Misterul morții miliardarului Dan Petrescu se adâncește. Cutia neagră a avionului nu funcționa din aprilie
La o lună și jumătate de la accidentul aviatic din Milano, soldat cu moartea miliardarului român Dan Petrescu, autoritățile au anunțat rezultatele preliminare ale anchetei.
Cutia neagră a avionului nu a înregistrat nimic în timp ce aparatul se prăbușea, iar anchetatorii trebuie să refacă șirul evenimentelor. Se vor baza însă, pe detalii cum ar fi condițiile meteo din ziua respectivă, experiența de zbor a pilotului și analiza motorului. Considerat cel mai bogat român, omul de afaceri Dan Petrescu avea 68 de ani.
Cutia neagră a avionului Pilatus PC-12 nu ar fi funcționat din luna aprilie, notează presa din Italia. Aparatul „Lightweight Data Recorder” trebuia să capteze convorbirile din cabină și parametrii de zbor de dinainte de accident. Însă, potrivit analizelor făcute în laboratoarele Agenției Naționale pentru Securitatea Zborurilor din Italia, cutia nu conține nici o informație din ziua tragediei.
Alegeri 2024
19:26
Au fost tipărite 5,6 milioane de buletine de vot pentru referendumul din București. Care este condiția pentru a fi validat
19:14
Cum votăm la prezidențiale, în țară și în străinătate. Cei care nu sunt în localitatea de reședință pot vota la orice secție
19:05
Sondaj AtlasIntel alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi
15:07
BEC a retras materialele online ale unui candidat. Ce regulă importantă nu a respectat și care a fost reacția lui
Andrei Dan, fostul director al Direcției de Aviație Civilă: "Se poate întâmplă că datele să fie invalidate pentru că fie sunt foarte vechi, fie au existat niste defecțiuni în funcționarea echipamentelor, fie nu au fost șterse datele anterioare și s-au suprapus peste ele și este greu să separe."
Ultimele date coincid cu perioada în care avionul omului de afaceri se afla la întreținere în Elveția.
Andrei Dan, fostul director al Direcției de Aviație Civilă: "De ce după ce a fost la întreținere nu a mai funcționat echipamentul, asta înseamnă că cei de la întreținere ori au greșit cu ceva ori nu au făcut întreținerea calumea. Cutia săracă ar fi spus ea tot, dar s-a întâmplat ceva de nu a mai achiziționat informație și dacă nu a achiziționat informație ne-a spus ceea ce știa ea și ce știa ea este exact informația aia veche."
Cutia neagră nu este obligatorie la astfel de aparate mici de zbor. Ea trebuie activată și întreținută periodic prin diferite proceduri.
În lipsa datelor concrete, anchetatorii trebuie să elimine fiecare scenariu cu argumente solide și în final să accepte ceea ce în astfel de investigații se numește "cauza cea mai probabilă."
Ca să tragă o concluzie, anchetatorii vor analiza din nou filmările cu prăbușirea avionului, dar și dialogul dintre pilot și turnul de control. Părți din aeronavă și o bucată de motor rămasă vor fi și ele verificate amănunțit alături de expertizele medico legale ale rămășițelor umane și condițiile meteo din ziua respectivă.
În accidentul de la periferia orașului Milano au murit și soția și fiul miliardarului Dan Petrescu. Printre ipotezele luate deja în calcul sunt eroarea umană ori defecțiunea tehnică.
Numit de apropiați „Miliardarul din umbră”, Dan Petrescu era considerat o prezență discretă și un antreprenor inteligent. Nu a apărut în presă și nimeni nu știe exact cât de mare este averea pe care a lăsat-o în urmă. Se estimează însă că ar fi vorba de peste un miliard de euro. Avea numeroase afaceri și deținea proprietăți valoroase în nordul capitalei.