Metroul București s-ar putea închide. Mecanicii iau în considerare intrarea în grevă

metrou Bucuresti

Mecanicii de reparaţii de la metrou iau în considerare intrarea în grevă, ceea ce ar duce la închiderea metroului.

Angajaţii Uzinei de Reparaţii pentru metrou au mandatat conducerea sindicatului din care fac parte să ducă până la capăt conflictul de muncă declanşat cu angajatorul Alstom, inclusiv intrarea în grevă general.

Anunțul a fost făcut miercuri de preşedintele sindicatului de la uzina care efectuează lucrările de reparaţii pentru ramele de metrou, Cristian Budu, conform Agerpres.

În cazul declanşării grevei de către mecanicii de reparaţii, întregul sistem al metroului va mai funcţiona o zi sau două, după care metroul se va închide, a adăugat preşedintele Unităţii - Sindicatul Liber din Metrou (USLM), Ion Rădoi.

„Metroul va circula o zi-două, după care, ca urmare a faptului că nu se fac intervenţiile, reparaţiile şi toate celelalte, vom trage trenurile pe dreapta şi se închide metroul.

Citește și
inundatie, metrou, aviatorilor, bucuresti,
Imagini cu stația de metrou Aviatorilor inundată după furtuna care a lovit Capitala
Putin are un plan de împărțire a Ucrainei care implică și România și i-l va propune lui Trump

Să nu uităm că în conformitate cu legea, nu numai ei, ci şi noi toţi ceilalţi avem dreptul la grevă de solidaritate, care, ce-i drept, nu poate să depăşească opt ore, dar o facem cu brio”, a comentat Ion Rădoi.

Lucrătorii de la uzina de reparaţii pentru metrou sunt angajaţi ai companiei Alstom, a precizat, preşedintele USLM.

„Suntem în conflict cu dânşii (cu Alstom - n. r.), avem tabele de semnături, avem dosare depuse la ITM, prin care solicităm concilierea. Mandatul încredinţat de angajaţii noştri este acela de a merge până la capăt, inclusiv cu greva de avertisment, inclusiv cu greva generală, dacă vineri, adică pe data de 13 decembrie, nu ajungem la un consens cu dânşii în ceea ce priveşte câteva propuneri de modificări ale prevederilor contractului colectiv de muncă, cât şi a salariilor”, a menţionat preşedintele sindicatului de la Uzina de Reparaţii pentru metrou, Cristian Budu.

Acesta a precizat că vineri va avea loc discuţia cu reprezentantul ITM, iar în cazul lipsei obţinerii unui consens există posibilitatea declanşării grevei.

„Vineri avem programată concilierea cu reprezentantul ITM, conciliere care ar putea să se termine cu un acord, în situaţia în care vom ajunge la un consens - solicitările noastre, plus acceptul dânşilor.

Din efectivul de 360 de angajaţi pe proiectul Metrorex, 273 şi-au exprimat opţiunea (de declanşare a conflictului de muncă - n. r.) prin semnătură, vorbim de membri de sindicat. Diferenţa până la 360 nu sunt oameni care nu au dorit să facă pasul acesta, ci la momentul sondajului erau în concedii de odihnă, concedii medicale, deci la revenire ei vor avea posibilitatea să opteze.

Dar vă spunem că suntem hotărâţi să mergem mai departe pentru a ne apăra drepturile, drepturi pe care în decursul acestor 15-17 ani (Alstom - n. r.) a avut grijă să ni le diminueze, menţionând că sunt o multinaţională şi au alte principii”, a explicat Cristian Budu.

El a susţinut că lucrătorii de la Uzina de Reparaţii pentru metrou sunt foarte stresaţi, deoarece nu ştiu ce îi aşteaptă în viitor, în contextul în care drepturile angajaţilor au fost diminuate treptat de către compania franceză care asigură mentenanţa sistemului de la metrou.

„Starea de stres a angajaţilor din locaţia mea e foarte avansată, datorită faptului că nu ştim ce viitor ne aşteaptă. Încă din 29 noiembrie, Contractul Colectiv de Muncă este expirat, am făcut demersuri în nenumărate rânduri să ajungem la o înţelegere, nu s-a ajuns la niciun consens (cu angajatorul Alstom - n. r.).

Chiar dacă acest contract de mentenanţă avea un capitol special numit acord special, prin care aceşti angajaţi preluaţi de firma franceză urmau să îşi păstreze drepturile cu care au fost preluaţi de la Metrorex, prin schimbarea legislaţiei, prin rea voinţă la nivelul societăţii, am fost obligaţi în decursul vremii să acceptăm nişte compromisuri, care au dus la pierderea unor drepturi.

Dânşii (compania Alstom - n. r.) au preluat o forţă de muncă de la metrou înalt calificată şi nu au mai făcut nimic în calificarea acestor angajaţi, au venit cu sisteme de transport noi, ramele Bombardier şi ramele CAF, la care a trebuit să ne şcolim singuri, în comparaţie cu sistemele de pe rama Astra”, a adăugat Budu.

Liderul USLM, Ion Rădoi, a avertizat că dacă mecanicii de la reparaţii intră în grevă toţi angajaţii de la metrou se pot alătura acestui protest.

„Dacă se face grevă, bineînţeles că există riscul să se oprească metroul. Urmează greva de avertisment şi greva propriu-zisă (dacă nu se ajunge la un acord - n. r.), cu nişte zile diferenţă de aşteptare de la una la alta, la 7 zile (după greva de avertisment - n. r.) se poate declanşa (greva generală - n. r.). Poate intra în grevă tot metroul”, a precizat Ion Rădoi.

Articol recomandat de sport.ro
Reacția lui Gică Hagi după conflictul dintre Denis Alibec și Mircea Lucescu! Mesajul către jucătorul său
Reacția lui Gică Hagi după conflictul dintre Denis Alibec și Mircea Lucescu! Mesajul către jucătorul său
Citește și...
Răzvan Cuc: Metroul din Drumul Taberei îl vom da în trafic la sfârşitul anului
Răzvan Cuc: Metroul din Drumul Taberei îl vom da în trafic la sfârşitul anului

Metroul din Drumul Taberei va intra în trafic la finele acestui an, în decembrie 2019, în condiţiile în care din punct de vedere al stadiului fizic este finalizat 97%, a declarat ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc.

Imagini cu stația de metrou Aviatorilor inundată după furtuna care a lovit Capitala
Imagini cu stația de metrou Aviatorilor inundată după furtuna care a lovit Capitala

Furtuna a blocat zeci de străzi vineri seară în Capitală. Apa a intrat și în câteva stații de metrou, precum Aviatorilor, dar și în Găra de Nord.

Probleme grave la metrou, scoase la iveală. Ce au descoperit pompierii
Probleme grave la metrou, scoase la iveală. Ce au descoperit pompierii

O simulare în cazul unui bombardament, care s-a desfăşurat joi noapte, la metrou, a scos la iveală probleme grave în staţiile subterane ale Capitalei.

Recomandări
Prima zăpadă abundentă a provocat haos în România. TIR-uri blocate pe DN1. Nici utilajele de deszăpezire n-au putut înainta
Prima zăpadă abundentă a provocat haos în România. TIR-uri blocate pe DN1. Nici utilajele de deszăpezire n-au putut înainta

Prima ninsoare serioasă din acest sezon a provocat haos pe drumurile din țară și pe calea ferată. Cele mai mari probleme au fost pe Drumul Național 1, unde, joi înainte de răsărit, un TIR a intrat într-un parapet la Bușteni, blocând complet circulația.

BEC a retras materialele online ale unui candidat. Ce regulă importantă nu a respectat și care a fost reacția lui
BEC a retras materialele online ale unui candidat. Ce regulă importantă nu a respectat și care a fost reacția lui

BEC pentru alegerea preşedintelui României a decis înlăturarea materialelor de propagandă electorală din mediul online care îl ilustrează pe candidatul independent Călin Georgescu şi nu conţin codul de identificare al mandatarului financiar.

Ministrul Digitalizării: „Nu se pune problema desfiinţării de oficii poştale. Îi sugerez dlui director să cântărească bine”
Ministrul Digitalizării: „Nu se pune problema desfiinţării de oficii poştale. Îi sugerez dlui director să cântărească bine”

Ministrul Digitalizării, Bogdan Ivan, a afirmat că nu se pune problema desfiinţării unor oficii poştale, aşa cum anunţase directorul Poştei Române.