Doi ofertanti au ramas in cursa pentru privatizarea CFR Marfa. Americanii de la OmniTRAX, respinsi

CFR Marfa

Privatizarea CFR Marfa va continua doar cu Grup Feroviar Roman si asocierea Transferoviar Grup - Donau Finanz, in conditiile in care plicul depus de americanii de la OmniTRAX nu continea oferta preliminara si neangajanta.

"Ministerul Transporturilor va informeaza ca, in cadrul procesului de privatizare a CFR Marfa s-a incheiat procedura de verificare a documentelor depuse de catre cei trei investitori inscrisi pe «Lista scurta», in etapa de negociere pe baza de oferte preliminare si neangajante. Potentialii cumparatori aveau obligatia depunerii plicurilor continand ofertele preliminare si neangajante, precum si comentariile asupra cadrului contractual, pana miercuri, 5 iunie 2013, ora 16.00, acesta fiind termen de decadere. In urma analizarii documentelor de mai sus, s-a constatat ca Grup Feroviar Roman si asocierea Transferoviar Grup - Donau Finanz au depus ofertele preliminare si neangajante si comentariile asupra contractului de vanzare-cumparare de actiuni, conform anuntului si dosarului de prezentare, iar plicul depus de catre OmniTRAX nu continea oferta preliminara si neangajanta si nici comentariile asupra contractului de vanzare-cumparare de actiuni", se arata intr-un comunicat al ministerului.

Comisia de Privatizare din Ministerul Transporturilor va organiza sesiuni de clarificari cu cei doi ofertanti care au depus documentatia completa.

Pentru a participa la ultima etapa, respectiv licitatia cu oferta in plic, documentele de participare trebuie depuse pana cel tarziu in data de 19 iunie 2013, ora 12:00, acest termen fiind unul de decadere.

In ziua urmatoare, la ora 11:00, la sediul Ministerului Transporturilor, Comisia de Privatizare va proceda la deschiderea plicurilor cu documentele de participare la licitatie, a ofertelor de cumparare de actiuni depuse si va stabili ofertantul adjudecatar.

Citește și
Posta Romana
Niciun investitor nu vrea Posta Romana. Caietul de sarcini pentru privatizare nu a fost cumparat
Arma care-i sperie pe ruși ar putea ajunge în Ucraina. Moscova amenință că va extinde „zona-tampon”

Privatizarea CFR Marfa presupune vanzarea a 51% din actiunile companiei. Licitatia pentru privatizarea companiei porneste de la 180 milioane de euro.

OmniTRAX, GFR si asocierea dintre Transferoviar Grup si Donau-Finanz au depus pe 23 mai din nou, documentele pentru precalificarea la privatizarea CFR Marfa, fiind singurii investitori care au participat la proces atat in prima faza, cat si dupa reluarea acestuia.

Cei trei investitori au depus si anterior documentatia de participare, dar nu s-au precalificat pentru etapa urmatoare.

Ministerul Transporturilor a reluat privatizarea CFR Marfa si a relaxat unele conditii impuse ofertantilor, nivelul cifrei de afaceri solicitat fiind redus de cinci ori, de la 100 milioane euro la 20 milioane euro, insa nu a modificat pretul de pornire, de 180 milioane euro, sau termenul de desemnare a castigatorului.

Privatizarea CFR Marfa reprezinta o preconditie solicitata de expertii Fondului Monetar International pentru ca ultima evaluare a acordului inceput in 2011 sa intre in Consiliul Director al institutiei internationale.

Articol recomandat de sport.ro
BREAKING NEWS El va fi antrenorul Barcelonei în sezonul următor!
BREAKING NEWS El va fi antrenorul Barcelonei în sezonul următor!
Citește și...
Orice companie poate fi privatizata in doi ani,vanzarea Postei se poate incheia si in octombrie 2015
Orice companie poate fi privatizata in doi ani,vanzarea Postei se poate incheia si in octombrie 2015

Orice companie de stat va putea fi privatizata in termen de pana la doi ani, schema permisa dupa ce Guvernul a schimbat legislatia privatizarii societatilor comerciale si a stabilit, pe baza acestei reguli, un nou calendar la Posta.

Niciun investitor nu vrea Posta Romana. Caietul de sarcini pentru privatizare nu a fost cumparat
Niciun investitor nu vrea Posta Romana. Caietul de sarcini pentru privatizare nu a fost cumparat

Niciun potential investitor nu a cumparat caietul de sarcini pentru privatizarea Companiei Nationale Posta Romana, pana marti, la expirarea termenului, a declarat directorul general al companiei, Ion Smeeianu.

Privatizarea CFR Marfa, reluata. Acum, competitorii pot avea o cifra de afaceri de 5 ori mai mica
Privatizarea CFR Marfa, reluata. Acum, competitorii pot avea o cifra de afaceri de 5 ori mai mica

CFR Marfa este din nou la vanzare. Ministerul Transporturilor a publicat noul anunt de privatizare si, ca sa atraga mai multe companii, a relaxat conditiile de participare.

Recomandări
VIDEO. Moment extrem de bizar, „silenzio stampa”, cu judecătoarea care a întrebat dacă tânărul ucis de Vlad Pascu e în sală
VIDEO. Moment extrem de bizar, „silenzio stampa”, cu judecătoarea care a întrebat dacă tânărul ucis de Vlad Pascu e în sală

Judecătoarea din dosarul lui Vlad Pascu, Ioana Ancuța Popoviciu, care a provocat furia familiei victimelor după ce a întrebat dacă tânărul mort în accident e în sală, a fost protagonista unui moment foarte bizar, miercuri.

Dmitro Kuleba: Era păcii în Europa s-a încheiat. Trebuie să-şi sporească apărarea
Dmitro Kuleba: Era păcii în Europa s-a încheiat. Trebuie să-şi sporească apărarea

Ministrul ucrainean de externe, Dmitro Kuleba, salută pachetul de ajutor din partea SUA în valoare de 61 miliarde de dolari.

 

Marcel Ciolacu: „Locul domnului Cristian Popescu Piedone nu poate să fie decât ca şi primar, în continuare, la Sectorul 5”
Marcel Ciolacu: „Locul domnului Cristian Popescu Piedone nu poate să fie decât ca şi primar, în continuare, la Sectorul 5”

Preşedintele PSD, Marcel Ciolacu, a declarat, miercuri, că locul lui Cristian Popescu Piedone nu poate să fie decât ca şi primar, în continuare, la Sectorul 5, el precizând că nu va negocia cu acesta pentru retragerea din cursa electorală.