Metroul din Cluj-Napoca s-a lovit de un "bulgăre de sare". Zăcămintele pun în pericol traseul deja stabilit

×
Codul embed a fost copiat

Metroul din Cluj-Napoca se împiedică de nişte zăcăminte de sare, descoperite la mare adâncime, pe traseul stabilit. Deşi autorităţile locale cauta soluţii rapide, întreg proiectul ar putea fi amânat, cu încă 5 ani peste termenul iniţial.

În 2027, clujenii ar fi trebuit să parcurgă cu metroul - în mai puţin de 30 de minute - pornind din Floreşti tot oraşul Cluj-Napoca. Numai că în ceea ce ar urma să fie staţia "Pod Ira", specialiştii care au făcut măsurători au găsit zăcăminte de sare, iar pentru a nu schimba complet proiectul, autorităţile încearcă să găsească soluţii.

Emil Boc, primarul orașului Cluj-Napoca: „Experţii, în acest moment analizează toate soluţiile şi vă pot asigura că există soluţii, acum 50 de ani omul a ajuns pe Lună, acum a ajuns pe Marte, vă daţi seama că va putea face un metrou chiar dacă întâlneşte un bulgăre de sare în cale."

În această zonă, specialiştii spun că sunt mari depozite de sare. Este exact locul unde ar urma să se facă legătura metroului cu trenul metropolitan care va duce spre aeroportul din Cluj-Napoca.

VEZI ŞI: Momentul accidentului din cartierul Andronache, surprins de camerele de supraveghere

Noile studii cer costuri suplimentare şi timp. Geologii spun că zăcămintele de sare trebuie atent analizate înainte de a decide dacă se continuă planul sau dacă se ia în calcul un alt traseu. Săpăturile în sare sunt extrem de costisitoare şi de dificile.

Citește și
metrou Drumul Taberei
Cât de mari sunt salariile de la Metrorex. Coboară de la 13.000 de lei în mână, salariul directorilor
Ramzan Kadîrov îl amenință cu o „răzbunare de sânge” pe un oligarh din cercul lui Vladimir Putin | VIDEO

Iulian Popa, lector inginerie geologică : „Problemele apar în prezenţa apei. Dacă apa ajunge în contact cu corpul de sare se dizolvă şi golul evoluează în timp, conducând la caverne care îşi pot pierde stabilitatea. La suprafaţa terenului generează tasări şi în cazuri extreme prăbuşiri."

Reprezentanții Primăriei spun că, în fiecare dimineaţă, din Floreşti în Cluj ajung peste 17.000 de maşini, iar metroul ar putea reduce traficul la jumătate.


Valoarea totală a proiectului depăşeşte un miliard de euro.

Articol recomandat de sport.ro
Viața lui Nikolai Valuev după retragerea din box. E mare susținător al lui Putin și a evitat înrolarea cu o poveste de copii
Viața lui Nikolai Valuev după retragerea din box. E mare susținător al lui Putin și a evitat înrolarea cu o poveste de copii
Citește și...
Linia de metrou care va lega Capitala de aeroportul Otopeni se va face doar pe jumătate
Linia de metrou care va lega Capitala de aeroportul Otopeni se va face doar pe jumătate

Linia de metrou care va lega Capitala de aeroportul Otopeni se va face doar pe jumătate, într-o primă fază. Mai precis, se va opri în zona centrelor comerciale din Băneasa, conform ministrului Transporturilor.

Cât de mari sunt salariile de la Metrorex. Coboară de la 13.000 de lei în mână, salariul directorilor
Cât de mari sunt salariile de la Metrorex. Coboară de la 13.000 de lei în mână, salariul directorilor

Salariile de la Metrorex sunt cu mult peste media salarială a unui angajat din România. Cei mai bine plătiți sunt șefii, care pot să ia chiar și 13.000 de lei, în mână.

Emil Boc spune că metroul din Cluj Napoca va fi construit mai repede decât cel din Drumul Taberei. Când va fi gata
Emil Boc spune că metroul din Cluj Napoca va fi construit mai repede decât cel din Drumul Taberei. Când va fi gata

Primarul Emil Boc a declarat că metroul din Cluj Napoca va fi realizat mai repede decât cel din Drumul Taberei, pentru finalizarea căruia a fost nevoie de mai bine de 9 ani.

Recomandări
Escrocheria de tip Nordis, folosită de dezvoltatori imobiliari din toată țara. ”Am pierdut toate economiile mele de-o viață”
Escrocheria de tip Nordis, folosită de dezvoltatori imobiliari din toată țara. ”Am pierdut toate economiile mele de-o viață”

Schema folosită de grupul Nordis, acuzat ca ar fi vândut din faza de proiect aceeași locuință de două ori, pare să fie o practică folosită și de alți dezvoltatorii imobiliari.  

Motivul pentru care meseriașii români nu mai vor să muncească peste hotare. „Este destul de bănoasă. O să rămân în țară”
Motivul pentru care meseriașii români nu mai vor să muncească peste hotare. „Este destul de bănoasă. O să rămân în țară”

Instalatorii, electricienii sau sudorii nu se mai grăbesc să plece la muncă în străinătate, iarr asta pentru că salariile de la noi au început să fie apropiate de cele pe care le luau în alte țări.

Poștașii au început să transmită din ușă în ușă amnistia fiscală de la ANAF. Ce trebuie să facă peste 800.000 de români
Poștașii au început să transmită din ușă în ușă amnistia fiscală de la ANAF. Ce trebuie să facă peste 800.000 de români

Poşta Română a început distribuirea scrisorilor privind amnistia fiscală. Peste 800.000 de cetățeni vor afla de la poștași că pot beneficia de ștergerea parțială a unor datorii la stat.