Metrou ușor în Capitală. Gardurile îi nemulțumesc atât pe pietoni, cât și pe șoferi
Bucureştiul va avea un metrou uşor. Tramvaiele 1 şi 10 care înconjoară centrul Capitalei vor avea traseul delimitat de garduri şi astfel nu vor mai sta după maşinile blocate în coloană.
Se întâmplă deja în zona Obor-Colentina, însă părerile oamenilor sunt împărţite.
Tramvaiul 21 circula în regim de metrou uşor după ce linia sa a fost izolată prin astfel de garduri. Şoferii sunt uimiţi şi se văd depăşiţi zilnic de tramvaiele care mai nou circula fără probleme şi nu mai opresc din cauza maşinilor care întorc pe linia lor.
Şofer: "Înainte dacă făceai de la Europa la Colentina cu tramvaiul o oră, acuma faci 20 de minute.”
Reporter: “Aţi merge cu tramvaiul, aţi lăsa maşina acasă?”
Şofer: “Cu tramvaiul nu aş merge, nu este ok, tramvaiele sunt vechi, mizerie."
Pietonii au alte nemulţumiri. Li se par prea înalte gardurile pe care le escaladează fără să se gândească la consecinţe.
Reporter: "Cum vi se par gardurile? Greu de escaladat?”
Pieton: “Greu, greu, la 80 de ani. Facem puţin sport.”
Reporter: "Dumneavoastră de ce aţi trecut?”
Pieton: “M-am grăbit.”
Reporter: “Dar nu e bine, îl puneaţi în pericol.”
Pieton: “Ştiu asta, am trecut mai repede, de aia."
Cei de la RATB intenţionează să ia această măsura în tot Bucureştiul. Asemenea garduri vor apărea de-a lungul zonei inelare, un fel de centura interioară pe care circulă tramvaiele 1 şi 10 de la Piaţa Sudului până la Pasajul Basarab, Piaţa Victoriei şi pe Mihai Bravu ca să se întoarcă în final tot în sudul capitalei.
Teoretic, lucrările vor începe după 10 iulie, anul curent, când RATB va instala pe o distanţă de aproape 20 de kilometri garduri de protecţie. Investiţia va fi de peste 6 milioane de lei şi va fi făcută în regie proprie.