Metroul Drumul Taberei, inaugurat de Iohannis și Orban. Magistrala M5, finalizată după 9 ani
Metroul Drumul Taberei, inaugurat. „Atenţie, urmează staţia Drumul Taberei!" Iată mesajul, care va răsuna din 15 septembrie 2020, după 9 ani de așteptare.
Când nimeni nu mai credea, magistrala M5 de metrou este gata să preia călători.
Noua linie de metrou din Drumul Taberei a fost inaugurată de către președintele Klaus Iohannis și premierul Ludovic Orban. Magistrala de metrou M5 este o ''mare realizare" şi risca să devină "o legendă a amânărilor", a declarat Iohannis.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
"Este o mare realizare, trebuie să recunoaştem acest lucru, este cert, după Revoluţie, cea mai mare realizare de acest tip, de tip metrou, din România", a afirmat Iohannis, la deschiderea magistralei de metrou Eroilor - Drumul Taberei.
Şeful statului s-a referit şi la perioada în care a fost realizat proiectul.
"Nu a fost uşor până aici şi această linie risca să devină, aşa, un fel de legendă, o legendă a amânărilor", a arătat el.
Punerea în funcțiune cu călători a Magistralei 5 de metrou: Secțiunea Râul Doamnei – Eroilor, inclusiv Valea Ialomiței
Metrorex informează că, începând cu data de 15.09.2020, Magistrala 5 de metrou: Secțiunea Râul Doamnei - Eroilor (cod SMIS 2014+111687) este pusă în funcțiune pentru publicul călător, după ora 14:00.
Traseul Magistralei 5 de metrou - Secțiunea Râul Doamnei - Eroilor oferă o cale de transport de mare capacitate și un mijloc de legătură între zona de sud-vest a Bucureștiului (Cartierul Drumul Taberei) și centrul orașului, pe o lungime de circa 7 km, 10 stații de metrou.
Secțiunea Râul Doamnei – Eroilor, inclusiv stația și depoul Valea Iolomiței este finanțată din fonduri externe nerambursabile în cadrul POS-T 2007 – 2013, POIM 2014-2020 (85%) și de la bugetul de stat (15%), potrivit unui comunicat al Metrorex. Valoarea proiectului, aprobat prin H.G. nr. 374/2019 este de cca. 3,2 miliarde lei.
Valoarea eligibilă a proiectului este de cca. 2,3 miliarde lei, din care contribuția Comisiei Europene prin Fondul de Coeziune (în cuantum de 85% din valoarea eligibilă a proiectului) este de cca. 2 miliarde lei.
Lucrările proiectul de investiții au început în noiembrie 2011.
Obiectivele specifice ce au fost atinse prin punerea în funcţiune a Magistralei 5 - Secțiunea Râul Doamnei – Eroilor de metrou:
• Facilitarea legăturii dintre vestul şi centrul oraşului, prin intermediul unei linii de transport cu metroul cu o lungime construită de cca. 7 km, un număr de 10 stații, un depou şi o galerie de legătură.
• Asigurarea unei linii de transport cu metroul ce oferă o viteză maximă de 80km/h, la un interval optim de urmărire între trenuri, pe secţiunea Râul Doamnei – Eroilor, inclusiv Valea Ialomiţei. În faza finală, trenurile vor putea circula la un interval de succedare de 2 minute.
• Îmbunătăţirea confortului călătorilor şi a eficacităţii traficului prin asigurarea unui sistem de transport ce îmbunătăţește durata de deplasare pe coridorul deservit (de la stațiile terminus, Valea Ialomiței și Râul Doamnei până la stația Eroilor), de la 32 de minute la 12 minute.
Proiectul a fost cofinanțat din Fondul European de Dezvoltare Regională prin Programul Operațional Sectorial Transport 2007-2013 și din Fondul de Coeziune prin Programul Operațional Infrastructură Mare 2014-2020.
Sinteza declarațiilor:
Premierul Ludovic Orban:
- Lucrurile uneori le așează Dumnezeu astfel încât să pră coincidență. Coincidența face ca domnul Mocanu era director la Metrorex în 2008, iar subsemnatul era ministrul Transoorturilor când au fost negiciați indicatorii tehnico-economici.
- Pot să vă spun că 2007 și 2008 au fost anii când am reluat investițiile la metrou. E o onoare pentru mine ca împreună cu domnul director general Mocanu cu care am trudit din 2007, 2008, să fim de față la această inaugurare.
- Nu ne vom opri aici. Toate lucrările ulteriore se vor derula cu o viteză mai mare. Infrastructura de transport este prioritate zero.
Președintele Klaus Iohannis:
”În primul rând, felicitări, și Metrorex, și Ministerului Transporturilor, Guvernului, care s-a implicat în mod exemplar în finalizarea acestei investiții, și mi-am permis adineaori, jos, pe peron, să îi felicit și pe cei care au construit efectiv această linie de metrou.
Este o mare realizare, trebuie să recunoaștem acest lucru, este cert, după Revoluție, cea mai mare realizare de acest tip, de tip metrou, din România.
Sigur, nu a fost ușor până aici și această linie risca să devină așa, un fel de legendă, o legendă a amânărilor, dar, iată, a venit un guvern hotărât, care a dorit să dovedească că și astfel de lucrări pot fi finalizate cu succes. Și iată că se inaugurează.
Această realizare, cu certitudine, contribuie la îmbunătățirea vieții în București și este foarte important să se continue pe această linie. Trebuie să ajungem și cu infrastructura de transport în secolul XXI. Oamenii își doresc infrastructură, mobilitatea devine din ce în ce mai importantă pentru fiecare român și pentru asta Guvernul va trebui să insiste foarte mult – și eu voi insista foarte mult – pentru că avem nevoie de foarte multă infrastructură de transport, de comunicare, și așa mai departe.
Important de subliniat este că o bună parte din această investiție s-a finanțat din fonduri europene. Avem în continuare fonduri europene la dispoziție și avem la dispoziție sume imense. Deci, se poate continua într-un ritm alert dezvoltarea infrastructurii din România și sper ca acest lucru să se și întâmple.
În final, fiindcă perioada în care trăim este una complicată – și nu mă refer la complicațiile politice, ci la pandemie – și pe această linie este important să circulăm în siguranță și să fim protejați.
Așadar, dragi bucureșteni, vă rog să nu uitați când folosiți și această nouă linie: masca, distanța, igiena, pentru a trece cu bine prin această perioadă foarte dificilă.
Și, în final, domnule Prim-ministru, domnule ministru, vă așteaptă multe, multe lucrări. Unele începute, care trebuie finalizate, unele planificate – și am discutat în metrou despre proiectele de extindere.”
Metroul Drumul Taberei: 10 staţii şi un depou
Magistrala M5 cuprinde 10 staţii şi un depou, iar pentru o bună funcţionare au fost angajaţi 900 de oameni.
Pe noua magistrală, trenurile pot circula mai des, cu o frecvenţă de 90 de secunde şi cu o viteză de până la 80 de km pe oră.
Lucrările ar fi trebui să fie gata în 2014, doar că au fost întrerupte de mai multe ori, fie din lipsă de fonduri, fie din cauza unor probleme tehnice.
Sursa: C.M.
Etichete: klaus iohannis, metrou, ludovic orban, drumul taberei, M5,
Dată publicare:
15-09-2020 08:14