Metroul din Cluj-Napoca s-a lovit de un "bulgăre de sare". Zăcămintele pun în pericol traseul deja stabilit
Metroul din Cluj-Napoca se împiedică de nişte zăcăminte de sare, descoperite la mare adâncime, pe traseul stabilit. Deşi autorităţile locale cauta soluţii rapide, întreg proiectul ar putea fi amânat, cu încă 5 ani peste termenul iniţial.
În 2027, clujenii ar fi trebuit să parcurgă cu metroul - în mai puţin de 30 de minute - pornind din Floreşti tot oraşul Cluj-Napoca. Numai că în ceea ce ar urma să fie staţia "Pod Ira", specialiştii care au făcut măsurători au găsit zăcăminte de sare, iar pentru a nu schimba complet proiectul, autorităţile încearcă să găsească soluţii.
Emil Boc, primarul orașului Cluj-Napoca: „Experţii, în acest moment analizează toate soluţiile şi vă pot asigura că există soluţii, acum 50 de ani omul a ajuns pe Lună, acum a ajuns pe Marte, vă daţi seama că va putea face un metrou chiar dacă întâlneşte un bulgăre de sare în cale."
Alegeri 2024
15:07
BEC a retras materialele online ale unui candidat. Ce regulă importantă nu a respectat și care a fost reacția lui
14:21
Câți bani vor câștiga membrii secțiilor de votare la alegeriile parlamentare și prezidențiale. Sumele pe care le vor încasa
12:32
Cine poate deveni președintele României. Ce prevede Constituția
11:25
Cum și unde pot vota românii la alegerile prezidențiale. Ce trebuie să ai la tine când mergi la secția de vot
În această zonă, specialiştii spun că sunt mari depozite de sare. Este exact locul unde ar urma să se facă legătura metroului cu trenul metropolitan care va duce spre aeroportul din Cluj-Napoca.
VEZI ŞI: Momentul accidentului din cartierul Andronache, surprins de camerele de supraveghere
Noile studii cer costuri suplimentare şi timp. Geologii spun că zăcămintele de sare trebuie atent analizate înainte de a decide dacă se continuă planul sau dacă se ia în calcul un alt traseu. Săpăturile în sare sunt extrem de costisitoare şi de dificile.
Iulian Popa, lector inginerie geologică : „Problemele apar în prezenţa apei. Dacă apa ajunge în contact cu corpul de sare se dizolvă şi golul evoluează în timp, conducând la caverne care îşi pot pierde stabilitatea. La suprafaţa terenului generează tasări şi în cazuri extreme prăbuşiri."
Reprezentanții Primăriei spun că, în fiecare dimineaţă, din Floreşti în Cluj ajung peste 17.000 de maşini, iar metroul ar putea reduce traficul la jumătate.
Valoarea totală a proiectului depăşeşte un miliard de euro.