliene. Este capabila, insa, de mult mai multe.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Ca sa va dati seama ce a insemnat constructia navei Maersk va spunem ca au fost folosite 4.500 de tone de tabla si 270 de tone de teava. La interior, nava are 235 de kilometri de cabluri - instalatii electrice, pentru care au fost folosite 15 mii de conexiuni.
Pe aceasta nava multifunctionala a fost instalata, tot la Galati, o macara care poate tine la punct fix o greutate, chiar daca marea este agitata, prin corectarea coordonatelor GPS la mai putin de o secunda.
La bord pot urca 90 de persoane, cu tot cu echipaj. ''Maersk Connector'' a fost gata in 16 luni, iar pretul sau ramane secret.